Toyota a společnost Chubu Electric Power uzavřely dohodu o společné výstavbě systému skladování energie Storage Battery System na průmyslové úrovni. Budou zde opakovaně využity akumulátory z elektromobilů, hybridních vozů a plug-in hybridů značky Toyota. Baterie tak budou i po ukončení životnosti automobilu nadále užitečné a odpadne tak častá obava ohledně jejich pozdějšího využití.
Velké sady trakčních baterií z automobilů jde využít jako velkokapacitní sklady energie, a to dokonce i v případě, že po letech užívání ve vozidlech došlo ke snížení původní výkonnosti těchto akumulátorů.
Zapojení do energetického systému takovýchto skladů umožní účinně spravovat napětí v přenosových soustavách, což vyřeší otázku výkonnostních výkyvů slunečních a větrných elektráren, ale i kolísání odběru proudu uživateli v průběhu dne.
Sklady energie představují účinnější řešení těchto problémů než snahy manipulovat výkonem tepelných elektráren. Firmy budou spolupracovat rovněž na recyklaci baterií, které se již nedají nijak využít, mohou ovšem posloužit kupříkladu jako zdroj vzácných kovů.
Letos provedou Toyota a Chubu Electric Power testy systému Storage Battery System. Po ověření jeho funkčnosti partneři vybudují v roce 2020 instalaci o výkonu 10 000 kW. Na začátku v ní budou použity nikl-metal-hydridové baterie, jež se v současnosti masově využívají v hybridních vozech Toyoty.
Dodnes jich na silnice po celém světě vyjelo více než 11 milionů. Kolem roku 2030 začne Toyota v energetice využívat lithium-iontové akumulátory z elektrovozů a plug-in hybridů.
Fotovoltaické panely využívá třeba i yellowstoneský národní park
Podobný systém již několik let funguje v sídle ředitelství Národního parku Yellowstone v USA. Vedení parku nechalo nedaleko zástavby zabudovat fotovoltaické panely, které byly propojeny se soustavou částečně využitých trakčních baterií pocházejících z hybridních vozů Toyota Camry, které parku darovala společnost Toyota.
Instalace plně pokrývá potřeby parku, co se týče elektrické energie, a umožnila ředitelství zbavit se generátoru na motorovou naftu. Díky tomu sídlo vedení parku nevytváří žádné zplodiny a není třeba sem dovážet zásoby pohonných hmot.
Trakční baterie Toyoty jsou navrženy tak, aby sloužily po celou dobu životnosti automobilu. Potvrzují to zkušenosti majitelů prvních modelů Toyota Prius, kteří si je pořídili před více než deseti lety. Jejich vozy dodnes používají originální baterie.
Jak vypočítali analytici portálu iseecars.com, který zkoumá americký automobilový trh, téměř 15 procent prvních majitelů vozů Prius ve Spojených státech prodává vůz až po 15 letech nebo později. V tomto ohledu se jedná o model se čtvrtými nejlepšími výsledky v USA.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.