Kam se starými bateriemi? Toyota úspěšně řeší palčivý problém elektromobilů

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 7. února 2018, 16:08 Google+

Toyota a společnost Chubu Electric Power uzavřely dohodu o společné výstavbě systému skladování energie Storage Battery System na průmyslové úrovni. Budou zde opakovaně využity akumulátory z elektromobilů, hybridních vozů a plug-in hybridů značky Toyota. Baterie tak budou i po ukončení životnosti automobilu nadále užitečné a odpadne tak častá obava ohledně jejich pozdějšího využití.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota usilovně pracuje na opětovném využití baterií ze starých hybridů a elektromobilů

Toyota usilovně pracuje na opětovném využití baterií ze starých hybridů a elektromobilů | foto: Toyota

Sdílejte článek

Velké sady trakčních baterií z automobilů jde využít jako velkokapacitní sklady energie, a to dokonce i v případě, že po letech užívání ve vozidlech došlo ke snížení původní výkonnosti těchto akumulátorů.

Zapojení do energetického systému takovýchto skladů umožní účinně spravovat napětí v přenosových soustavách, což vyřeší otázku výkonnostních výkyvů slunečních a větrných elektráren, ale i kolísání odběru proudu uživateli v průběhu dne.

img-responsive

Toyota usilovně pracuje na opětovném využití baterií ze starých hybridů a elektromobilů | foto: Toyota

Sklady energie představují účinnější řešení těchto problémů než snahy manipulovat výkonem tepelných elektráren. Firmy budou spolupracovat rovněž na recyklaci baterií, které se již nedají nijak využít, mohou ovšem posloužit kupříkladu jako zdroj vzácných kovů.

Letos provedou Toyota a Chubu Electric Power testy systému Storage Battery System. Po ověření jeho funkčnosti partneři vybudují v roce 2020 instalaci o výkonu 10 000 kW. Na začátku v ní budou použity nikl-metal-hydridové baterie, jež se v současnosti masově využívají v hybridních vozech Toyoty.

Dodnes jich na silnice po celém světě vyjelo více než 11 milionů. Kolem roku 2030 začne Toyota v energetice využívat lithium-iontové akumulátory z elektrovozů a plug-in hybridů.

Fotovoltaické panely využívá třeba i yellowstoneský národní park

Podobný systém již několik let funguje v sídle ředitelství Národního parku Yellowstone v USA. Vedení parku nechalo nedaleko zástavby zabudovat fotovoltaické panely, které byly propojeny se soustavou částečně využitých trakčních baterií pocházejících z hybridních vozů Toyota Camry, které parku darovala společnost Toyota.

Instalace plně pokrývá potřeby parku, co se týče elektrické energie, a umožnila ředitelství zbavit se generátoru na motorovou naftu. Díky tomu sídlo vedení parku nevytváří žádné zplodiny a není třeba sem dovážet zásoby pohonných hmot.

Trakční baterie Toyoty jsou navrženy tak, aby sloužily po celou dobu životnosti automobilu. Potvrzují to zkušenosti majitelů prvních modelů Toyota Prius, kteří si je pořídili před více než deseti lety. Jejich vozy dodnes používají originální baterie.

Toyota využila staré baterie elektromobilů již při stavbě solární elektrárny v parku Yellowstone (2:27) | zdroj: youtube.com

Jak vypočítali analytici portálu iseecars.com, který zkoumá americký automobilový trh, téměř 15 procent prvních majitelů vozů Prius ve Spojených státech prodává vůz až po 15 letech nebo později. V tomto ohledu se jedná o model se čtvrtými nejlepšími výsledky v USA.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Kam se starými bateriemi? Toyota úspěšně řeší palčivý problém elektromobilů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Faceliftované BMW 6 Gran Turismo sází na komfort, praktičnost a mild hybridní techniku

Faceliftované BMW řady 6 Gran Turismo sází na komfort, praktičnost a mild hybridní techniku

Hyundai ukázal první fotografii nového SUV Santa Fe

Nový Hyundai Santa Fe na prvním snímku

Volkswagen T-Roc jde v ČR do prodeje s cenou od 1 042 900 Kč

Volkswagen zahájil VÝPRODEJ SKLADŮ

ford mustang

Starý Mustang se proměnil ve stylový rat rod

Chorvatská dálnice

Jak cestovat do okolních zemí?

Anytime carsharing expanduje. Přidává 70 coroll a plánuje 500 vozů do konce roku

Zájem o sdílení aut se mění. Největší tuzemská firma reaguje

Neplaťte zbytečně za pojištění vozu. Jak získat nejlevnější povinné ručení na trhu?

Neplaťte zbytečně za pojištění vozu. Jak získat nejlevnější povinné ručení na trhu?

Ilustrační foto

Jak zabránit srážce se zvěří?

Trabant 601 Ostermann Cabrio

Test: Trabant 601 Ostermann, legenda východu nahoře bez

hyundai i30

Nový Hyundai i30 zahajuje výrobu

Kontrolka filtru pevných částic (DPF)

Na českém trhu se stále objevují padělky DPF filtrů!!

TOP CENTRUM car, nový autosalon Das WeltAuto v Kyjově posouvá měřítka obchodu s ojetými vozy na světovou úroveň.

Takový propad meziročních prodejů ojetých aut čekal málokdo, bude ale lépe

TOYOTA_YARIS_4_HYBRID_1

Překvapení na žebříčku spolehlivosti. Očekávání se u elektromobilů nenaplnila

Porsche 911 Targa

Premiéra nového Porsche 911 Targa 4 a Targa 4S

tažné zařízení Brink

Otázka bezpečné jízdy: Pouze certifikované tažné zařízení znamená stoprocentní jistotu

reklama

Doporučujeme

Prvorepubliková reklama na pneumatiky značky Baťa

Jak se jezdilo za první republiky? Správné obutí vám doporučily ty největší…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Starý Mustang se proměnil ve stylový rat rod

  2. Test: Trabant 601 Ostermann, legenda východu nahoře bez

  3. Volkswagen zahájil VÝPRODEJ SKLADŮ

  4. Nový Hyundai Santa Fe na prvním snímku

  5. Jak cestovat do okolních zemí?

  6. Faceliftované BMW řady 6 Gran Turismo sází na komfort, praktičnost a mild hybridní techniku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud