Teenager Adam Lansing se může pochlubit vozem, jaký nikdo jiný na světě nemá. Na první pohled obyčejná Toyota Celica z roku 1980 totiž ukrývá pod kapotou elektrickou pohonnou soustavu, která zvládne na jedno nabízí až 209 kilometrů. Základem stavby se přitom stal odstavený vůz, který měl namířeno do šrotu.
Dnes osmnáctiletý Adam Lansing začal na staré Toyotě pracovat již před čtyřmi lety a už tehdy věděl, že chce z vozu postavit elektromobil. Cesta to však nebyla vůbec snadná, neboť Adam musel nejdříve zprovoznit samotnou Toyotu a až pak se mohl pouštět do vymýšlení zcela nového pohonného systému.
Stavba si nakonec vyžádala dlouhé čtyři roky, během kterých Adam pracoval na autě klidně i 20 hodin denně, pokud měl zrovna čas. Nelze se tak divit, že před finální fází projektu byl celý vůz cca 52x rozebrán a znovu složen, přičemž se Adam pokaždé snažil vyměnit co možná nejvíce součástek za nové a výkonnější.
Ačkoliv se nám podařilo vypátrat téměř kompletní technické a elektronické komponenty, samotní z nich příliš chytří nejsme. Za zmínku však rozhodně stojí, že pod kapotou se nachází 9 voltový upravený DC motor, který posílá energii na zadní kola skrze manuální 5-stupňovou převodovku. Jeho výkon sice neznáme, ale točivý moment by měl dosahovat cca 423 Nm a to už od nulových otáček.
U elektromobilů je samozřejmě důležitý dojezd, což byl pro Adamovu Celicu poměrně dlouhou dobu palčivý problém. Nakonec se však objevili sponzoři v podobě Core IV a Plasma Boy Racing, kteří mladému vynálezci darovali 30 kWh baterii. Ta má dostatek energie na to, aby s ní vůz překonal vzdálenost až 209 km.
Vůz je navíc poměrně agilní a úpravám se nevyhnul ani jeho interiér. Palubní deska je sice klasická, nicméně ukrývá speciální snímač otisku prstů, kterým se vůz startuje. Mezi další zajímavosti patří sportovní sedadla nebo klasický sportovní volant.
Pro Adama Lansinga se však nejednalo jen o "krátkodobý" projekt. Během stavby vlastní Celicy se mu totiž tahle práce tak moc zalíbila, že si nakonec založil vlastní společnost pro přestavbu aut na elektromobily nazvanou HAWKEYE INNOVATIONS LLC.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?