Teenager Adam Lansing se může pochlubit vozem, jaký nikdo jiný na světě nemá. Na první pohled obyčejná Toyota Celica z roku 1980 totiž ukrývá pod kapotou elektrickou pohonnou soustavu, která zvládne na jedno nabízí až 209 kilometrů. Základem stavby se přitom stal odstavený vůz, který měl namířeno do šrotu.
Dnes osmnáctiletý Adam Lansing začal na staré Toyotě pracovat již před čtyřmi lety a už tehdy věděl, že chce z vozu postavit elektromobil. Cesta to však nebyla vůbec snadná, neboť Adam musel nejdříve zprovoznit samotnou Toyotu a až pak se mohl pouštět do vymýšlení zcela nového pohonného systému.
Stavba si nakonec vyžádala dlouhé čtyři roky, během kterých Adam pracoval na autě klidně i 20 hodin denně, pokud měl zrovna čas. Nelze se tak divit, že před finální fází projektu byl celý vůz cca 52x rozebrán a znovu složen, přičemž se Adam pokaždé snažil vyměnit co možná nejvíce součástek za nové a výkonnější.
Ačkoliv se nám podařilo vypátrat téměř kompletní technické a elektronické komponenty, samotní z nich příliš chytří nejsme. Za zmínku však rozhodně stojí, že pod kapotou se nachází 9 voltový upravený DC motor, který posílá energii na zadní kola skrze manuální 5-stupňovou převodovku. Jeho výkon sice neznáme, ale točivý moment by měl dosahovat cca 423 Nm a to už od nulových otáček.
U elektromobilů je samozřejmě důležitý dojezd, což byl pro Adamovu Celicu poměrně dlouhou dobu palčivý problém. Nakonec se však objevili sponzoři v podobě Core IV a Plasma Boy Racing, kteří mladému vynálezci darovali 30 kWh baterii. Ta má dostatek energie na to, aby s ní vůz překonal vzdálenost až 209 km.
Vůz je navíc poměrně agilní a úpravám se nevyhnul ani jeho interiér. Palubní deska je sice klasická, nicméně ukrývá speciální snímač otisku prstů, kterým se vůz startuje. Mezi další zajímavosti patří sportovní sedadla nebo klasický sportovní volant.
Pro Adama Lansinga se však nejednalo jen o "krátkodobý" projekt. Během stavby vlastní Celicy se mu totiž tahle práce tak moc zalíbila, že si nakonec založil vlastní společnost pro přestavbu aut na elektromobily nazvanou HAWKEYE INNOVATIONS LLC.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.