Tesla vs. zatáčka smrti? Řidič svěřil svůj život do rukou autopilota

Tesla vs. zatáčka smrti? Odvážný řidič svěřil život do rukou Autopilota
Tesla vs. zatáčka smrti? Odvážný řidič svěřil život do rukou Autopilota, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 29. ledna 2018 11:17
Sdílej:

Systémy autonomního řízení se začínají dostávat do aut stále častěji, nicméně automobilka Tesla si stále drží post jednoho z předních vývojářů v tomto odvětví. A není se čemu divit, vždyť právě Tesla představila své produkty v provozu jako jedna z prvních a právě Tesly se stávají jedním z nejnáročněji testovaných vozů co se autonomních schopností týče.

Jeden z extrémně náročných testů se objevil koncem minulého roku, kdy řidič Tesly, pravděpodobně Modelu S, aktivoval autopilota před tzv. zatáčkou smrti. Ta si svou přezdívku vysloužila díky své nenápadnosti a hlavně zrádnosti. Z rovné silnice totiž najíždíte na klopenou ostrou zatáčku, která v noci nemusí být příliš vidět a tahače se na ní s oblibou převracejí.

Řidič aktivoval autopilota krátce před zatáčkou, nicméně dostatečně brzy na to, aby si Tesla mohla všimnout značky přikazující rychlost 35 mp/h (56 km/h), nicméně do zatáčky se poměrně dlouhou dobu řítí rychlostí přes 50 mp/h (80 km/h). Řidič proto upravuje maximální rychlost na tempomatu na 35 mp/h a Tesla pokračuje na autopilotovi dál.

Když vůz najíždí do zatáčky, po levé straně jsou vidět odtahové vozy a po pravé značka omezující rychlost pro nákladní vozy na 30 mp/h, což by mělo zabránit jejich převrácení. Zpátky ale k samotné Tesla. Ta sice zatáčí a snaží se držet uvnitř pruhů, nicméně její levá kola se dostávají na krajnici a dokonce i za ní.

Pro řidiče to musí být děsivý zážitek, navíc se za ním objevuje masivní náklaďák, nicméně stále neztrácí nervy a nechává řízení v úloze Autopilota. Ten nakonec zatáčku vykrouží poměrně úspěšně, nicméně na výjezdu z ní se pouští přes čáry krajnice a má tendenci přejet až příliš brzy do levého pruhu. Řidič proto cukne volantem a řízení přebere.

Na to, o jak nebezpečnou zatáčku se jedná, se však řízení autopilota dá považovat za úspěch. Znovu se ale ukazuje, že při používání těchto technologií je potřeba být stále připraven okamžitě převzít řízení.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.