Systémy autonomního řízení se začínají dostávat do aut stále častěji, nicméně automobilka Tesla si stále drží post jednoho z předních vývojářů v tomto odvětví. A není se čemu divit, vždyť právě Tesla představila své produkty v provozu jako jedna z prvních a právě Tesly se stávají jedním z nejnáročněji testovaných vozů co se autonomních schopností týče.
Jeden z extrémně náročných testů se objevil koncem minulého roku, kdy řidič Tesly, pravděpodobně Modelu S, aktivoval autopilota před tzv. zatáčkou smrti. Ta si svou přezdívku vysloužila díky své nenápadnosti a hlavně zrádnosti. Z rovné silnice totiž najíždíte na klopenou ostrou zatáčku, která v noci nemusí být příliš vidět a tahače se na ní s oblibou převracejí.
Řidič aktivoval autopilota krátce před zatáčkou, nicméně dostatečně brzy na to, aby si Tesla mohla všimnout značky přikazující rychlost 35 mp/h (56 km/h), nicméně do zatáčky se poměrně dlouhou dobu řítí rychlostí přes 50 mp/h (80 km/h). Řidič proto upravuje maximální rychlost na tempomatu na 35 mp/h a Tesla pokračuje na autopilotovi dál.
Když vůz najíždí do zatáčky, po levé straně jsou vidět odtahové vozy a po pravé značka omezující rychlost pro nákladní vozy na 30 mp/h, což by mělo zabránit jejich převrácení. Zpátky ale k samotné Tesla. Ta sice zatáčí a snaží se držet uvnitř pruhů, nicméně její levá kola se dostávají na krajnici a dokonce i za ní.
Pro řidiče to musí být děsivý zážitek, navíc se za ním objevuje masivní náklaďák, nicméně stále neztrácí nervy a nechává řízení v úloze Autopilota. Ten nakonec zatáčku vykrouží poměrně úspěšně, nicméně na výjezdu z ní se pouští přes čáry krajnice a má tendenci přejet až příliš brzy do levého pruhu. Řidič proto cukne volantem a řízení přebere.
Na to, o jak nebezpečnou zatáčku se jedná, se však řízení autopilota dá považovat za úspěch. Znovu se ale ukazuje, že při používání těchto technologií je potřeba být stále připraven okamžitě převzít řízení.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.