Systémy autonomního řízení se začínají dostávat do aut stále častěji, nicméně automobilka Tesla si stále drží post jednoho z předních vývojářů v tomto odvětví. A není se čemu divit, vždyť právě Tesla představila své produkty v provozu jako jedna z prvních a právě Tesly se stávají jedním z nejnáročněji testovaných vozů co se autonomních schopností týče.
Jeden z extrémně náročných testů se objevil koncem minulého roku, kdy řidič Tesly, pravděpodobně Modelu S, aktivoval autopilota před tzv. zatáčkou smrti. Ta si svou přezdívku vysloužila díky své nenápadnosti a hlavně zrádnosti. Z rovné silnice totiž najíždíte na klopenou ostrou zatáčku, která v noci nemusí být příliš vidět a tahače se na ní s oblibou převracejí.
Řidič aktivoval autopilota krátce před zatáčkou, nicméně dostatečně brzy na to, aby si Tesla mohla všimnout značky přikazující rychlost 35 mp/h (56 km/h), nicméně do zatáčky se poměrně dlouhou dobu řítí rychlostí přes 50 mp/h (80 km/h). Řidič proto upravuje maximální rychlost na tempomatu na 35 mp/h a Tesla pokračuje na autopilotovi dál.
Když vůz najíždí do zatáčky, po levé straně jsou vidět odtahové vozy a po pravé značka omezující rychlost pro nákladní vozy na 30 mp/h, což by mělo zabránit jejich převrácení. Zpátky ale k samotné Tesla. Ta sice zatáčí a snaží se držet uvnitř pruhů, nicméně její levá kola se dostávají na krajnici a dokonce i za ní.
Pro řidiče to musí být děsivý zážitek, navíc se za ním objevuje masivní náklaďák, nicméně stále neztrácí nervy a nechává řízení v úloze Autopilota. Ten nakonec zatáčku vykrouží poměrně úspěšně, nicméně na výjezdu z ní se pouští přes čáry krajnice a má tendenci přejet až příliš brzy do levého pruhu. Řidič proto cukne volantem a řízení přebere.
Na to, o jak nebezpečnou zatáčku se jedná, se však řízení autopilota dá považovat za úspěch. Znovu se ale ukazuje, že při používání těchto technologií je potřeba být stále připraven okamžitě převzít řízení.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?