Více než 100 tisíc korun může ušetřit firma, která si do svého vozového parku nakoupí na tři roky desítku aut s hybridním pohonem ve srovnání se stejným počtem běžných dieselových vozů. Do ovzduší zároveň unikne o celých 19 tun emisí CO2 méně. Srovnání na základě průměrných aktuálních cen paliva při běžném stylu jízdy provedla automobilka Toyota.
Firemní flotila deseti hybridních modelů Toyota Auris 1,8 s výkonem 136 koní, spotřebou 3,5 litrů a ročním nájezdem 20 000 kilometrů ušetří na palivu majiteli za tři roky zhruba 114 000 Kč ve srovnání s flotilou běžných dieselů. Za pět let už je to 190 tisíc korun. Jeden hybrid tak za tři roky provozu ušetří více než 11 000 korun. Do vzduchu přitom vypustí 81 gramů na kilometr, průměrný diesel 113 gramů.
Hybridní pohon je založen na kombinaci elektromotoru s benzínovým motorem. Hybridy se samy dobíjejí při brzdění, při kterém se vytváří energie, a není je tím pádem nutné už nijak extra dobíjet. Hlavními výhodami hybridních vozů jsou především nízká spotřeba paliva a nízké provozní náklady, příznivá pořizovací cena a zároveň vysoká zůstatková hodnota. Hybrid je rovněž šetrnější k životnímu prostředí.
„Tichý zabiják diesel“
Dieselový motor je oproti tomu méně ekologický i ekonomický. Mnoho studií z poslední doby přineslo důkazy o tom, že emisní stopa dieselových motorů přímo ohrožuje lidské zdraví. Oxidy dusíků a pevné částice výfukových plynů naftových motorů jsou označovány za tiché zabijáky.
Podle průzkumu Ústředního automotoklubu nemá navíc 70 procent dieselů v pořádku filtr pevných částic. Nesprávně fungující nebo chybějící filtr vypouští do ovzduší o 90 procent více sazí a dalších rakovinotvorných látek.
Hybridní baterie přežije celé auto
Častou obavou při pořízení hybridního vozu je životnost baterie. Záruka na baterie u hybridních aut však může být i 10 let, takže přežije klidně i provoz celého auta. Dlouhou životnost zaručuje vlastní chladicí systém. Akumulátory se za posledních 20 let v servisech vyměňovaly pouze po závažných nehodách. Nejlepší důkaz odolnosti přišel nedávno z Vídně. Rakouský taxikář totiž s Priusem druhé generace překročil milion kilometrů bez sebemenší poruchy.
Náklady na prohlídku vozidla s hybridním pohonem jsou stejné a někdy i nižší než u vozidel s tradičním pohonem. Nemají totiž standardní díly, které by podléhaly opotřebení.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?