V některých automobilech už se nám sice pomalu začínají objevovat systémy autonomního řízení, ovšem stále se jedná o vcelku primitivní asistenty, které spoléhají na včasný zásah řidiče. I proto jsou vozidly vybavená ranými systémy autonomního řízení vybavena pojistkou, která by měla zajistit, že jste stále při vědomí a v případě nouze dokážete převzít kontrolu.
Svými systémy autonomní jízdy je pravděpodobně nejznámější americká automobilka Tesla Motors, jejíž Model S byl revoluční ve vícero ohledech. Ani Tesla však nechce přijmout plnou odpovědnost za osud řidiče, proto svůj systém Autopilot doplnila pojistkou, která by měla pravidelně ověřovat řidičovu bdělost.
V případě aktivace Autopilotu se tak každé dvě minuty ozve upozornění, které vás vyzve k položení rukou na volant. Jakmile automobilka zaznamená, že máte volant v rukou a působíte na něj třeba i jen nízkou silou, časovač začne běžet nanovo a tak se to opakuje každé dvě minuty.
V běžném provozu to jistě není na škodu a člověk tak zůstane neustále bdělý. Na delších trasách to však může začít být otravné, proto lidé vymýšlí různé triky, jak senzor oklamat. Jedním z těchto "vynálezců" je i majitel Tesly P85D z tohoto videa, který vymyslel fígl za pár korun.
Autorovi videa totiž stačil obyčejný pomeranč, který zasunul mezi střed volantu a jeho věnec. Pomeranč totiž krásně ve věnci drží a navíc působí dostatečnou váhou na jednu ze stran, takže Tesla si stále myslí, že držíte volant v rukou.
Kreativní řidič však sám zdůrazňuje, že tenhle fígl používá jen při dlouhých cestách mimo civilizaci, jako byla například tato pětihodinová cesta napříč pouští v Utahu. V takovém případě se dá menší oklamání plně pochopit, nicméně v oblastech s hustou dopravou se rozhodně nic podobného nedoporučuje.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?