V některých automobilech už se nám sice pomalu začínají objevovat systémy autonomního řízení, ovšem stále se jedná o vcelku primitivní asistenty, které spoléhají na včasný zásah řidiče. I proto jsou vozidly vybavená ranými systémy autonomního řízení vybavena pojistkou, která by měla zajistit, že jste stále při vědomí a v případě nouze dokážete převzít kontrolu.
Svými systémy autonomní jízdy je pravděpodobně nejznámější americká automobilka Tesla Motors, jejíž Model S byl revoluční ve vícero ohledech. Ani Tesla však nechce přijmout plnou odpovědnost za osud řidiče, proto svůj systém Autopilot doplnila pojistkou, která by měla pravidelně ověřovat řidičovu bdělost.
V případě aktivace Autopilotu se tak každé dvě minuty ozve upozornění, které vás vyzve k položení rukou na volant. Jakmile automobilka zaznamená, že máte volant v rukou a působíte na něj třeba i jen nízkou silou, časovač začne běžet nanovo a tak se to opakuje každé dvě minuty.
V běžném provozu to jistě není na škodu a člověk tak zůstane neustále bdělý. Na delších trasách to však může začít být otravné, proto lidé vymýšlí různé triky, jak senzor oklamat. Jedním z těchto "vynálezců" je i majitel Tesly P85D z tohoto videa, který vymyslel fígl za pár korun.
Autorovi videa totiž stačil obyčejný pomeranč, který zasunul mezi střed volantu a jeho věnec. Pomeranč totiž krásně ve věnci drží a navíc působí dostatečnou váhou na jednu ze stran, takže Tesla si stále myslí, že držíte volant v rukou.
Kreativní řidič však sám zdůrazňuje, že tenhle fígl používá jen při dlouhých cestách mimo civilizaci, jako byla například tato pětihodinová cesta napříč pouští v Utahu. V takovém případě se dá menší oklamání plně pochopit, nicméně v oblastech s hustou dopravou se rozhodně nic podobného nedoporučuje.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.