BMW i8 už je na trhu pár let a minulý rok se dočkalo velice elegantních designových změn, zvýšení dojezdu a také nového modelu Roadster bez střechy. Co mu však stále chybí je výkonnější varianta, která by jinak famózně vypadající model konečně posunula do světa supersportovních vozidel.
I modernizovaná i8 totiž ve svých útrobách ukrývá hybridní soustavu složenou z 1.5 litrového tříválcového motoru, který spolupracuje s elektromotorem o výkonu 11.6 kWh. Celkový výkon modelu i8 se tak pohybuje okolo 369 koní, díky čemuž zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,4 vteřiny. To sice není málo, ale na svět supersportů, ve kterém se naposledy pohybovalo BMW M1, to jednoduše nestačí.
Na autosalonu v Detroitu se k tomuto tématu vyjádřil Alexander Kotouc, produktový manažer BMW i, který lidem z magazínu AutoExpress svěřil, že automobilka momentálně zvažuje, zda se do výroby výkonnějšího modelu i8 pustit. Podle vyjádření Kotouce se zdá, že poptávka na trhu je dostatečná, nicméně z nového modelu by musela profitovat i samotná divize BMW i.
Podle jeho slov je jasné, že automobilka variantu výkonného modelu i8 stále nezavrhla a že cítí poměrně silnou poptávku. Nový model by však musel odpovídat myšlence divize BMW i. Jako příklad uvedl, že by bylo snadné dát do BMW i8 motor V12 a učinit tak z něj neskutečně výkonný sportovní automobil, ale bylo by to ještě BMW i? Automobilka zkrátka hledá správný poměr mezi image modelů i a výkonem.
Pokud by se automobilka rozhodla k výrobě výkonnější varianty, pravděpodobně by se za označením modelu objevilo písmenko "S", jako se tomu stalo u nejsilnějšího modelu městského elektromobilu BMW i3, který nedávno dostal výkonnou variantu i3S.
Co se týče samotné realizace modeli i8S, nabízí se více možností. Podle Kotouce je totiž možné dostat ze současného pohonného systému více výkonu, nicméně nevyloučil ani možnost zástavby zcela nové pohonné jednotky.
Pro veřejnost je tak nejdůležitější informace, že automobilka si je podle Kotouce vědoma poptávky a pokusí se přání zájemců naplnit. Je tedy možné, že stejně jako i8 otřásla světem sportovních automobilů, mohla by její výkonnější verze otřást světem supersportů.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.