BMW i8 už je na trhu pár let a minulý rok se dočkalo velice elegantních designových změn, zvýšení dojezdu a také nového modelu Roadster bez střechy. Co mu však stále chybí je výkonnější varianta, která by jinak famózně vypadající model konečně posunula do světa supersportovních vozidel.
I modernizovaná i8 totiž ve svých útrobách ukrývá hybridní soustavu složenou z 1.5 litrového tříválcového motoru, který spolupracuje s elektromotorem o výkonu 11.6 kWh. Celkový výkon modelu i8 se tak pohybuje okolo 369 koní, díky čemuž zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,4 vteřiny. To sice není málo, ale na svět supersportů, ve kterém se naposledy pohybovalo BMW M1, to jednoduše nestačí.
Na autosalonu v Detroitu se k tomuto tématu vyjádřil Alexander Kotouc, produktový manažer BMW i, který lidem z magazínu AutoExpress svěřil, že automobilka momentálně zvažuje, zda se do výroby výkonnějšího modelu i8 pustit. Podle vyjádření Kotouce se zdá, že poptávka na trhu je dostatečná, nicméně z nového modelu by musela profitovat i samotná divize BMW i.
Podle jeho slov je jasné, že automobilka variantu výkonného modelu i8 stále nezavrhla a že cítí poměrně silnou poptávku. Nový model by však musel odpovídat myšlence divize BMW i. Jako příklad uvedl, že by bylo snadné dát do BMW i8 motor V12 a učinit tak z něj neskutečně výkonný sportovní automobil, ale bylo by to ještě BMW i? Automobilka zkrátka hledá správný poměr mezi image modelů i a výkonem.
Pokud by se automobilka rozhodla k výrobě výkonnější varianty, pravděpodobně by se za označením modelu objevilo písmenko "S", jako se tomu stalo u nejsilnějšího modelu městského elektromobilu BMW i3, který nedávno dostal výkonnou variantu i3S.
Co se týče samotné realizace modeli i8S, nabízí se více možností. Podle Kotouce je totiž možné dostat ze současného pohonného systému více výkonu, nicméně nevyloučil ani možnost zástavby zcela nové pohonné jednotky.
Pro veřejnost je tak nejdůležitější informace, že automobilka si je podle Kotouce vědoma poptávky a pokusí se přání zájemců naplnit. Je tedy možné, že stejně jako i8 otřásla světem sportovních automobilů, mohla by její výkonnější verze otřást světem supersportů.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.