BMW i8 už je na trhu pár let a minulý rok se dočkalo velice elegantních designových změn, zvýšení dojezdu a také nového modelu Roadster bez střechy. Co mu však stále chybí je výkonnější varianta, která by jinak famózně vypadající model konečně posunula do světa supersportovních vozidel.
I modernizovaná i8 totiž ve svých útrobách ukrývá hybridní soustavu složenou z 1.5 litrového tříválcového motoru, který spolupracuje s elektromotorem o výkonu 11.6 kWh. Celkový výkon modelu i8 se tak pohybuje okolo 369 koní, díky čemuž zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,4 vteřiny. To sice není málo, ale na svět supersportů, ve kterém se naposledy pohybovalo BMW M1, to jednoduše nestačí.
Na autosalonu v Detroitu se k tomuto tématu vyjádřil Alexander Kotouc, produktový manažer BMW i, který lidem z magazínu AutoExpress svěřil, že automobilka momentálně zvažuje, zda se do výroby výkonnějšího modelu i8 pustit. Podle vyjádření Kotouce se zdá, že poptávka na trhu je dostatečná, nicméně z nového modelu by musela profitovat i samotná divize BMW i.
Podle jeho slov je jasné, že automobilka variantu výkonného modelu i8 stále nezavrhla a že cítí poměrně silnou poptávku. Nový model by však musel odpovídat myšlence divize BMW i. Jako příklad uvedl, že by bylo snadné dát do BMW i8 motor V12 a učinit tak z něj neskutečně výkonný sportovní automobil, ale bylo by to ještě BMW i? Automobilka zkrátka hledá správný poměr mezi image modelů i a výkonem.
Pokud by se automobilka rozhodla k výrobě výkonnější varianty, pravděpodobně by se za označením modelu objevilo písmenko "S", jako se tomu stalo u nejsilnějšího modelu městského elektromobilu BMW i3, který nedávno dostal výkonnou variantu i3S.
Co se týče samotné realizace modeli i8S, nabízí se více možností. Podle Kotouce je totiž možné dostat ze současného pohonného systému více výkonu, nicméně nevyloučil ani možnost zástavby zcela nové pohonné jednotky.
Pro veřejnost je tak nejdůležitější informace, že automobilka si je podle Kotouce vědoma poptávky a pokusí se přání zájemců naplnit. Je tedy možné, že stejně jako i8 otřásla světem sportovních automobilů, mohla by její výkonnější verze otřást světem supersportů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.