Soutěžní tým Toyota Gazoo Racing oznámil, že Lexus LC bude nasazen do 46. ročníku vytrvalostního závodu 24 hodin Nürburgringu pořádaného v Německu v termínu 12. - 13. května 2018. Každoroční závod na německém Nürburgringu je dle mnohých nejnáročnějším sportovním okruhem světa a v letošním roce se uskuteční již 46. ročník.
V letošním roce se TOYOTA GAZOO Racing účastní závodu již 12. rokem v řadě (od r. 2007), a to s nasazením závodních vozů postavených vlastními zaměstnanci Toyota a týmu složeného z mechaniků a konstruktérů této automobilky.
V roce 2018 se vůbec poprvé zúčastní i model Lexus LC. Tento vůz, který mechanici a konstruktéři Toyoty upravili v souladu se závodními specifikacemi, využívá vyspělé technologie určené i pro budoucí sériová vozidla, včetně sportovních.
Do závodu nastoupí čtyři jezdci, Takeši Tsuchija jako vedoucí jezdec, společně se třemi mladými kolegy, kterými jsou Takamitsu Matsui, Naoya Gamo a Yuiči Nakajama.
Lexus LC v rámci německého závodu ukáže vyspělé novinky určené pro budoucí sériově vyráběné vozy. Patří mezi ně nové technologie konstrukce karoserie (snížení hmotnosti, zvýšení tuhosti), technologie na podporu řízení (zlepšení výhledu), vylepšení aerodynamiky, vývoj motoru (zvýšení výkonu díky nižšímu tření, snížení spotřeby paliva), nebo technologie odpružení (snížení hmotnosti, zvýšení tuhosti, lepší odezva).
„Závodní vůz Lexus LC, který aktuálně vyvíjíme, je stále ještě v plenkách, ale konečně začíná dělat první krůčky. Bude ještě chvíli trvat, než se pořádně postaví na vlastní nohy, ale určitě to bude stát za všechnu tu snahu a mě nesmírně těší, že se mohu přímo zúčastnit snah Toyoty v oblasti výroby stále lepších automobilů pro budoucnost. Všichni čtyři jako piloti týmu budeme společně pracovat na tom, abychom cíle společnosti naplnili,“ říká jezdec Takeši Tsuchija. Ten se bude za volantem ještě střídat s jezdci: Takamitsu Matsui, Naoya Gamo a Yuiči Nakajama.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.