Soutěžní tým Toyota Gazoo Racing oznámil, že Lexus LC bude nasazen do 46. ročníku vytrvalostního závodu 24 hodin Nürburgringu pořádaného v Německu v termínu 12. - 13. května 2018. Každoroční závod na německém Nürburgringu je dle mnohých nejnáročnějším sportovním okruhem světa a v letošním roce se uskuteční již 46. ročník.
V letošním roce se TOYOTA GAZOO Racing účastní závodu již 12. rokem v řadě (od r. 2007), a to s nasazením závodních vozů postavených vlastními zaměstnanci Toyota a týmu složeného z mechaniků a konstruktérů této automobilky.
V roce 2018 se vůbec poprvé zúčastní i model Lexus LC. Tento vůz, který mechanici a konstruktéři Toyoty upravili v souladu se závodními specifikacemi, využívá vyspělé technologie určené i pro budoucí sériová vozidla, včetně sportovních.
Do závodu nastoupí čtyři jezdci, Takeši Tsuchija jako vedoucí jezdec, společně se třemi mladými kolegy, kterými jsou Takamitsu Matsui, Naoya Gamo a Yuiči Nakajama.
Lexus LC v rámci německého závodu ukáže vyspělé novinky určené pro budoucí sériově vyráběné vozy. Patří mezi ně nové technologie konstrukce karoserie (snížení hmotnosti, zvýšení tuhosti), technologie na podporu řízení (zlepšení výhledu), vylepšení aerodynamiky, vývoj motoru (zvýšení výkonu díky nižšímu tření, snížení spotřeby paliva), nebo technologie odpružení (snížení hmotnosti, zvýšení tuhosti, lepší odezva).
„Závodní vůz Lexus LC, který aktuálně vyvíjíme, je stále ještě v plenkách, ale konečně začíná dělat první krůčky. Bude ještě chvíli trvat, než se pořádně postaví na vlastní nohy, ale určitě to bude stát za všechnu tu snahu a mě nesmírně těší, že se mohu přímo zúčastnit snah Toyoty v oblasti výroby stále lepších automobilů pro budoucnost. Všichni čtyři jako piloti týmu budeme společně pracovat na tom, abychom cíle společnosti naplnili,“ říká jezdec Takeši Tsuchija. Ten se bude za volantem ještě střídat s jezdci: Takamitsu Matsui, Naoya Gamo a Yuiči Nakajama.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?