Soutěžní tým Toyota Gazoo Racing oznámil, že Lexus LC bude nasazen do 46. ročníku vytrvalostního závodu 24 hodin Nürburgringu pořádaného v Německu v termínu 12. - 13. května 2018. Každoroční závod na německém Nürburgringu je dle mnohých nejnáročnějším sportovním okruhem světa a v letošním roce se uskuteční již 46. ročník.
V letošním roce se TOYOTA GAZOO Racing účastní závodu již 12. rokem v řadě (od r. 2007), a to s nasazením závodních vozů postavených vlastními zaměstnanci Toyota a týmu složeného z mechaniků a konstruktérů této automobilky.
V roce 2018 se vůbec poprvé zúčastní i model Lexus LC. Tento vůz, který mechanici a konstruktéři Toyoty upravili v souladu se závodními specifikacemi, využívá vyspělé technologie určené i pro budoucí sériová vozidla, včetně sportovních.
Do závodu nastoupí čtyři jezdci, Takeši Tsuchija jako vedoucí jezdec, společně se třemi mladými kolegy, kterými jsou Takamitsu Matsui, Naoya Gamo a Yuiči Nakajama.
Lexus LC v rámci německého závodu ukáže vyspělé novinky určené pro budoucí sériově vyráběné vozy. Patří mezi ně nové technologie konstrukce karoserie (snížení hmotnosti, zvýšení tuhosti), technologie na podporu řízení (zlepšení výhledu), vylepšení aerodynamiky, vývoj motoru (zvýšení výkonu díky nižšímu tření, snížení spotřeby paliva), nebo technologie odpružení (snížení hmotnosti, zvýšení tuhosti, lepší odezva).
„Závodní vůz Lexus LC, který aktuálně vyvíjíme, je stále ještě v plenkách, ale konečně začíná dělat první krůčky. Bude ještě chvíli trvat, než se pořádně postaví na vlastní nohy, ale určitě to bude stát za všechnu tu snahu a mě nesmírně těší, že se mohu přímo zúčastnit snah Toyoty v oblasti výroby stále lepších automobilů pro budoucnost. Všichni čtyři jako piloti týmu budeme společně pracovat na tom, abychom cíle společnosti naplnili,“ říká jezdec Takeši Tsuchija. Ten se bude za volantem ještě střídat s jezdci: Takamitsu Matsui, Naoya Gamo a Yuiči Nakajama.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.