V Česku se jízdě po pouštních dunách přiblížíme nanejvýš v některé uzavřené pískovně, nicméně ve světe se jedná o poměrně zajímavé hobby, které si někteří lidé dobrodružnější povahy mohli vyzkoušet třeba na dovolené. Pokud si ale chcete vychutnat jízdu na maximum, chce to i pořádné stroj.
A právě dvě nejzajímavější a nejvýkonnější pouštní bugginy si před pár dny daly závod o to, který vůz je vlastně v poušti nejlepší. V Glamis Sand Dunes (stát Kalifornie) se tak vedle sebe postavily stroje s výkonem přes 2000 koní vybavené speciálním podvozkem a pneumatikami, které připomínají spíše kola kolesového parníku.
Ve třech závodech o titul "Nejrychlejší pouštní bugina v Glamis 2017" se proti sobě postavilo monstrum Alumicraft s výkonem přes 2000 koní nazývané "Blackzilla" a stroj značky Racer Engineering o výkonu 2076 koní s názvem "Hate Maker".
Samotná čísla vypadají skvěle, ale jak si stroje poradí s přenosem takového výkonu na písek? Jak je z videa patrné, tak moc dobře ne. Už krátce po startu jsou oba stroje předními koly ve vzduchu a tímto stylem pokračují až do cíle závodu.
Jediný moment kdy závodníci vidí před sebe je chvíle, kdy sundavají nohu z plynového pedálu a vůz se tak nakrátko posadí předními koly zpět na písek. Už jen z pohledu na celý závod je však jasné, jak úžasný a adrenalinový zážitek to musí být.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.