V Česku se jízdě po pouštních dunách přiblížíme nanejvýš v některé uzavřené pískovně, nicméně ve světe se jedná o poměrně zajímavé hobby, které si někteří lidé dobrodružnější povahy mohli vyzkoušet třeba na dovolené. Pokud si ale chcete vychutnat jízdu na maximum, chce to i pořádné stroj.
A právě dvě nejzajímavější a nejvýkonnější pouštní bugginy si před pár dny daly závod o to, který vůz je vlastně v poušti nejlepší. V Glamis Sand Dunes (stát Kalifornie) se tak vedle sebe postavily stroje s výkonem přes 2000 koní vybavené speciálním podvozkem a pneumatikami, které připomínají spíše kola kolesového parníku.
Ve třech závodech o titul "Nejrychlejší pouštní bugina v Glamis 2017" se proti sobě postavilo monstrum Alumicraft s výkonem přes 2000 koní nazývané "Blackzilla" a stroj značky Racer Engineering o výkonu 2076 koní s názvem "Hate Maker".
Samotná čísla vypadají skvěle, ale jak si stroje poradí s přenosem takového výkonu na písek? Jak je z videa patrné, tak moc dobře ne. Už krátce po startu jsou oba stroje předními koly ve vzduchu a tímto stylem pokračují až do cíle závodu.
Jediný moment kdy závodníci vidí před sebe je chvíle, kdy sundavají nohu z plynového pedálu a vůz se tak nakrátko posadí předními koly zpět na písek. Už jen z pohledu na celý závod je však jasné, jak úžasný a adrenalinový zážitek to musí být.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.