Německá automobilka už vytváří ze svých zaměstnanců kyborgy. K čemu je to dobré?

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 20. prosince 2017, 11:26 Google+

Automobilka Audi bere zdraví a pohodu svých zaměstnanců skutečně vážně. Navzdory stále rozsáhlejší automatizaci výrobních linek není zaměstnání v automobilce žádný med. Technici jsou vystaveni poměrně častému namáhání, což se dříve nebo později projevuje bolestmi či nemocemi. Audi však nyní testuje zvláštní Exoskeleton, který by měl zaměstnancům ulevit.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi Exoskeleton

Audi Exoskeleton | foto: Audi

Sdílejte článek

V současné době využívá testovací exoskeletony pouze pár pracovníků v továrnách Ingolstadt a Neckarsulm, ovšem pokud se experiment zdaří, velice brzy by se "bionického oblečku" mohlo dočkat mnohem více zaměstnanců.

Celé zařízení váží pouze cca 3 kilogramy a obléká se přes oblečení na celé tělo. Zařízení se poté upevňuje k bokům a přiléhá na záda i stehna. Podle dosavadních vyjádření Audi se zdá, že zaměstnanci, kteří jsou exoskeletony vybaveni, jsou vystaveni o cca 20 až 30 % menšímu namáhání. Díky speciálnímu obleku se totiž hmotnost břemene rovnoměrně rozkládá do celého těla.

Obleky testují zaměstnanci hned v několika odlišných sektorech a nosí je v odlišných intervalech, od dvou do sedmi hodin denně. Například pracovníci pracující při kompletaci menších zařízení využívají exoskelety při vyjímání dílů z krabic. Pracovníci u montážní linky pak využívají obleky při manipulaci s těžkými břemeny.

Audi však není jediná automobilka, která na podobných technologiích pracuje. S podobnou technologií už pracuje i BMW, Ford nebo Hyundai. Exoskeleton Hyundai navíc pohání několik elektromotorů, díky čemuž s ním mohou chodit i lidé, kteří utrpěli vážná zranění a s chůzí se téměř rozloučili.

Vytisknout

Diskuze: Německá automobilka už vytváří ze svých zaměstnanců kyborgy. K čemu je to dobré?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

V Japonsku nabízejí vskutku netradiční Drive-Thru služby

Kde tohle zavedli? Se zemřelým se loučíte přes stažené okénko auta

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud