Zářivý lak našich automobilů bereme jako bereme samozřejmou jako věc, která musí vydržet stovky tisíc kilometrů. Během těch je však vystaven působení nepříznivého počasí, chemických látek, fyzického poškození a v neposlední řadě i agresivním kartáčům automatických myček. Aby to všechno lak vydržel, je potřeba ho podstoupit důkladnému testování.
Vývoj a testování laků má řadu podmínek a fází, ovšem v Nissanu se technici zaměřují i na specifické poškození, které způsobují kartáče automatických myček. Za tím účelem si v Technickém centru v Michiganu vybudovali speciální zmenšenou kopii automatické myčky, kde všechny nové laky testují.
Myčka využívá speciální trysky a kartáče, které při rotaci cca 180 otáček za minutu dávají laku pořádně zabrat. Podobné poškození však Nissanu nestačilo, proto k testu přidává i speciální jemnou směs nečistot, kterou nazývá "Arizonská testovací špína". Ta by měla simulovat běžné znečištění, které se na vůz v reálném světě nabaluje.
Během testování laků však Nissan nepoužívá modely, jako je sytě červená 370Z na obrázku, ale lakované kusy plechů. Jeden takový, žlutě lakovaný, můžeme vidět na jedné z fotek pod modelem.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?