Tesla ještě donedávna řešila výrobní zádrhely, které ji ve třetím čtvrtletí tohoto roku způsobily rekordní ztrátu 619 milionů dolarů. Podle Elona Muska už by měla být většina problémů zažehnána, ovšem nyní se ukazuje, že to nejspíš ještě bude mít své následky.
O příčinách obrovského zpoždění Tesly Model 3 se vedla celá řada diskuzí, ovšem podle posledních informací je stále pravděpodobnější, že na vině byl nedostatek akumulátorů. Podle korejského zpravodajského webu ETNews totiž Panasonic dodal Tesle neuvěřitelné množství akumulátorů, dokonce až z Japonska, jen aby byla schopna dostát svým ambiciozním plánům.
Běžně se dodávky baterií realizují z továrny Gigafactory 1 v Nevadě, kterou provozuje Tesla a Panasonic společně. Panasonic, patřící k největším světovým dodavatelům baterií, zde vyrábí články, které následně Tesla doplňuje svými technologiemi a umisťuje do akumulátorů, které následně napájí elektromobily, domácí nabíječky PowerWall a záložní zdroje energie Powerpack.
Začátkem října Tesla oznámila, že během výrobního procesu musí překonat některé problémy a nedostatky v zásobování. Koncem měsíce pak Panasonic oznámil, že zvýšil výrobu článků v továrně Gigafactory. Ani to však pravděpodobně nestačilo, neboť jak informoval web ETNews, Panasonic vypravil z Japonska několik objemných zásilek určených pro Teslu.
Tento krok se však podepsal na ostatních zákaznících Panasonicu, kteří se museli obrátit na konkurenční výrobce, jako je LG, Murata nebo Samsung - ti však nebyli schopni naplnit požadavky - nevíme zda technologické či kvantitativní.
Je potřeba však dodat, že s touto zprávou přišel pouze web ETNews, který citoval neznámý zdroj z japonského bateriového průmyslu. Řada dalších webů zabývajících se elektromobilitou, jako například Electrek, je k těmto zprávám poněkud skeptická. Tesla i Panasonic jsou dostatečně velké a zkušené společnosti, které si jistě dokáží spočítat, kolik akumulátorů budou potřebovat.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.