Může Tesla za celosvětový nedostatek baterií? Divoká teorie viní problémový Model 3

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 7. prosince 2017, 10:52 Google+

Tesla ještě donedávna řešila výrobní zádrhely, které ji ve třetím čtvrtletí tohoto roku způsobily rekordní ztrátu 619 milionů dolarů. Podle Elona Muska už by měla být většina problémů zažehnána, ovšem nyní se ukazuje, že to nejspíš ještě bude mít své následky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tesla Model 3

Tesla Model 3 | foto: Tesla Motors

Sdílejte článek

O příčinách obrovského zpoždění Tesly Model 3 se vedla celá řada diskuzí, ovšem podle posledních informací je stále pravděpodobnější, že na vině byl nedostatek akumulátorů. Podle korejského zpravodajského webu ETNews totiž Panasonic dodal Tesle neuvěřitelné množství akumulátorů, dokonce až z Japonska, jen aby byla schopna dostát svým ambiciozním plánům.

Běžně se dodávky baterií realizují z továrny Gigafactory 1 v Nevadě, kterou provozuje Tesla a Panasonic společně. Panasonic, patřící k největším světovým dodavatelům baterií, zde vyrábí články, které následně Tesla doplňuje svými technologiemi a umisťuje do akumulátorů, které následně napájí elektromobily, domácí nabíječky PowerWall a záložní zdroje energie Powerpack.

Začátkem října Tesla oznámila, že během výrobního procesu musí překonat některé problémy a nedostatky v zásobování. Koncem měsíce pak Panasonic oznámil, že zvýšil výrobu článků v továrně Gigafactory. Ani to však pravděpodobně nestačilo, neboť jak informoval web ETNews, Panasonic vypravil z Japonska několik objemných zásilek určených pro Teslu. 

Tento krok se však podepsal na ostatních zákaznících Panasonicu, kteří se museli obrátit na konkurenční výrobce, jako je LG, Murata nebo Samsung - ti však nebyli schopni naplnit požadavky - nevíme zda technologické či kvantitativní.

Je potřeba však dodat, že s touto zprávou přišel pouze web ETNews, který citoval neznámý zdroj z japonského bateriového průmyslu. Řada dalších webů zabývajících se elektromobilitou, jako například Electrek, je k těmto zprávám poněkud skeptická. Tesla i Panasonic jsou dostatečně velké a zkušené společnosti, které si jistě dokáží spočítat, kolik akumulátorů budou potřebovat.

Vytisknout

Diskuze: Může Tesla za celosvětový nedostatek baterií? Divoká teorie viní problémový Model 3

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Jak vybrat kapalinu do ostřikovačů? Některé vám mohou rozežrat auto

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud