Může Tesla za celosvětový nedostatek baterií? Divoká teorie viní problémový Model 3

Tesla Model 3
Tesla Model 3, foto: Tesla Motors
Antonín Marek , AutoRoad.cz 7. prosince 2017 10:52
Sdílej:

Tesla ještě donedávna řešila výrobní zádrhely, které ji ve třetím čtvrtletí tohoto roku způsobily rekordní ztrátu 619 milionů dolarů. Podle Elona Muska už by měla být většina problémů zažehnána, ovšem nyní se ukazuje, že to nejspíš ještě bude mít své následky.

O příčinách obrovského zpoždění Tesly Model 3 se vedla celá řada diskuzí, ovšem podle posledních informací je stále pravděpodobnější, že na vině byl nedostatek akumulátorů. Podle korejského zpravodajského webu ETNews totiž Panasonic dodal Tesle neuvěřitelné množství akumulátorů, dokonce až z Japonska, jen aby byla schopna dostát svým ambiciozním plánům.

Běžně se dodávky baterií realizují z továrny Gigafactory 1 v Nevadě, kterou provozuje Tesla a Panasonic společně. Panasonic, patřící k největším světovým dodavatelům baterií, zde vyrábí články, které následně Tesla doplňuje svými technologiemi a umisťuje do akumulátorů, které následně napájí elektromobily, domácí nabíječky PowerWall a záložní zdroje energie Powerpack.

Začátkem října Tesla oznámila, že během výrobního procesu musí překonat některé problémy a nedostatky v zásobování. Koncem měsíce pak Panasonic oznámil, že zvýšil výrobu článků v továrně Gigafactory. Ani to však pravděpodobně nestačilo, neboť jak informoval web ETNews, Panasonic vypravil z Japonska několik objemných zásilek určených pro Teslu. 

Tento krok se však podepsal na ostatních zákaznících Panasonicu, kteří se museli obrátit na konkurenční výrobce, jako je LG, Murata nebo Samsung - ti však nebyli schopni naplnit požadavky - nevíme zda technologické či kvantitativní.

Je potřeba však dodat, že s touto zprávou přišel pouze web ETNews, který citoval neznámý zdroj z japonského bateriového průmyslu. Řada dalších webů zabývajících se elektromobilitou, jako například Electrek, je k těmto zprávám poněkud skeptická. Tesla i Panasonic jsou dostatečně velké a zkušené společnosti, které si jistě dokáží spočítat, kolik akumulátorů budou potřebovat.

Stalo se
Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.