Britský časopis What Car provedl velký průzkum spolehlivosti automobilů na britském trhu a výsledky jsou poměrně překvapivé. V první desítce se umístilo celkem šest značek z Japonska, Evropu v Top 10 zastupují britská MG a italská Alfa Romeo a Spojené státy americké potom značka Ford. Z koncernu VW si nejlépe vedla Audi (12.) a Škoda (13.).
Průzkum oslovil 14 200 majitelů nových vozů koupených v posledních třech letech. Respondenti podrobně popsali poruchy a závady na svých vozidlech a také doby trvání oprav a s nimi spojené náklady.
Nahlášené poruchy a závady byly rozděleny do 14 kategorií: baterie, karoserie, brzdy, motor, elektroinstalace motoru, výfuková soustava, vnější světlomety, palivový systém, spojka a převodovka, vybavení interiéru, elektroinstalace nesouvisející s motorem, mechanismus řízení, odpružení a jiné prvky. V případě každé závady byli majitelé automobilů požádáni o odhad doby, po kterou byli ponecháni bez svého auta, a také o sdělení nákladů na opravu.
Výdaje na servis byly v rozmezí od bezplatné opravy v rámci záruky po částky přesahující 1500 liber a doba odstranění závad od několika hodin po více než jeden týden. Tyto informace umožnily vyhodnotit závažnost poruch. Na základě všech dat zpracoval portál What Car? žebříček spolehlivosti modelů a značek.
Auta, která se neporouchají
Nejlepší značka se také může pochlubit modelem, který získal maximální ocenění 100 procent za spolehlivost. S tímto výsledkem se Lexus CT 200h dostal na první místo v kategorii rodinných vozů. 100 procent získaly také vozy Toyota Aygo (1. místo v segmentu městských aut, segment A), Honda Jazz (vítěz ve třídě malých vozů, segment B) a Audi A3 ve verzi benzinový sedan (1. místo v segmentu vyšší střední třídy).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.