Britský časopis What Car provedl velký průzkum spolehlivosti automobilů na britském trhu a výsledky jsou poměrně překvapivé. V první desítce se umístilo celkem šest značek z Japonska, Evropu v Top 10 zastupují britská MG a italská Alfa Romeo a Spojené státy americké potom značka Ford. Z koncernu VW si nejlépe vedla Audi (12.) a Škoda (13.).
Průzkum oslovil 14 200 majitelů nových vozů koupených v posledních třech letech. Respondenti podrobně popsali poruchy a závady na svých vozidlech a také doby trvání oprav a s nimi spojené náklady.
Nahlášené poruchy a závady byly rozděleny do 14 kategorií: baterie, karoserie, brzdy, motor, elektroinstalace motoru, výfuková soustava, vnější světlomety, palivový systém, spojka a převodovka, vybavení interiéru, elektroinstalace nesouvisející s motorem, mechanismus řízení, odpružení a jiné prvky. V případě každé závady byli majitelé automobilů požádáni o odhad doby, po kterou byli ponecháni bez svého auta, a také o sdělení nákladů na opravu.
Výdaje na servis byly v rozmezí od bezplatné opravy v rámci záruky po částky přesahující 1500 liber a doba odstranění závad od několika hodin po více než jeden týden. Tyto informace umožnily vyhodnotit závažnost poruch. Na základě všech dat zpracoval portál What Car? žebříček spolehlivosti modelů a značek.
Auta, která se neporouchají
Nejlepší značka se také může pochlubit modelem, který získal maximální ocenění 100 procent za spolehlivost. S tímto výsledkem se Lexus CT 200h dostal na první místo v kategorii rodinných vozů. 100 procent získaly také vozy Toyota Aygo (1. místo v segmentu městských aut, segment A), Honda Jazz (vítěz ve třídě malých vozů, segment B) a Audi A3 ve verzi benzinový sedan (1. místo v segmentu vyšší střední třídy).
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?