Britský časopis What Car provedl velký průzkum spolehlivosti automobilů na britském trhu a výsledky jsou poměrně překvapivé. V první desítce se umístilo celkem šest značek z Japonska, Evropu v Top 10 zastupují britská MG a italská Alfa Romeo a Spojené státy americké potom značka Ford. Z koncernu VW si nejlépe vedla Audi (12.) a Škoda (13.).
Průzkum oslovil 14 200 majitelů nových vozů koupených v posledních třech letech. Respondenti podrobně popsali poruchy a závady na svých vozidlech a také doby trvání oprav a s nimi spojené náklady.
Nahlášené poruchy a závady byly rozděleny do 14 kategorií: baterie, karoserie, brzdy, motor, elektroinstalace motoru, výfuková soustava, vnější světlomety, palivový systém, spojka a převodovka, vybavení interiéru, elektroinstalace nesouvisející s motorem, mechanismus řízení, odpružení a jiné prvky. V případě každé závady byli majitelé automobilů požádáni o odhad doby, po kterou byli ponecháni bez svého auta, a také o sdělení nákladů na opravu.
Výdaje na servis byly v rozmezí od bezplatné opravy v rámci záruky po částky přesahující 1500 liber a doba odstranění závad od několika hodin po více než jeden týden. Tyto informace umožnily vyhodnotit závažnost poruch. Na základě všech dat zpracoval portál What Car? žebříček spolehlivosti modelů a značek.
Auta, která se neporouchají
Nejlepší značka se také může pochlubit modelem, který získal maximální ocenění 100 procent za spolehlivost. S tímto výsledkem se Lexus CT 200h dostal na první místo v kategorii rodinných vozů. 100 procent získaly také vozy Toyota Aygo (1. místo v segmentu městských aut, segment A), Honda Jazz (vítěz ve třídě malých vozů, segment B) a Audi A3 ve verzi benzinový sedan (1. místo v segmentu vyšší střední třídy).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?