Emise automobilů jsou často spojovány pouze se spalovacími motory, ovšem málokdo si uvědomuje, že svůj podíl na vzniku těchto škodlivých látek mají i pneumatiky a brzdy. Společnost Bosch však představila nové a svým způsobem i revoluční brzdové desky iDisc, které by díky speciálnímu povrchu měly emise při brzdění eliminovat až o 90%.
Tato revoluce v podbězích rozhodně není tak přitažlivá, jako některé revoluce pod kapotou, viz. elektrická turbodmychadla nebo motory SkyActiv-X. Ovšem její důležitost se rozhodně nesmí přehlížet. Kromě omezení vzniku škodlivých látek totiž brzdy dosahují i dvojnásobné životnosti a nedochází k tak masivním znečišťování kol.
Bosch navíc zdůrazňuje, že brzdy nekorodují a podávají téměř stejné výkony, jaké nabízí karbon-keramické brzdy. A to jak v ohledu brzdného výkonu, tak v ohledu slábnutí brzdného účinku.
Za tyto vlastnosti můžeme poděkovat speciální wolframové vrstvě nanesené na litinové rotory, díky čemuž se brzdy mohou pochlubit svým "leštěným" vzhledem. Bosch je v současnosti jediný výrobce, který tuto techniku brzd chce využívat a s největší pravděpodobností se s těmito brzdami setkáme v roce 2019 na Porsche Cayenne.
Malou překážkou pro masové rozšíření by však mohla být cena. Jak sama společnost Bosch uvedla, cena je cca třikrát vyšší, než v případě klasických litinových brzd. Na druhou stranu to znamená, že jsou cca třikrát levnější, než karbon-keramické brzdy. S rozvojem masové výroby by navíc cena mohla ještě o něco klesnout.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.