Nejoblíbenější zimní pneumatiky v Česku?

Pneumatiky
Pneumatiky, foto: Onio
AutoRoad.cz 2. listopadu 2017 12:04
Sdílej:

Na zimní pneumatiky má přezuto více než 81 % řidičů a my konečně víme, který dezén je mezi motoristy nejpopulárnější. Překvapení se nekoná, jde o Barum Polaris 3 a toto prvenství si drží již několikátým rokem. Zajímavější věci se ale dějí na dalších místech žebříčku 10 nejoblíbenějších zimních plášťů.

Celá TOP 10 zimních dezénů vypadá následovně:

Barum Polaris 3 (cca 950 Kč v rozměru 195/65 R15) Continental WinterContact TS 860 (cca 1 400 Kč) Nokian WR D4 (cca 1 320 Kč) Nokian WR D3 (cca 1 290 Kč) Sava ESKIMO S3+ (cca 1 070 Kč) Kleber KRISALP HP3 (cca 1 160 Kč) Kormoran SNOWPRO B2 (cca 1 030 Kč) Matador MP92 Sibir Snow (cca 1 020 Kč) Hankook Winter i*cept RS2 W452 (cca 1 110 Kč) Dunlop Winter Sport 5 (cca 1 730 Kč)

Už na první pohled je tak patrné, že Češi věří prověřeným značkám a na zimu chtějí hlavně jistotu. V ideálním případě takovou, která prošla nějakým testem a neskončila poslední. Jedním z paradoxů tabulky je právě dezén Polaris 3, který je nejlevnější a zároveň dokáže v testech obstojně konkurovat i prémiovějším soupeřům.

Boduje koncernová kvalita i dlouhodobé renomé

Zajímavá je situace u koncernových značek. Pod Continental totiž patří jak Barum, tak Matador a samozřejmě i Continental. Stejně jako Kleber a Kormoran náleží francouzskému Michelinu. „I když prémiová značka z portfolia vždy dostane nejpokročilejší technologie jako první, ani další koncernové značky nepřijdou zkrátka,“ vysvětluje ředitel e-shopu a dodává „Zákazníci si tak mohou být jisti, že například Barum dostane v příští generaci technologie, které nyní fungují u Continentalu.“

Třetí a čtvrté místo Nokianu je potvrzením jeho pověsti experta na zimu. Vždyť kdo jiný by měl sněhu lépe rozumět než Finové se svým testovacím střediskem za polárním kruhem. V TOP 10 má dokonce zastoupení současná i minulá generace jednoho dezénu. Jakkoliv ale Nokian samozřejmě neprodukuje jen zimní dezény, na podobný úspěch v letním obutí to zatím nevypadá.

Octavii obujete za 4 000 i za více než 6 800 korun

Cenové nůžky mezi střední třídou pneumatik a prémiovými značkami se pomalu ale jistě zavírají. Pokud se podíváme na rozdíl např. mezi Barumem a Nokianem, jde o cca 1 200 Kč za sadu. „Běžný řidič používá zimní pneumatiky více sezón, proto si za výrazně vyšší kvalitu připlatíte odhadem 400 Kč ročně,“ říká ředitel e-shopu Vojtěch Schwangmaier a dodává „To je v porovnání s havarijním pojištěním minimální částka, díky které ale násobně zvýšíte bezpečnost své jízdy.“

Čím dál častěji totiž dochází k situaci, kdy si řidič koupí moderní auto s armádou elektronických pomocníků jako ABS, ESP, BAS, EBD atd. Ty ale okamžitě degraduje koupí nevhodných pneumatik. Magazín Autobild přitom ukázal, že na stejném (moderním) autě může být rozdíl mezi nejlepším a nejhorším pláštěm až neuvěřitelných 18 metrů při brždění na mokru z 80 km/hod.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.