Tesla slibuje další revoluci v autonomním řízení, jak dlouho jí však bude trvat realizace?

Tesla Model 3
Tesla Model 3, foto: Tesla Motors
Antonín Marek , AutoRoad.cz 1. listopadu 2017 16:30
Sdílej:

Když Elon Musk něco řekne, obvykle k tomu má pádné důvody či argumenty. Z jeho poslední aktivity na Twitteru se tak dá soudit, že Tesla v současnosti pracuje na systému umělé inteligence, která bude schopna vás odvézt na konkrétní místo, aniž byste museli cokoliv říkat.

Na tuto skutečnost přitom náhodou narazil na Twitteru jistý James Harvey, který Elonu Muskovi napsal, že určitě není s takovým nápadem první, ale bylo by fajn, kdyby mohl nasednout do auta a říct mu, kam ho má odvézt. Na to mu však Musk odpověděl, že většinu času to automobilu ani nebude muset říkat.

Co se tím myslí? Tesla pravděpodobně pracuje na jakémsi software na bázi umělé inteligence, který se bude učit nejčastější trasy řidiče a následně bude schopen mu je sám navrhnout a trasu sám odřídit. Jak příklad si můžeme vzít situaci, kdy každý den od pondělí do pátku odjíždíte v 7:00 z domova na parkoviště u své kanceláře. Automobil si po určité době tuto situaci zapamatuje a začne vám sám trasu navrhovat.

Celý systém zní docela revolučně a převratně, ovšem pokud bychom nebyli líní párkrát kliknout na panel navigace, pak se pro nás při vlastnictví autonomního vozu vlastně nic nemění.

It won't even need to ask you most of the time

— Elon Musk (@elonmusk) 21. října 2017

A tím vlastně narážíme na největší problém toho všeho - plně autonomní systém řízení. Tesal sice má k dispozici autonomní systém AutoPilot, ovšem ten běží jen v beta verzi. Automobilka už proto delší dobu slibuje předvést plně autonomní systém, ovšem to neustále někde vázne a spuštění se odkládá. Navíc ani netušíme, na jaké úrovni tento systém bude pracovat. Zatímco Elon Musk tvrdí, že Tesla má připravený HardWare pro 5. úroveň, podle vysoce postavených lidí z automobilky GM je to nemožné.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.