Když Elon Musk něco řekne, obvykle k tomu má pádné důvody či argumenty. Z jeho poslední aktivity na Twitteru se tak dá soudit, že Tesla v současnosti pracuje na systému umělé inteligence, která bude schopna vás odvézt na konkrétní místo, aniž byste museli cokoliv říkat.
Na tuto skutečnost přitom náhodou narazil na Twitteru jistý James Harvey, který Elonu Muskovi napsal, že určitě není s takovým nápadem první, ale bylo by fajn, kdyby mohl nasednout do auta a říct mu, kam ho má odvézt. Na to mu však Musk odpověděl, že většinu času to automobilu ani nebude muset říkat.
Co se tím myslí? Tesla pravděpodobně pracuje na jakémsi software na bázi umělé inteligence, který se bude učit nejčastější trasy řidiče a následně bude schopen mu je sám navrhnout a trasu sám odřídit. Jak příklad si můžeme vzít situaci, kdy každý den od pondělí do pátku odjíždíte v 7:00 z domova na parkoviště u své kanceláře. Automobil si po určité době tuto situaci zapamatuje a začne vám sám trasu navrhovat.
Celý systém zní docela revolučně a převratně, ovšem pokud bychom nebyli líní párkrát kliknout na panel navigace, pak se pro nás při vlastnictví autonomního vozu vlastně nic nemění.
It won't even need to ask you most of the time
— Elon Musk (@elonmusk) 21. října 2017
A tím vlastně narážíme na největší problém toho všeho - plně autonomní systém řízení. Tesal sice má k dispozici autonomní systém AutoPilot, ovšem ten běží jen v beta verzi. Automobilka už proto delší dobu slibuje předvést plně autonomní systém, ovšem to neustále někde vázne a spuštění se odkládá. Navíc ani netušíme, na jaké úrovni tento systém bude pracovat. Zatímco Elon Musk tvrdí, že Tesla má připravený HardWare pro 5. úroveň, podle vysoce postavených lidí z automobilky GM je to nemožné.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.