Když Elon Musk něco řekne, obvykle k tomu má pádné důvody či argumenty. Z jeho poslední aktivity na Twitteru se tak dá soudit, že Tesla v současnosti pracuje na systému umělé inteligence, která bude schopna vás odvézt na konkrétní místo, aniž byste museli cokoliv říkat.
Na tuto skutečnost přitom náhodou narazil na Twitteru jistý James Harvey, který Elonu Muskovi napsal, že určitě není s takovým nápadem první, ale bylo by fajn, kdyby mohl nasednout do auta a říct mu, kam ho má odvézt. Na to mu však Musk odpověděl, že většinu času to automobilu ani nebude muset říkat.
Co se tím myslí? Tesla pravděpodobně pracuje na jakémsi software na bázi umělé inteligence, který se bude učit nejčastější trasy řidiče a následně bude schopen mu je sám navrhnout a trasu sám odřídit. Jak příklad si můžeme vzít situaci, kdy každý den od pondělí do pátku odjíždíte v 7:00 z domova na parkoviště u své kanceláře. Automobil si po určité době tuto situaci zapamatuje a začne vám sám trasu navrhovat.
Celý systém zní docela revolučně a převratně, ovšem pokud bychom nebyli líní párkrát kliknout na panel navigace, pak se pro nás při vlastnictví autonomního vozu vlastně nic nemění.
It won't even need to ask you most of the time
— Elon Musk (@elonmusk) 21. října 2017
A tím vlastně narážíme na největší problém toho všeho - plně autonomní systém řízení. Tesal sice má k dispozici autonomní systém AutoPilot, ovšem ten běží jen v beta verzi. Automobilka už proto delší dobu slibuje předvést plně autonomní systém, ovšem to neustále někde vázne a spuštění se odkládá. Navíc ani netušíme, na jaké úrovni tento systém bude pracovat. Zatímco Elon Musk tvrdí, že Tesla má připravený HardWare pro 5. úroveň, podle vysoce postavených lidí z automobilky GM je to nemožné.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?