Když Elon Musk něco řekne, obvykle k tomu má pádné důvody či argumenty. Z jeho poslední aktivity na Twitteru se tak dá soudit, že Tesla v současnosti pracuje na systému umělé inteligence, která bude schopna vás odvézt na konkrétní místo, aniž byste museli cokoliv říkat.
Na tuto skutečnost přitom náhodou narazil na Twitteru jistý James Harvey, který Elonu Muskovi napsal, že určitě není s takovým nápadem první, ale bylo by fajn, kdyby mohl nasednout do auta a říct mu, kam ho má odvézt. Na to mu však Musk odpověděl, že většinu času to automobilu ani nebude muset říkat.
Co se tím myslí? Tesla pravděpodobně pracuje na jakémsi software na bázi umělé inteligence, který se bude učit nejčastější trasy řidiče a následně bude schopen mu je sám navrhnout a trasu sám odřídit. Jak příklad si můžeme vzít situaci, kdy každý den od pondělí do pátku odjíždíte v 7:00 z domova na parkoviště u své kanceláře. Automobil si po určité době tuto situaci zapamatuje a začne vám sám trasu navrhovat.
Celý systém zní docela revolučně a převratně, ovšem pokud bychom nebyli líní párkrát kliknout na panel navigace, pak se pro nás při vlastnictví autonomního vozu vlastně nic nemění.
It won't even need to ask you most of the time
— Elon Musk (@elonmusk) 21. října 2017
A tím vlastně narážíme na největší problém toho všeho - plně autonomní systém řízení. Tesal sice má k dispozici autonomní systém AutoPilot, ovšem ten běží jen v beta verzi. Automobilka už proto delší dobu slibuje předvést plně autonomní systém, ovšem to neustále někde vázne a spuštění se odkládá. Navíc ani netušíme, na jaké úrovni tento systém bude pracovat. Zatímco Elon Musk tvrdí, že Tesla má připravený HardWare pro 5. úroveň, podle vysoce postavených lidí z automobilky GM je to nemožné.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.