Společnost Toshiba, gigant na trhu s elektronikou, představil nový typ Lithium-Iontové baterie, která by měla dát elektromobilům dojezd až 322 kilometrů už po pouhých šesti minutách nabíjení. Pokud bychom měli najít nějaký ekvivalent, pak by to mohlo odpovídat zhruba vzdálenosti mezi Prahou a Bratislavou.
Podle dostupných vyjádření by největší trik měl spočívat v umístění oxidu titaničitého do baterií, díky čemuž se zdvojnásobuje kapacita anody baterie. Víc detailů od nás nečekejte, jak to nemá motor, tak tápeme, nicméně ve výsledky by se právě díky implementaci tohoto nového materiálu mělo nabíjení extrémně zrychlit, což by mohlo vést k odstranění posledních předsudků ohledně budoucnosti elektromobility.
Baterie by měly být dle všeho již ozkoušeny a plně funkční, neboť Toshiba oznámila, že by jejich sériovou produkci ráda zahájila ještě do konce tohoto desetiletí. Spolu s těmito novými bateriemi označovanými SCiB (Super Charge Ion Battery) by tak mohlo dojít i na onu dlouho slibovanou revoluci v elektromobilitě.
Dr. Osamu Hori, vedoucí vývojového oddělení ve společnosti Toshiba prohlásil, že celá společnost je nadšena z potenciálu oxidu titaničitého vloženého do anody baterie i celo novou generací baterií SCiB.
Podle jeho slov se jedná o baterie, které místo nepatrného navyšování výkonnosti přinášejí naprostou revoluci, která by mohla změnit celý svět elektromobility. A to jak co se týče dobíjení, tak i samotného dojezdu. V současnosti bude Toshiba nadále pracovat na dalších vývojových variantách SCiB baterií, nicméně cílem je zahájit sériovou produkci ve fiskálním roce 2019. Máme se tedy na co těšit.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?