Společnost Toshiba, gigant na trhu s elektronikou, představil nový typ Lithium-Iontové baterie, která by měla dát elektromobilům dojezd až 322 kilometrů už po pouhých šesti minutách nabíjení. Pokud bychom měli najít nějaký ekvivalent, pak by to mohlo odpovídat zhruba vzdálenosti mezi Prahou a Bratislavou.
Podle dostupných vyjádření by největší trik měl spočívat v umístění oxidu titaničitého do baterií, díky čemuž se zdvojnásobuje kapacita anody baterie. Víc detailů od nás nečekejte, jak to nemá motor, tak tápeme, nicméně ve výsledky by se právě díky implementaci tohoto nového materiálu mělo nabíjení extrémně zrychlit, což by mohlo vést k odstranění posledních předsudků ohledně budoucnosti elektromobility.
Baterie by měly být dle všeho již ozkoušeny a plně funkční, neboť Toshiba oznámila, že by jejich sériovou produkci ráda zahájila ještě do konce tohoto desetiletí. Spolu s těmito novými bateriemi označovanými SCiB (Super Charge Ion Battery) by tak mohlo dojít i na onu dlouho slibovanou revoluci v elektromobilitě.
Dr. Osamu Hori, vedoucí vývojového oddělení ve společnosti Toshiba prohlásil, že celá společnost je nadšena z potenciálu oxidu titaničitého vloženého do anody baterie i celo novou generací baterií SCiB.
Podle jeho slov se jedná o baterie, které místo nepatrného navyšování výkonnosti přinášejí naprostou revoluci, která by mohla změnit celý svět elektromobility. A to jak co se týče dobíjení, tak i samotného dojezdu. V současnosti bude Toshiba nadále pracovat na dalších vývojových variantách SCiB baterií, nicméně cílem je zahájit sériovou produkci ve fiskálním roce 2019. Máme se tedy na co těšit.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?