Společnost Toshiba, gigant na trhu s elektronikou, představil nový typ Lithium-Iontové baterie, která by měla dát elektromobilům dojezd až 322 kilometrů už po pouhých šesti minutách nabíjení. Pokud bychom měli najít nějaký ekvivalent, pak by to mohlo odpovídat zhruba vzdálenosti mezi Prahou a Bratislavou.
Podle dostupných vyjádření by největší trik měl spočívat v umístění oxidu titaničitého do baterií, díky čemuž se zdvojnásobuje kapacita anody baterie. Víc detailů od nás nečekejte, jak to nemá motor, tak tápeme, nicméně ve výsledky by se právě díky implementaci tohoto nového materiálu mělo nabíjení extrémně zrychlit, což by mohlo vést k odstranění posledních předsudků ohledně budoucnosti elektromobility.
Baterie by měly být dle všeho již ozkoušeny a plně funkční, neboť Toshiba oznámila, že by jejich sériovou produkci ráda zahájila ještě do konce tohoto desetiletí. Spolu s těmito novými bateriemi označovanými SCiB (Super Charge Ion Battery) by tak mohlo dojít i na onu dlouho slibovanou revoluci v elektromobilitě.
Dr. Osamu Hori, vedoucí vývojového oddělení ve společnosti Toshiba prohlásil, že celá společnost je nadšena z potenciálu oxidu titaničitého vloženého do anody baterie i celo novou generací baterií SCiB.
Podle jeho slov se jedná o baterie, které místo nepatrného navyšování výkonnosti přinášejí naprostou revoluci, která by mohla změnit celý svět elektromobility. A to jak co se týče dobíjení, tak i samotného dojezdu. V současnosti bude Toshiba nadále pracovat na dalších vývojových variantách SCiB baterií, nicméně cílem je zahájit sériovou produkci ve fiskálním roce 2019. Máme se tedy na co těšit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.