Společnost Mitsubishi Motors Corporation (MMC) oznámila plán realizovat pilotní projekt V2G (Vehicle-to-Grid, tj. komunikace mezi vozidlem a inteligentní energetickou sítí). Prvními síťovými zdroji jsou již dnes palubní baterie elektrického pohonu modelu Mitsubishi Outlander PHEV. Díky technologii V2G je možné dosáhnout lepšího vyvážení odběrových špiček v rámci energetické sítě, kdy elektromobily nejen že čerpají elektrickou energii ze sítě, ale zároveň tuto energii vrací zpět, což otevírá cestu k možným zdrojům příjmu pro majitele těchto vozů.
MMC spojuje síly se společností NewMotion, která je jedním z největších evropských poskytovatelů řešení inteligentního dobíjení prostředků na elektrický pohon, dále s nizozemským provozovatelem energetické soustavy TenneT, resp. společností Nuvve, která je celosvětovým leaderem v oblasti technologií V2G a implementace síťových služeb.
MMC bude v rámci poloprovozu poskytovat záložní kapacitu a služby vyrovnávání zátěže sítě prostřednictvím dobíjecí infrastruktury NewMotion a vozů Mitsubishi Outlander PHEV parkujících v domácnostech nebo na pracovištích v Amsterdamu, s využitím platformy GIVe (Grid Integrated Vehicle) společnosti Nuvve. V Nizozemí je dnes k dispozici více než 25 tisíc vozů Mitsubishi Outlander PHEV.
Výsledkem tzv. Pařížské smlouvy z roku 2015 je urychlení evropských iniciativ zaměřených na rozvoj společnosti s nižší uhlíkovou stopou, což zahrnuje i důsledné prosazování ekologicky šetrných politik zaměřených na obnovitelné zdroje. Do energetických sítí dnes proudí energie ze slunečních, větrných a dalších typů elektráren využívajících obnovitelné zdroje, ale tato výroba, nahrazující např. uhelné elektrárny, je mnohdy nárazová, a proto je zásadní otázka, jak zásobování energiemi stabilizovat.
Vlády ve Velké Británii a Francii navíc plánují od roku 2040 zcela zakázat prodej vozidel spalujících fosilní paliva. Jelikož toky elektrické energie současně akcelerují, do popředí vystupuje otázka nového mechanizmu pro lepší vyvážení zátěže dobíjecí infrastruktury.
Prostřednictvím uvedeného poloprovozního projektu ověří MMC technologii V2G s cílem vytvořit novou přidanou hodnotu a obchodní příležitosti spojené s elektromobily / palubními bateriemi vozidel.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.