Nedávno faceliftovaný Ford GT nabízí řadu zajímavých novinek, ovšem pokud jste řidič se sportovními ambicemi, tak vás bude určitě nejvíc zajímat zcela nový Performance Pack 2, díky kterému se zážitky z řízení Mustangu posunou zas na zcela jinou úroveň.
Základem pro Performance Pack 2 je jeho předchozí verze, ovšem oproti ní přibylo pár menších úprav, které ale zásadně zlepší zážitky z řízení vozu. Jednou z úprav je i předělaný přední nárazník, který díky svému tvaru dokáže při rychlosti 129 km/h vyvinout přítlačnou sílu až 11 kilogramů. Podobně byl upraven i zadní spoiler, ovšem u něj jsme se konkrétních hodnot přítlaku nedopátrali.
Aerodynamikou však úpravy nekončí, pozornost věnovali technici i podvozku a řízení. Mustang nově sedí na speciálních tlumičích MagneRide, zadní stabilizátor je tužší o 67%, přední stabilizátor o 12%, a výměny se dočkaly i pružiny, které jsou na zadní nápravě tužší o 20% a na přední nápravě o 13%. Onen nárůst v tuhosti ale není oproti sériovému Mustangu, ale oproti předchozí generaci Performance Packu.
V podbězích se usídlila nová 19-palcová kola obutá do speciálních pneumatik Michelin Pilot Sport Cup s rozměrem 305/30. V kombinaci s kompletně předělaným a sníženým podvozkem by tak nový Mustang měl nabídnout mnohem lepší grip, čitelnost a ovladatelnost.
Aby Ford podtrhl výjimečnost a sportovnost Performance Packu 2, bude možné ho objednat pouze k automobilům s manuální převodovkou.
Otázkou však je, na kolik tato úprava vyjde. Oficiální ceník zatím není k dispozici a do severoamerických autosalonů dorazí nový Mustang teprve začátkem jara. Cena se však dá odvodit podle Performance Packu 1, který stál 4.000 dolarů (87.000 korun). Nová varianta Performance Packu tak nejspíše ještě trochu podraží.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.