Japonsko zažívá svou obdobu Dieselgate, tentokrát jde ale o železo

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 13. října 2017, 16:02 Google+

Hiroya Kawasaki, výkonný ředitel japonských oceláren Kobe Steel, dnes vystoupil na veřejnost s informacemi, podle kterých dodala ocelárna zhruba 500 společnostem materiály, jejichž certifikáty byly zfalšované. Od Kobe Steel přitom odebírá materiály jak většina japonských automobilek, tak i výrobci letadel.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Rozsah této kauzy prozatím není zcela známý, nicméně od prvního přiznání problémů s falšováním certifikátů o kvalitě oceli stoupl počet firem dotčených firem na více než dvojnásobek. První odhady mluvili o cca 200 společnostech, ty poslední pak o 500.

Krátce pro prohlášení následoval okamžitý pokles tržní hodnoty společnosti o cca 1,8 miliardy dolarů, neboť akcionáři se začali bát možných následků a hromadně se začali zbavovat cenných papírů. S reakcemi neotálela ani vláda, která stanovila speciální komisi, která by měla rozkrýt trvání i důvody falšování certifikátů o kvalitě.

Do vyšetřování se pustila i sama společnost, která během vnitřních kontrol na problém přišla a okamžitě ho i přiznala. Podle prvních výsledků se zdá, že ocel s falšovanými certifikáty kvality byla v ocelárnách produkována již více než deset let.

Podle dosavadních informací, které kvalitně shrnul web AutoBlog.com se zdá, že největší problémy se týkají dodávek materiálů z hliníku a mědi, které byly dodány společnostem podnikajícím v různých odvětvích průmyslu. Kromě automobilového by mělo jít i o společnosti podnikající v leteckém, kosmickém, energetickém i zbrojním průmyslu.

Z automobilek materiál od Kobe Steel odebírala například Toyota, Nissan, Mazda, Subaru či Honda. V leteckém průmyslu se mezi největší odběratele řadil Boeing, který už ale provedl první kontroly, podle nichž nejsou s materiálem od Kobe žádné problémy.

Celý skandál je teprve na začátku, takže na další informace si nejspíš budeme muset počkat. Už nyní se ale jedná o zásadní ránu pro japonský průmysl, který je dlouhodobě považován za jeden z nejkvalitnějších a nejspolehlivějších na celém světě.

Vytisknout

Diskuze: Japonsko zažívá svou obdobu Dieselgate, tentokrát jde ale o železo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Honda Civic ukázala nový Type R. Je to šílenost na kolech

Honda Civic Type R sbírá další vavříny, v Německu získala ocenění Sportovní vůz…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud