Hiroya Kawasaki, výkonný ředitel japonských oceláren Kobe Steel, dnes vystoupil na veřejnost s informacemi, podle kterých dodala ocelárna zhruba 500 společnostem materiály, jejichž certifikáty byly zfalšované. Od Kobe Steel přitom odebírá materiály jak většina japonských automobilek, tak i výrobci letadel.
Rozsah této kauzy prozatím není zcela známý, nicméně od prvního přiznání problémů s falšováním certifikátů o kvalitě oceli stoupl počet firem dotčených firem na více než dvojnásobek. První odhady mluvili o cca 200 společnostech, ty poslední pak o 500.
Krátce pro prohlášení následoval okamžitý pokles tržní hodnoty společnosti o cca 1,8 miliardy dolarů, neboť akcionáři se začali bát možných následků a hromadně se začali zbavovat cenných papírů. S reakcemi neotálela ani vláda, která stanovila speciální komisi, která by měla rozkrýt trvání i důvody falšování certifikátů o kvalitě.
Do vyšetřování se pustila i sama společnost, která během vnitřních kontrol na problém přišla a okamžitě ho i přiznala. Podle prvních výsledků se zdá, že ocel s falšovanými certifikáty kvality byla v ocelárnách produkována již více než deset let.
Podle dosavadních informací, které kvalitně shrnul web AutoBlog.com se zdá, že největší problémy se týkají dodávek materiálů z hliníku a mědi, které byly dodány společnostem podnikajícím v různých odvětvích průmyslu. Kromě automobilového by mělo jít i o společnosti podnikající v leteckém, kosmickém, energetickém i zbrojním průmyslu.
Z automobilek materiál od Kobe Steel odebírala například Toyota, Nissan, Mazda, Subaru či Honda. V leteckém průmyslu se mezi největší odběratele řadil Boeing, který už ale provedl první kontroly, podle nichž nejsou s materiálem od Kobe žádné problémy.
Celý skandál je teprve na začátku, takže na další informace si nejspíš budeme muset počkat. Už nyní se ale jedná o zásadní ránu pro japonský průmysl, který je dlouhodobě považován za jeden z nejkvalitnějších a nejspolehlivějších na celém světě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.