Japonsko zažívá svou obdobu Dieselgate, tentokrát jde ale o železo

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 13. října 2017, 16:02 Google+

Hiroya Kawasaki, výkonný ředitel japonských oceláren Kobe Steel, dnes vystoupil na veřejnost s informacemi, podle kterých dodala ocelárna zhruba 500 společnostem materiály, jejichž certifikáty byly zfalšované. Od Kobe Steel přitom odebírá materiály jak většina japonských automobilek, tak i výrobci letadel.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Rozsah této kauzy prozatím není zcela známý, nicméně od prvního přiznání problémů s falšováním certifikátů o kvalitě oceli stoupl počet firem dotčených firem na více než dvojnásobek. První odhady mluvili o cca 200 společnostech, ty poslední pak o 500.

Krátce pro prohlášení následoval okamžitý pokles tržní hodnoty společnosti o cca 1,8 miliardy dolarů, neboť akcionáři se začali bát možných následků a hromadně se začali zbavovat cenných papírů. S reakcemi neotálela ani vláda, která stanovila speciální komisi, která by měla rozkrýt trvání i důvody falšování certifikátů o kvalitě.

Do vyšetřování se pustila i sama společnost, která během vnitřních kontrol na problém přišla a okamžitě ho i přiznala. Podle prvních výsledků se zdá, že ocel s falšovanými certifikáty kvality byla v ocelárnách produkována již více než deset let.

Podle dosavadních informací, které kvalitně shrnul web AutoBlog.com se zdá, že největší problémy se týkají dodávek materiálů z hliníku a mědi, které byly dodány společnostem podnikajícím v různých odvětvích průmyslu. Kromě automobilového by mělo jít i o společnosti podnikající v leteckém, kosmickém, energetickém i zbrojním průmyslu.

Z automobilek materiál od Kobe Steel odebírala například Toyota, Nissan, Mazda, Subaru či Honda. V leteckém průmyslu se mezi největší odběratele řadil Boeing, který už ale provedl první kontroly, podle nichž nejsou s materiálem od Kobe žádné problémy.

Celý skandál je teprve na začátku, takže na další informace si nejspíš budeme muset počkat. Už nyní se ale jedná o zásadní ránu pro japonský průmysl, který je dlouhodobě považován za jeden z nejkvalitnějších a nejspolehlivějších na celém světě.

Vytisknout

Diskuze: Japonsko zažívá svou obdobu Dieselgate, tentokrát jde ale o železo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Honda Civic ukázala nový Type R. Je to šílenost na kolech

Honda Civic Type R sbírá další vavříny, v Německu získala ocenění Sportovní vůz…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud