Hiroya Kawasaki, výkonný ředitel japonských oceláren Kobe Steel, dnes vystoupil na veřejnost s informacemi, podle kterých dodala ocelárna zhruba 500 společnostem materiály, jejichž certifikáty byly zfalšované. Od Kobe Steel přitom odebírá materiály jak většina japonských automobilek, tak i výrobci letadel.
Rozsah této kauzy prozatím není zcela známý, nicméně od prvního přiznání problémů s falšováním certifikátů o kvalitě oceli stoupl počet firem dotčených firem na více než dvojnásobek. První odhady mluvili o cca 200 společnostech, ty poslední pak o 500.
Krátce pro prohlášení následoval okamžitý pokles tržní hodnoty společnosti o cca 1,8 miliardy dolarů, neboť akcionáři se začali bát možných následků a hromadně se začali zbavovat cenných papírů. S reakcemi neotálela ani vláda, která stanovila speciální komisi, která by měla rozkrýt trvání i důvody falšování certifikátů o kvalitě.
Do vyšetřování se pustila i sama společnost, která během vnitřních kontrol na problém přišla a okamžitě ho i přiznala. Podle prvních výsledků se zdá, že ocel s falšovanými certifikáty kvality byla v ocelárnách produkována již více než deset let.
Podle dosavadních informací, které kvalitně shrnul web AutoBlog.com se zdá, že největší problémy se týkají dodávek materiálů z hliníku a mědi, které byly dodány společnostem podnikajícím v různých odvětvích průmyslu. Kromě automobilového by mělo jít i o společnosti podnikající v leteckém, kosmickém, energetickém i zbrojním průmyslu.
Z automobilek materiál od Kobe Steel odebírala například Toyota, Nissan, Mazda, Subaru či Honda. V leteckém průmyslu se mezi největší odběratele řadil Boeing, který už ale provedl první kontroly, podle nichž nejsou s materiálem od Kobe žádné problémy.
Celý skandál je teprve na začátku, takže na další informace si nejspíš budeme muset počkat. Už nyní se ale jedná o zásadní ránu pro japonský průmysl, který je dlouhodobě považován za jeden z nejkvalitnějších a nejspolehlivějších na celém světě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?