Legenda amerických silnic Ford Mustang prošel před krátkou dobou poměrně rozsáhlým faceliftem, který kromě úprav motorů, nových laků a modernější výbavy přinesl i zásadní zlepšení aerodynamiky, díky čemuž se nyní vůz nejen lépe ovládá, ale také má nižší spotřebu. Na začátku těchto úprav přitom stála pouze lepící pásky.
Podle vyjádření automobilky stály na začátku těchto úprav testy prototypu, které prováděl technik Mike Del Zio. Ten vzal Mustang na několik velice rychlých jízd, během kterých ale zjistil, že vůz se nechová tak dobře, jako naznačovaly simulace ve větrném tunelu. Na pomoc si proto přizval odborníka přes aerodynamiku Jonathana Geseka a společné upravili "mezeru" ve spodní části nárazníku pomocí lepící pásky.
Po dalších testech s izolepou vylepšeným nárazníkem se ukázalo, že vůz má nyní mnohem lepší vlastnosti během zatáčení ve vyšších rychlostech, což nakonec vedlo ke kompletnímu přetvoření předního nárazníku. Malý kousek pásky prý způsobil nevídané rozdíly v chování vozu.
Technici nakonec strávili úpravami designu nového Mustangu několik stovek hodin, ovšem toto úsilí přineslo své ovoce.Kromě mnohem lepšího ovládání ve vyšších rychlostech se podařilo jen díky upravenému designu stáhnout spotřebu paliva v průměru o 5.6%. Součástí těchto úprav je i aktivní "clona" v předním nárazníku, která se ve vyšších rychlostech automaticky uzavírá, čímž snižuje odpor.
Organizace EPA tak odhaduje, že nový Mustang EcoBoost nabídne kombinovanou spotřebu cca 9,4 litru na sto kilometrů s automatickou i manuální převodovkou, zatímco silnější verze GT, která nově dostala 50 koní k dobru, si ponechá s manuální převodovkou stejné hodnoty a s novu automatickou převodovkou by mohlo dojít k drobnému snížení.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.