Technici zásadně vylepšili nový Mustang jen díky lepící pásce. Výsledky jsou ohromující

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 11. října 2017, 11:02 Google+

Legenda amerických silnic Ford Mustang prošel před krátkou dobou poměrně rozsáhlým faceliftem, který kromě úprav motorů, nových laků a modernější výbavy přinesl i zásadní zlepšení aerodynamiky, díky čemuž se nyní vůz nejen lépe ovládá, ale také má nižší spotřebu. Na začátku těchto úprav přitom stála pouze lepící pásky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Modernizovaný Ford Mustang 2018

Modernizovaný Ford Mustang 2018 | foto: Ford

Sdílejte článek

Podle vyjádření automobilky stály na začátku těchto úprav testy prototypu, které prováděl technik Mike Del Zio. Ten vzal Mustang na několik velice rychlých jízd, během kterých ale zjistil, že vůz se nechová tak dobře, jako naznačovaly simulace ve větrném tunelu. Na pomoc si proto přizval odborníka přes aerodynamiku Jonathana Geseka a společné upravili "mezeru" ve spodní části nárazníku pomocí lepící pásky.

img-responsive

Modernizovaný Ford Mustang 2018 dostal lepší aerodynamické vlastnosti díky kousku lepící pásky | foto: Ford

Po dalších testech s izolepou vylepšeným nárazníkem se ukázalo, že vůz má nyní mnohem lepší vlastnosti během zatáčení ve vyšších rychlostech, což nakonec vedlo ke kompletnímu přetvoření předního nárazníku. Malý kousek pásky prý způsobil nevídané rozdíly v chování vozu.

Technici nakonec strávili úpravami designu nového Mustangu několik stovek hodin, ovšem toto úsilí přineslo své ovoce.Kromě mnohem lepšího ovládání ve vyšších rychlostech se podařilo jen díky upravenému designu stáhnout spotřebu paliva v průměru o 5.6%. Součástí těchto úprav je i aktivní "clona" v předním nárazníku, která se ve vyšších rychlostech automaticky uzavírá, čímž snižuje odpor.

Organizace EPA tak odhaduje, že nový Mustang EcoBoost nabídne kombinovanou spotřebu cca 9,4 litru na sto kilometrů s automatickou i manuální převodovkou, zatímco silnější verze GT, která nově dostala 50 koní k dobru, si ponechá s manuální převodovkou stejné hodnoty a s novu automatickou převodovkou by mohlo dojít k drobnému snížení.

Vytisknout

Diskuze: Technici zásadně vylepšili nový Mustang jen díky lepící pásce. Výsledky jsou ohromující

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Dálkově ovládaný Nissan GT-R /C

Jak to funguje? Nissan GT-R, rychlost až 315 km/h a řidič za volantem není

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud