Technici automobilky Mercedes-AMG, kteří se starají o vývoj a zkoušení motorů i pro vozy Formule 1, dosáhli fantastického úspěchu, když dosáhli 50% termální efektivity motoru během zkoušek v laboratorních podmínkách.
Základ motoru není žádnou novinkou, v F1 je používán již od roku 2014, ovšem technici na něm stále pracují a vylepšují jeho vlastnosti. Podobně jako ostatní motory pohánějící vozy této soutěže je i tento motor 1.6 litrová turbem přeplňovaný šestiválec, ovšem na rozdíl od mnoha konkurentů vyniká nejen ohromným výkonem, ale i příkladnou spolehlivostí a nyní i rekordní termální efektivitou.
Abychom si ujasnili termíny: Termální efektivita je označení používané u spalovacích motorů, které vyjadřuje kolik procent energie ze spalování paliva dokáže motor využít. U běžných benzínových spalovacích motorů se toto číslo pohybuje okolo 20 %, u dieselů se občas dostáváme až na 40%.
Mercedes tak se svým benzínovým motorem a efektivitou přesahující 50 % znovu nastavil laťku v celém automobilovém průmyslu. Snad poprvé se totiž povedlo, aby spalovací benzínový motor více energie užíval, než jí pouze "plýtval".
Abychom ale zmírnili všeobecné nadšení, je potřeba dodat, že tyto hodnoty byly naměřeny během testování motoru nikoliv v reálných podmínkách. To ovšem nesnižuje úspěchy inženýrů Mercedes-AMG, kteří se tak zapsali do historie vývoje spalovacích motorů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?