Možná jste se ze sdělovacích prostředků dozvěděli, že už i Ford patří mezi automobilky, které testují autonomní řízení a jejichž vozy měly nehodu. Ford ale vysvětluje, jak to ve skutečnosti bylo. Za volantem totiž stále sedí člověk, jen je schovaný v sedačce. A proč?
Automobilka Ford tímto sleduje zejména jeden důležitý faktor, a tím je, aby si lidé – chodci na autonomní vozy zvykli, a hlavně, aby jim začali důvěřovat. Stejně důležitý faktor je pak i vztah mezi autonomním vozem a ostatními řidiči. Automobilka Ford dlouho řešila problém, jak tuto důvěru navázat, a nyní testuje možné řešení.
Jak Ford vysvětluje, pro standardního řidiče je jednoduché kývnout na chodce nebo mu ukázat rukou, aby mu naznačil, že se chystá zastavit a pustit ho. Autonomní vozy ale takový způsob komunikace nemají. Ford tedy zvažoval několik způsobů, jak sdělit ostatním účastníkům silničního provozu včetně chodců svůj záměr tak, aby ostatní věděli, zda se automobil chystá brzdit anebo naopak, zda se zrovna rozjíždí.
Řešení v podobě různých symbolů a textových zobrazení byly nakonec z různých důvodů odmítnuty. Společnost se nakonec rozhodla pro osvětlovací LED panely, jejichž signály se chystá standardizovat tak, aby byly lehce pochopitelné. Za účelem testování tedy automobilka Ford vybavila neautonomní vozy Ford Transit Connect světelnou lištou, kterou právě v ulicích Virginie testuje. Řidič je přitom schován do sedačky, aby si lidé mysleli, že je vozidlo plně autonomní a vnímali tedy pouze signály od světelného panelu.
Signalizace je jednoduchá – pokud se dvě bílá světla pohybují ze strany na stranu, vozidlo tím naznačuje, že se chystá zastavit. Svítící světla značí jízdu autonomního vozu. Akcelerace vozu je pak značená blikáním.
Společnost Ford zaznamenala již více než 150 testovacích hodin a říká, že informace budou velmi cenné pro pochopení toho, zda ostatní účastníci silničního provozu změní své chování v reakci na autonomní vozy a signály, které tyto vozy používají.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.