Elon Musk je bezpochyby jedním z největších a nejvýznamnějších vizionářů posledních let. Jeho projekty jako Tesla Motors nebo Space X už jsou notoricky známé, ovšem jeho poslední projekt, Boring Company, se rozjel takovou rychlostí, že o něm mnozí možná ještě neslyšeli, případně ho ještě nestihli začít brát vážně.
Cíle Elona Muska jsou většinou daleko za představivostí běžných lidí, o čemž svědčí i jeho plány na kolonizaci Marsu. Jeho společnost Boring Company však cílí mnohem níž, dokonce až pod zem. Tam chce totiž uklidit dopravu, která sužuje mnoho světových metropolí.
Původním plánem pro Boring Company bylo vybudovat pod Los Angeles síť víceúrovňových tunelů, ve kterých se budou na speciálních saních přepravovat jak osobní auta, tak kapsle s lidmi či nákladem. Cestovní rychlost přitom měla dosahovat 210 km/h, přičemž do tunelů by se vstupovalo speciálními výtahy přímo z ulice.
Než ale bude možné něco podobného vybudovat, je potřeba vše řádně otestovat. Za tím účelem společnost začala budovat pod Lon Angeles tunel o délce cca 2 míle (3,2 km), na jehož stavbě se podílí razící / vrtný robot pojmenovaný Godot (název odvozen zejména od jeho neuspokojivé rychlosti). Po získání souhlasu však bude tunel zřejmě ještě prodloužen.
V minulosti už jsme vám ukazovali různé prvky tohoto tunelu, od přepravních saní až po speciální výtah, který má automobily přepravovat mezi tunelem a ulicí. Nyní však Elon Musk poprvé zveřejnil i snímek automobilu (jak jinak než Tesly) uvnitř tunelu. Konečně si tak můžeme udělat představu o jeho rozměrech.
A Model S in The Boring Company tunnel being dug under Los Angeles (starting in Hawthorne)
Dříve se spekulovalo o tom, že tunely budou mít v průměru cca 4,1 metru, což by podle tohoto snímku víceméně odpovídalo. Samotná Tesla Model S je široká 1 964 mm a jak je z fotek patrné, má kolem sebe dostatek prostoru. Musk je navíc proslulý svou touhou po efektivitě, takže větší tunely by pro něj nejspíš ani neměly smysl.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.