Elon Musk je bezpochyby jedním z největších a nejvýznamnějších vizionářů posledních let. Jeho projekty jako Tesla Motors nebo Space X už jsou notoricky známé, ovšem jeho poslední projekt, Boring Company, se rozjel takovou rychlostí, že o něm mnozí možná ještě neslyšeli, případně ho ještě nestihli začít brát vážně.
Cíle Elona Muska jsou většinou daleko za představivostí běžných lidí, o čemž svědčí i jeho plány na kolonizaci Marsu. Jeho společnost Boring Company však cílí mnohem níž, dokonce až pod zem. Tam chce totiž uklidit dopravu, která sužuje mnoho světových metropolí.
Původním plánem pro Boring Company bylo vybudovat pod Los Angeles síť víceúrovňových tunelů, ve kterých se budou na speciálních saních přepravovat jak osobní auta, tak kapsle s lidmi či nákladem. Cestovní rychlost přitom měla dosahovat 210 km/h, přičemž do tunelů by se vstupovalo speciálními výtahy přímo z ulice.
Než ale bude možné něco podobného vybudovat, je potřeba vše řádně otestovat. Za tím účelem společnost začala budovat pod Lon Angeles tunel o délce cca 2 míle (3,2 km), na jehož stavbě se podílí razící / vrtný robot pojmenovaný Godot (název odvozen zejména od jeho neuspokojivé rychlosti). Po získání souhlasu však bude tunel zřejmě ještě prodloužen.
V minulosti už jsme vám ukazovali různé prvky tohoto tunelu, od přepravních saní až po speciální výtah, který má automobily přepravovat mezi tunelem a ulicí. Nyní však Elon Musk poprvé zveřejnil i snímek automobilu (jak jinak než Tesly) uvnitř tunelu. Konečně si tak můžeme udělat představu o jeho rozměrech.
A Model S in The Boring Company tunnel being dug under Los Angeles (starting in Hawthorne)
Dříve se spekulovalo o tom, že tunely budou mít v průměru cca 4,1 metru, což by podle tohoto snímku víceméně odpovídalo. Samotná Tesla Model S je široká 1 964 mm a jak je z fotek patrné, má kolem sebe dostatek prostoru. Musk je navíc proslulý svou touhou po efektivitě, takže větší tunely by pro něj nejspíš ani neměly smysl.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?