Elon Musk je bezpochyby jedním z největších a nejvýznamnějších vizionářů posledních let. Jeho projekty jako Tesla Motors nebo Space X už jsou notoricky známé, ovšem jeho poslední projekt, Boring Company, se rozjel takovou rychlostí, že o něm mnozí možná ještě neslyšeli, případně ho ještě nestihli začít brát vážně.
Cíle Elona Muska jsou většinou daleko za představivostí běžných lidí, o čemž svědčí i jeho plány na kolonizaci Marsu. Jeho společnost Boring Company však cílí mnohem níž, dokonce až pod zem. Tam chce totiž uklidit dopravu, která sužuje mnoho světových metropolí.
Původním plánem pro Boring Company bylo vybudovat pod Los Angeles síť víceúrovňových tunelů, ve kterých se budou na speciálních saních přepravovat jak osobní auta, tak kapsle s lidmi či nákladem. Cestovní rychlost přitom měla dosahovat 210 km/h, přičemž do tunelů by se vstupovalo speciálními výtahy přímo z ulice.
Než ale bude možné něco podobného vybudovat, je potřeba vše řádně otestovat. Za tím účelem společnost začala budovat pod Lon Angeles tunel o délce cca 2 míle (3,2 km), na jehož stavbě se podílí razící / vrtný robot pojmenovaný Godot (název odvozen zejména od jeho neuspokojivé rychlosti). Po získání souhlasu však bude tunel zřejmě ještě prodloužen.
V minulosti už jsme vám ukazovali různé prvky tohoto tunelu, od přepravních saní až po speciální výtah, který má automobily přepravovat mezi tunelem a ulicí. Nyní však Elon Musk poprvé zveřejnil i snímek automobilu (jak jinak než Tesly) uvnitř tunelu. Konečně si tak můžeme udělat představu o jeho rozměrech.
A Model S in The Boring Company tunnel being dug under Los Angeles (starting in Hawthorne)
Dříve se spekulovalo o tom, že tunely budou mít v průměru cca 4,1 metru, což by podle tohoto snímku víceméně odpovídalo. Samotná Tesla Model S je široká 1 964 mm a jak je z fotek patrné, má kolem sebe dostatek prostoru. Musk je navíc proslulý svou touhou po efektivitě, takže větší tunely by pro něj nejspíš ani neměly smysl.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?