Elon Musk je bezpochyby jedním z největších a nejvýznamnějších vizionářů posledních let. Jeho projekty jako Tesla Motors nebo Space X už jsou notoricky známé, ovšem jeho poslední projekt, Boring Company, se rozjel takovou rychlostí, že o něm mnozí možná ještě neslyšeli, případně ho ještě nestihli začít brát vážně.
Cíle Elona Muska jsou většinou daleko za představivostí běžných lidí, o čemž svědčí i jeho plány na kolonizaci Marsu. Jeho společnost Boring Company však cílí mnohem níž, dokonce až pod zem. Tam chce totiž uklidit dopravu, která sužuje mnoho světových metropolí.
Původním plánem pro Boring Company bylo vybudovat pod Los Angeles síť víceúrovňových tunelů, ve kterých se budou na speciálních saních přepravovat jak osobní auta, tak kapsle s lidmi či nákladem. Cestovní rychlost přitom měla dosahovat 210 km/h, přičemž do tunelů by se vstupovalo speciálními výtahy přímo z ulice.
Než ale bude možné něco podobného vybudovat, je potřeba vše řádně otestovat. Za tím účelem společnost začala budovat pod Lon Angeles tunel o délce cca 2 míle (3,2 km), na jehož stavbě se podílí razící / vrtný robot pojmenovaný Godot (název odvozen zejména od jeho neuspokojivé rychlosti). Po získání souhlasu však bude tunel zřejmě ještě prodloužen.
V minulosti už jsme vám ukazovali různé prvky tohoto tunelu, od přepravních saní až po speciální výtah, který má automobily přepravovat mezi tunelem a ulicí. Nyní však Elon Musk poprvé zveřejnil i snímek automobilu (jak jinak než Tesly) uvnitř tunelu. Konečně si tak můžeme udělat představu o jeho rozměrech.
A Model S in The Boring Company tunnel being dug under Los Angeles (starting in Hawthorne)
Dříve se spekulovalo o tom, že tunely budou mít v průměru cca 4,1 metru, což by podle tohoto snímku víceméně odpovídalo. Samotná Tesla Model S je široká 1 964 mm a jak je z fotek patrné, má kolem sebe dostatek prostoru. Musk je navíc proslulý svou touhou po efektivitě, takže větší tunely by pro něj nejspíš ani neměly smysl.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?