Redakce ÚAMK přináší prozatím poslední díl ze seriálu nejčastějších podvodů při měření emisí v ČR. Celou situaci popisuje expert na měření emisí a školitel emisních techniků Libor Fleischhans.
Vaše výtky nejsou ojedinělé. Reflektuje je někdo, ministerstvo, dozor?Není vůle je reflektovat, protože největší a nejlepší obchod je prakticky s kontrolami vozidel, který vynáší několika subjektům tady v republice, kteří si sami píší zákony dneska, tak jim vynáší největší možné peníze. To znamená, že ti lidé, kteří tím vydělávají peníze, se podílejí na tvorbě zákona i vyhlášky. Ti tam v té skupině sedí.
Apeloval jste na ministerstvo dopravy nebo na někoho dalšího?Apeloval, samozřejmě. Moje jméno je profláklé na všech úřadech nebo na ministerstvech a oni mě zvou už více méně ze strachu, že se budu bouřit, že nejsem zván. V podstatě tam ti lidé co sedí, tak mají motivaci k tomu, aby velkokapacitní linky skutečně jeli bez problémů. Oni nepotřebují problémová vozidla.
Skutečně je to velký problém, protože tohle je jedná část. V podstatě filtry pevných částic je jedná část, kdy ten technický stav nevyhovuje. Těch věcí je asi řada. Těch věcí je celá řada. Bohužel metodika je narychlo ušitá, nevyzkoušená, pověřené zkušebny ani ministerstvo ji nezkoušely ani dva roky předem v nějakých pilotních programech. To znamená, tady se střihlo něco co je naostro hned. No a samozřejmě, když českému národu dáte naostro něco, tak prakticky během 14 dnů mají pět výhybek jak se tomu vyhnout, jak to ošálit, jak to udělat nějak jinak, aby to vyšlo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.