Digitální přístrojový panel, novinka přicházející na trh s modelem Škoda Karoq, zažije na mezinárodním autosalonu IAA výstavní premiéru. Vůbec poprvé nahrazuje ve vozech Škoda analogové ukazatele tzv. Digital Instrument Panel. Řidič může individuálně nastavovat digitální zobrazení ve čtyřech různých uspořádáních.
Vůbec poprvé je možné si ve voze Škoda individuálně přizpůsobit přístrojový panel. Model Škoda Karoq nabízí čtyři různá jednoduše nastavitelná uspořádání: klasické, digitální, Infoprofile a redukované. Tato zobrazení definují pouze volitelný rámec. Který údaj se zobrazí, v jaké části displeje, jestli bude velký nebo malý, si volí řidič individuálně prostřednictvím listovacího tlačítka pro každou část obrazovky. Vpravo, vlevo nebo uprostřed lze také zobrazit informace o audiosystému, telefonu, asistenčních systémech (Lane Assist, Front Assist atp.) nebo stav vozu.
V digitálním přístrojovém panelu lze nastavit následující uspořádání:
Klasické uspořádání s velkým kruhovým otáčkoměrem (vlevo) a rychloměrem (vpravo). Prostor mezi nimi lze uspořádat individuálně – zobrazuje se aktuální zábavní program nebo navigační mapa.Digitální uspořádání, u kterého mapa navigačního systému nebo jiný řidičem preferovaný zdroj infotainment systému zabírá téměř celou plochu displeje, usnadňuje řidiči orientaci díky přehlednému podání informací. Aktuální rychlost jízdy, zvolený rychlostní stupeň, samočinně rozpoznané dopravní značky nebo navigační data jsou zobrazována v horní nebo spodní virtuální liště menším písmem a symboly.
Uspořádání Infoprofile, u kterého se ve střední části displeje nachází velký ukazatel, například navigační mapa. Vpravo, vlevo a nad mapou je místo pro individuální dodatečné informace, což může být například aktuální rychlost, navigační výhled s piktogramy, zvolený rychlostní stupeň,identifikace dopravních značek (např. rychlostní limit, zákaz předjíždění) nebo doba jízdy.Redukované uspořádání, vhodné například pro jízdu v noci, digitálně zobrazuje na větším prostoru pouze dvě vybrané informace. Může to být například aktuální rychlost a zbývající dojezd na palivo v nádrži. Navíc se na displeji nahoře a dole zobrazují v menší velikosti písma základníinformace (čas, atd.). S aktivním naváděním do cíle jsou uprostřed viditelné také navigační šipky.
Škoda Karoq je pokračováním SUV-ofenzívy značky a lze jej ihned objednat. K dispozici jsou dva výbavové stupně - Ambition a Style. Kromě toho si mohou zákazníci vybrat ze dvou zážehových a tří vznětových motorů. Cestující ve voze Škoda Karoq jsou navíc vždy online. Škoda Connect automaticky vyšle v případě nouze volání o pomoc, umožňuje vzdálený přístup k vozidlu a v případě potřeby doporučí objízdnou trasu.
Mezinárodní autosalon IAA ve Frankfurtu nad Mohanem bude prvním veletrhem, na kterém se Škoda Karoq představí. Tisková konference společnosti Škoda Auto proběhne 12. září 2017 ve 12 hodin v hale 3.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?