Po dlouho trvajících obavách ohledně zachování manuálních převodovek ve sportovních vozech BMW se opět objevuje dobrá zpráva. Roadster BMW Z4, jehož odhalení je otázkou času, nabídne svým řidičům klasické tři pedály a řadící páku - přesně tak, jak to má být.
Nové informace vyplynuly z tabulky interního kódování BMW, která je uveřejněna na webu supramkv.com. Proč právě tento web? Protože BMW Z4 a Toyota Supra jsou sesterskými modely, které automobilky vyvíjí v těsné spolupráci a oba vozy bývají k vidění v okolí Mnichova.
BMW Z4, jehož představení proběhne na akci Pebble Beach Concours d’Elegance a produkce je plánována na rok 2018, by podle všeho mělo být klasickou zadokolkou se čtyřválcovými i šestiválcovými motory a možností zvolit si mezi manuální či automatickou převodovkou.
Základním modelem, minimálně pro americký trh, se stane Z4 sDrive 30i, o jejíž pohon by se měl starat přeplňovaný čtyřválec o výkonu 250 koní. Silnějším modelem pak bude Z4 M40i poháněná 3.0 litrovým šestiválcem, jehož výkon se odhaduje na 360 koní, jak informoval web CarAndDriver.
Zatímco pro fanoušky BMW přicházejí pozitivní zprávy, fanoušci Supry už tak nadšení nejsou. Nová Supra sice také dostane podobně výkonné motory, ovšem o manuální převodovce nepadlo ani slovo.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?