Po dlouho trvajících obavách ohledně zachování manuálních převodovek ve sportovních vozech BMW se opět objevuje dobrá zpráva. Roadster BMW Z4, jehož odhalení je otázkou času, nabídne svým řidičům klasické tři pedály a řadící páku - přesně tak, jak to má být.
Nové informace vyplynuly z tabulky interního kódování BMW, která je uveřejněna na webu supramkv.com. Proč právě tento web? Protože BMW Z4 a Toyota Supra jsou sesterskými modely, které automobilky vyvíjí v těsné spolupráci a oba vozy bývají k vidění v okolí Mnichova.
BMW Z4, jehož představení proběhne na akci Pebble Beach Concours d’Elegance a produkce je plánována na rok 2018, by podle všeho mělo být klasickou zadokolkou se čtyřválcovými i šestiválcovými motory a možností zvolit si mezi manuální či automatickou převodovkou.
Základním modelem, minimálně pro americký trh, se stane Z4 sDrive 30i, o jejíž pohon by se měl starat přeplňovaný čtyřválec o výkonu 250 koní. Silnějším modelem pak bude Z4 M40i poháněná 3.0 litrovým šestiválcem, jehož výkon se odhaduje na 360 koní, jak informoval web CarAndDriver.
Zatímco pro fanoušky BMW přicházejí pozitivní zprávy, fanoušci Supry už tak nadšení nejsou. Nová Supra sice také dostane podobně výkonné motory, ovšem o manuální převodovce nepadlo ani slovo.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?