Po dlouho trvajících obavách ohledně zachování manuálních převodovek ve sportovních vozech BMW se opět objevuje dobrá zpráva. Roadster BMW Z4, jehož odhalení je otázkou času, nabídne svým řidičům klasické tři pedály a řadící páku - přesně tak, jak to má být.
Nové informace vyplynuly z tabulky interního kódování BMW, která je uveřejněna na webu supramkv.com. Proč právě tento web? Protože BMW Z4 a Toyota Supra jsou sesterskými modely, které automobilky vyvíjí v těsné spolupráci a oba vozy bývají k vidění v okolí Mnichova.
BMW Z4, jehož představení proběhne na akci Pebble Beach Concours d’Elegance a produkce je plánována na rok 2018, by podle všeho mělo být klasickou zadokolkou se čtyřválcovými i šestiválcovými motory a možností zvolit si mezi manuální či automatickou převodovkou.
Základním modelem, minimálně pro americký trh, se stane Z4 sDrive 30i, o jejíž pohon by se měl starat přeplňovaný čtyřválec o výkonu 250 koní. Silnějším modelem pak bude Z4 M40i poháněná 3.0 litrovým šestiválcem, jehož výkon se odhaduje na 360 koní, jak informoval web CarAndDriver.
Zatímco pro fanoušky BMW přicházejí pozitivní zprávy, fanoušci Supry už tak nadšení nejsou. Nová Supra sice také dostane podobně výkonné motory, ovšem o manuální převodovce nepadlo ani slovo.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?