Henrik Fisker prozradil v nedávném rozhovoru pro Autoblog řadu zajímavých informací o novém modelu EMotion, který má nabídnout skvělé jízdní vlastnosti, mnoho technologických novinek a obrovský prostor pro posádku.
Henrik Fisker, světově proslulý designér a majitel automobilky Fisker, se v rozhovoru pro Autoblog rozpovídal například o novém typu elektromotoru, který společnost vyvinula ve spolupráci s dodavatelem. Konkrétní data sice Fisker neprozradil, ale naznačil, že se bude jednat o velice lehký, kompaktní a efektivní motory.
V každém voze EMotion přitom budou umístěny dva, čímž vůz získá pohon všech kol. O napájení motorů by se měly starat Li-Ion baterie, které by měly nabídnout rekordně vysokou kapacitu. Fisker ale také naznačil, že tyto baterie budou ve všech vozech stejné.
Zatímco u Tesly si můžete zvolit zda chcete delší dojezd za více peněz, nebo raději ušetříte a dojezd si zkrátíte, v případě EMotion by mělo jít o jednotný balík baterií zaručující dojezd cca 643 kilometrů na jedno nabití.
K nabíjení vozu by pak měly sloužit tzv. "Ultrachargers", které mají být konkurencí pro "Superchargers", které provozuje Tesla. O rozmístění "Ultrachargers" prý Fisker v současnosti jedná s několika provozovateli čerpacích stanic.
O fungování "Ultrachargers" toho Fisker moc nenamluvil, ovšem naznačil, že by se mělo jednat o zcela nový druh nabíjení, během kterého nebudete muset ani opustit vozidlo. Normálně by tedy bylo logické, že půjde o indukční bezdrátové nabíjení, ovšem to již představitelé společnosti popřeli. Jakou technologii tedy Fisker chystá je záhadou.
Řeč také přišla na interiér, který se zatím neobjevil na žádné z prezentačních fotek. Podle Henrika Fiskera však bude EMotion větší, než na fotografiích vypadá, takže ve voze bude místa dosti. Prostor pro nohy na zadních sedadlech dokonce přirovnal k BMW řady 7.
Kompletní informace, včetně fotek interiéru, bychom se měli dozvědět ještě před koncem tohoto roku. Do té doby by také mělo padnout finální rozhodnutí, kde se budou vozy EMotion vyrábět, neboť o tom ještě ve společnosti stále nemají jasno.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.