Henrik Fisker prozradil v nedávném rozhovoru pro Autoblog řadu zajímavých informací o novém modelu EMotion, který má nabídnout skvělé jízdní vlastnosti, mnoho technologických novinek a obrovský prostor pro posádku.
Henrik Fisker, světově proslulý designér a majitel automobilky Fisker, se v rozhovoru pro Autoblog rozpovídal například o novém typu elektromotoru, který společnost vyvinula ve spolupráci s dodavatelem. Konkrétní data sice Fisker neprozradil, ale naznačil, že se bude jednat o velice lehký, kompaktní a efektivní motory.
V každém voze EMotion přitom budou umístěny dva, čímž vůz získá pohon všech kol. O napájení motorů by se měly starat Li-Ion baterie, které by měly nabídnout rekordně vysokou kapacitu. Fisker ale také naznačil, že tyto baterie budou ve všech vozech stejné.
Zatímco u Tesly si můžete zvolit zda chcete delší dojezd za více peněz, nebo raději ušetříte a dojezd si zkrátíte, v případě EMotion by mělo jít o jednotný balík baterií zaručující dojezd cca 643 kilometrů na jedno nabití.
K nabíjení vozu by pak měly sloužit tzv. "Ultrachargers", které mají být konkurencí pro "Superchargers", které provozuje Tesla. O rozmístění "Ultrachargers" prý Fisker v současnosti jedná s několika provozovateli čerpacích stanic.
O fungování "Ultrachargers" toho Fisker moc nenamluvil, ovšem naznačil, že by se mělo jednat o zcela nový druh nabíjení, během kterého nebudete muset ani opustit vozidlo. Normálně by tedy bylo logické, že půjde o indukční bezdrátové nabíjení, ovšem to již představitelé společnosti popřeli. Jakou technologii tedy Fisker chystá je záhadou.
Řeč také přišla na interiér, který se zatím neobjevil na žádné z prezentačních fotek. Podle Henrika Fiskera však bude EMotion větší, než na fotografiích vypadá, takže ve voze bude místa dosti. Prostor pro nohy na zadních sedadlech dokonce přirovnal k BMW řady 7.
Kompletní informace, včetně fotek interiéru, bychom se měli dozvědět ještě před koncem tohoto roku. Do té doby by také mělo padnout finální rozhodnutí, kde se budou vozy EMotion vyrábět, neboť o tom ještě ve společnosti stále nemají jasno.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.