Automobilka Audi hodlá nabídnout svým zákazníkům vlastnící vozy s naftovými motory V6 a V8 úpravu software, díky které budou jejich vozy během provozu ekologičtější a budou vypouštět mnohem nižší množství škodlivých látek.
Podle webu Carscoops se jedná zhruba o 850,000 automobilů, u kterých může být úpravou softwaru sníženo množství vypouštěných škodlivých látek. Tato iniciativa vznikla spoluprací automobilky Audi a Spolkového úřadu pro motorovou dopravu v Německu (KBA).
Úpravy novějších motorů V6 a V8 TDI (EU5 & EU6) se navíc vztahují i na pohonné jednotky, které byly v rámci koncernu VW použity ve vozidlech Volkswagen či Porsche. Cílem Audi je zachovat budoucí životaschopnost naftových pohonných jednotek, zlepšit kvalitu ovzduší a zároveň předejít budoucímu zákazu či omezení vozidel s těmito motory.
Zatímco v současnosti nabízený opravný software je čistě dobrovolnou činností Audi, společnost je stále vyšetřována úřadem KBA pro podezření z podvádění během emisních měření.
Již minulý měsíc byla Audi obviněna z podvodů během emisních testů 24,000 modelů A7 a A8, ovšem toto obvinění Audi odmítla s tím, že se jednalo pouze o poruchu software na převodovce.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?