Automobilka Audi hodlá nabídnout svým zákazníkům vlastnící vozy s naftovými motory V6 a V8 úpravu software, díky které budou jejich vozy během provozu ekologičtější a budou vypouštět mnohem nižší množství škodlivých látek.
Podle webu Carscoops se jedná zhruba o 850,000 automobilů, u kterých může být úpravou softwaru sníženo množství vypouštěných škodlivých látek. Tato iniciativa vznikla spoluprací automobilky Audi a Spolkového úřadu pro motorovou dopravu v Německu (KBA).
Úpravy novějších motorů V6 a V8 TDI (EU5 & EU6) se navíc vztahují i na pohonné jednotky, které byly v rámci koncernu VW použity ve vozidlech Volkswagen či Porsche. Cílem Audi je zachovat budoucí životaschopnost naftových pohonných jednotek, zlepšit kvalitu ovzduší a zároveň předejít budoucímu zákazu či omezení vozidel s těmito motory.
Zatímco v současnosti nabízený opravný software je čistě dobrovolnou činností Audi, společnost je stále vyšetřována úřadem KBA pro podezření z podvádění během emisních měření.
Již minulý měsíc byla Audi obviněna z podvodů během emisních testů 24,000 modelů A7 a A8, ovšem toto obvinění Audi odmítla s tím, že se jednalo pouze o poruchu software na převodovce.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?