Dodge Challenger má poměrně vážný problém. Proč se sám se rozjíždí?

Ilustrační foto (Dodge Challenger T/A)
Ilustrační foto (Dodge Challenger T/A), foto: Dodge
Antonín Marek , AutoRoad.cz 24. července 2017 12:24
Sdílej:

Největší problém u auta nastane, pokud nejede. Dodge však u svých vozů Challenger řeší zcela opačný problém - auta se rozjíždějí sama od sebe, ačkoliv je na jejich automatické převodovce navolen režim Park.

Celý problém tkví v tom, že vůz ukazuje převodovku v režimu P (Park), ačkoliv tomu tak není. Díky tomu se vůz může samovolně rozjet a způsobit nehodu. Výrobce však upozorňuje na to, že situace může nastat pouze s běžícím motorem, kdy není zatažena parkovací brzda. Jakmile totiž motor vypnete, převodovka sama skočí do režimu P, případně řidiče upozorní, že režim P není zařazen.

Podle úřadu "National Highway Traffic Safety Administration" se tento problém týká cca 7,802 vozidel Dodge Challenger vyrobených v roce 2017 a vybavených 5.7 litrovým motorem V8 HEMI a samozřejmě automatickou převodovkou. Majitelé ostatních motorizací, včetně extrémního Dodge Demon, mohou být v klidu.

Tento problém nápadně připomíná nedávnou svolávací akci 1,1 milionu vozidel koncernu FCA zahrnující Chrysler 300, Dodge Charger a Jeep Grand Cherokee, které trápily podobné problémy. Podle FCA se však jedná o dvě zcela odlišné záležitosti. V případě Dodge Challenger totiž postačí pouhá úprava software a problém bude vyřešen.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.