Největší problém u auta nastane, pokud nejede. Dodge však u svých vozů Challenger řeší zcela opačný problém - auta se rozjíždějí sama od sebe, ačkoliv je na jejich automatické převodovce navolen režim Park.
Celý problém tkví v tom, že vůz ukazuje převodovku v režimu P (Park), ačkoliv tomu tak není. Díky tomu se vůz může samovolně rozjet a způsobit nehodu. Výrobce však upozorňuje na to, že situace může nastat pouze s běžícím motorem, kdy není zatažena parkovací brzda. Jakmile totiž motor vypnete, převodovka sama skočí do režimu P, případně řidiče upozorní, že režim P není zařazen.
Podle úřadu "National Highway Traffic Safety Administration" se tento problém týká cca 7,802 vozidel Dodge Challenger vyrobených v roce 2017 a vybavených 5.7 litrovým motorem V8 HEMI a samozřejmě automatickou převodovkou. Majitelé ostatních motorizací, včetně extrémního Dodge Demon, mohou být v klidu.
Tento problém nápadně připomíná nedávnou svolávací akci 1,1 milionu vozidel koncernu FCA zahrnující Chrysler 300, Dodge Charger a Jeep Grand Cherokee, které trápily podobné problémy. Podle FCA se však jedná o dvě zcela odlišné záležitosti. V případě Dodge Challenger totiž postačí pouhá úprava software a problém bude vyřešen.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.