Největší problém u auta nastane, pokud nejede. Dodge však u svých vozů Challenger řeší zcela opačný problém - auta se rozjíždějí sama od sebe, ačkoliv je na jejich automatické převodovce navolen režim Park.
Celý problém tkví v tom, že vůz ukazuje převodovku v režimu P (Park), ačkoliv tomu tak není. Díky tomu se vůz může samovolně rozjet a způsobit nehodu. Výrobce však upozorňuje na to, že situace může nastat pouze s běžícím motorem, kdy není zatažena parkovací brzda. Jakmile totiž motor vypnete, převodovka sama skočí do režimu P, případně řidiče upozorní, že režim P není zařazen.
Podle úřadu "National Highway Traffic Safety Administration" se tento problém týká cca 7,802 vozidel Dodge Challenger vyrobených v roce 2017 a vybavených 5.7 litrovým motorem V8 HEMI a samozřejmě automatickou převodovkou. Majitelé ostatních motorizací, včetně extrémního Dodge Demon, mohou být v klidu.
Tento problém nápadně připomíná nedávnou svolávací akci 1,1 milionu vozidel koncernu FCA zahrnující Chrysler 300, Dodge Charger a Jeep Grand Cherokee, které trápily podobné problémy. Podle FCA se však jedná o dvě zcela odlišné záležitosti. V případě Dodge Challenger totiž postačí pouhá úprava software a problém bude vyřešen.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?