Nissan dnes ohlásil, že součástí výbavy očekávaného nového Nissanu LEAF bude e-Pedal – revoluční technologie, která zcela změní způsob, jakým řídíme automobily.
Jediným přepnutím páčky na centrální konzoli promění tato technologie váš plynový pedál v e-Pedal, který řidiči umožní zrychlovat, zpomalovat a zastavovat* pouze s pomocí e-Pedal. Technologie e-Pedal je celosvětově prvním ovládáním vozidla, které je založeno na použití jediného pedálu a umožní řidiči zcela zastavit i ve svahu, setrvat v této pozici a následně opět pokračovat v jízdě.
Řidič pokryje až 90 % svých potřeb ovládání vozidla jediným pedálem, takže řízení bude více vzrušující. Při jízdě v hustém městském provozu řidič již nebude muset používat dva pedály, takže jízda bude snazší a příjemnější.
Technologie e-Pedal představuje další milník v soustavné snaze Nissanu o zpřístupnění špičkových jízdních asistenčních technologií nejširšímu okruhu běžných spotřebitelů. Vývoj těchto technologií, jehož cílem je umožnit bezpečnější a zábavnější řízení, je součástí programu Inteligentní mobilita Nissan, který ztělesňuje plán společnosti na transformaci způsobu řízení automobilů, jejich pohonu i jejich úlohy v životě společnosti.
Uvedením Nissanu LEAF na trh, světově prvního sériově vyráběného elektromobilu, se společnost Nissan stala průkopníkem elektromobility. Dnes je Nissan LEAF nejprodávanějším elektromobilem světa. Silnice celého světa jich brázdí více než 270 000.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?