Luxusní automobilka Rolls-Royce veřejně prohlásila, že v jejích vozidlech není pro hybridní technologie pohonu. Místo toho automobilka počká na perfektní optimalizaci elektrických pohonných systémů a až poté je začne do svých vozů montovat.
O odmítavém stanovisku k hybridním technologiím se pro web Autocar zmínil sám Torsten Müller-Otvös, ředitel automobilky Rolls-Royce. Podle jeho slov je hybridní technologie pohonu pouhým kompromisem, o který nestojí samotná automobilka ani její zákazníci.
Podle jeho slov je jediným správným směrem kompletní elektrifikace vozidel, neboť dřív nebo později už nebude pro spalovací motory v automobilech místo či využití. Tato doba je samozřejmě velmi vzdálená, ovšem jisté je, že jednoho dne budou spalovací motory buď zakázány ekology, nebo zkrátka nebudou mít co spalovat.
Ještě před příchodem takové chvíle však bude automobilka schopná nabízet svým zákazníkům plně funkční a bezproblémové elektromobily, které zákazníkům nabídnou standard, na který jsou zvyklí.
A proč je postoj automobilky k hybridním technologiím tak odmítavý? Jednoduše proto, že automobilka se nikdy nesnažila zaujmout výsostné postavení mezi průkopníky nových technologií. Její zákazníci jsou zvyklí spíše na absolutní luxus a dokonalost. Nikdo tak nemá zájem stát se v tomto luxusním voze pouhým pokusným králíkem pro zkoušení nových technologií.
Podobně se to má i s technologií autonomního řízení. Zde se však není čemu divit, vždyť většina zákazníků této automobilky má vlastního řidiče.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?