Luxusní automobilka Rolls-Royce veřejně prohlásila, že v jejích vozidlech není pro hybridní technologie pohonu. Místo toho automobilka počká na perfektní optimalizaci elektrických pohonných systémů a až poté je začne do svých vozů montovat.
O odmítavém stanovisku k hybridním technologiím se pro web Autocar zmínil sám Torsten Müller-Otvös, ředitel automobilky Rolls-Royce. Podle jeho slov je hybridní technologie pohonu pouhým kompromisem, o který nestojí samotná automobilka ani její zákazníci.
Podle jeho slov je jediným správným směrem kompletní elektrifikace vozidel, neboť dřív nebo později už nebude pro spalovací motory v automobilech místo či využití. Tato doba je samozřejmě velmi vzdálená, ovšem jisté je, že jednoho dne budou spalovací motory buď zakázány ekology, nebo zkrátka nebudou mít co spalovat.
Ještě před příchodem takové chvíle však bude automobilka schopná nabízet svým zákazníkům plně funkční a bezproblémové elektromobily, které zákazníkům nabídnou standard, na který jsou zvyklí.
A proč je postoj automobilky k hybridním technologiím tak odmítavý? Jednoduše proto, že automobilka se nikdy nesnažila zaujmout výsostné postavení mezi průkopníky nových technologií. Její zákazníci jsou zvyklí spíše na absolutní luxus a dokonalost. Nikdo tak nemá zájem stát se v tomto luxusním voze pouhým pokusným králíkem pro zkoušení nových technologií.
Podobně se to má i s technologií autonomního řízení. Zde se však není čemu divit, vždyť většina zákazníků této automobilky má vlastního řidiče.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.