Luxusní automobilka Rolls-Royce veřejně prohlásila, že v jejích vozidlech není pro hybridní technologie pohonu. Místo toho automobilka počká na perfektní optimalizaci elektrických pohonných systémů a až poté je začne do svých vozů montovat.
O odmítavém stanovisku k hybridním technologiím se pro web Autocar zmínil sám Torsten Müller-Otvös, ředitel automobilky Rolls-Royce. Podle jeho slov je hybridní technologie pohonu pouhým kompromisem, o který nestojí samotná automobilka ani její zákazníci.
Podle jeho slov je jediným správným směrem kompletní elektrifikace vozidel, neboť dřív nebo později už nebude pro spalovací motory v automobilech místo či využití. Tato doba je samozřejmě velmi vzdálená, ovšem jisté je, že jednoho dne budou spalovací motory buď zakázány ekology, nebo zkrátka nebudou mít co spalovat.
Ještě před příchodem takové chvíle však bude automobilka schopná nabízet svým zákazníkům plně funkční a bezproblémové elektromobily, které zákazníkům nabídnou standard, na který jsou zvyklí.
A proč je postoj automobilky k hybridním technologiím tak odmítavý? Jednoduše proto, že automobilka se nikdy nesnažila zaujmout výsostné postavení mezi průkopníky nových technologií. Její zákazníci jsou zvyklí spíše na absolutní luxus a dokonalost. Nikdo tak nemá zájem stát se v tomto luxusním voze pouhým pokusným králíkem pro zkoušení nových technologií.
Podobně se to má i s technologií autonomního řízení. Zde se však není čemu divit, vždyť většina zákazníků této automobilky má vlastního řidiče.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.