Elektromobily sází na dvě silné karty: ekologičnost a ekonomičnost. Zatímco v ekologii ještě musí zapracovat na procesu výroby baterií, v ekonomičnosti vytáhli další eso z rukávu. Díky vylepšené technologii se dokáží nabíjet zadarmo.
Elektronický gigant totiž zahájil výrobu 180-wattových solárních panelů, které mohou být umístěny na střechu elektromobilů a tím jim generovat další energii. Navíc se nejedná o žádnou dalekou budoucnost, neboť prvním vozidlem vybaveným touto technologií se stala nová Toyota Prius PHEV. Další elektromobily by tak mohly brzy následovat.
Čerpání energie ze solárních článků zažívá renesanci. V uplynulých měsících se objevily společnosti, které nabízí solární články zabudované přímo do střešních krytin, upevněné na stany nebo dokonce na klasické batohy. Příchod solárních článků na automobily tak byl otázkou času.
Zákazníci už navíc o tuto technologii projevily zájem. Do konce měsíce dubna se totiž v Japonsku prodalo cca 1,350 vozidel Prius se solárními články na střeše. To podle webu Autonews představuje necelých 9% ze všech prodaných Priusů.
Toyota Prius se tak stala prvním masově vyráběným vozem využívající technologii solárních panelů, které přímo napájí baterie vozu. V závislosti na roční době pak můžete ujet čistě na solární energii vzdálenost v rozmezí 2,9 až 6,2 kilometru takřka zdarma. To se možná nemusí zdát příliš, ovšem ročně pojedete cca 10% vašich cest zadarmo.
Proč s něčím podobným nepřišli výrobci elektromobilů hned? Jednoduše proto, že umístit solární články na střechu automobilů je složitější, než se zdá. Na střeše vozu jsou totiž panely vystaveny neustálým vibracím, častým přechodům slunce/stín, zakřivení střechy a výrobce limitoval i omezený prostor.
Aby tedy solární panely na vozidlech fungovaly co nejefektivněji, museli na nich inženýři z Panasonicu provést řadu větších či menších úprav.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.