Elektromobily sází na dvě silné karty: ekologičnost a ekonomičnost. Zatímco v ekologii ještě musí zapracovat na procesu výroby baterií, v ekonomičnosti vytáhli další eso z rukávu. Díky vylepšené technologii se dokáží nabíjet zadarmo.
Elektronický gigant totiž zahájil výrobu 180-wattových solárních panelů, které mohou být umístěny na střechu elektromobilů a tím jim generovat další energii. Navíc se nejedná o žádnou dalekou budoucnost, neboť prvním vozidlem vybaveným touto technologií se stala nová Toyota Prius PHEV. Další elektromobily by tak mohly brzy následovat.
Čerpání energie ze solárních článků zažívá renesanci. V uplynulých měsících se objevily společnosti, které nabízí solární články zabudované přímo do střešních krytin, upevněné na stany nebo dokonce na klasické batohy. Příchod solárních článků na automobily tak byl otázkou času.
Zákazníci už navíc o tuto technologii projevily zájem. Do konce měsíce dubna se totiž v Japonsku prodalo cca 1,350 vozidel Prius se solárními články na střeše. To podle webu Autonews představuje necelých 9% ze všech prodaných Priusů.
Toyota Prius se tak stala prvním masově vyráběným vozem využívající technologii solárních panelů, které přímo napájí baterie vozu. V závislosti na roční době pak můžete ujet čistě na solární energii vzdálenost v rozmezí 2,9 až 6,2 kilometru takřka zdarma. To se možná nemusí zdát příliš, ovšem ročně pojedete cca 10% vašich cest zadarmo.
Proč s něčím podobným nepřišli výrobci elektromobilů hned? Jednoduše proto, že umístit solární články na střechu automobilů je složitější, než se zdá. Na střeše vozu jsou totiž panely vystaveny neustálým vibracím, častým přechodům slunce/stín, zakřivení střechy a výrobce limitoval i omezený prostor.
Aby tedy solární panely na vozidlech fungovaly co nejefektivněji, museli na nich inženýři z Panasonicu provést řadu větších či menších úprav.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.