Elektromobily sází na dvě silné karty: ekologičnost a ekonomičnost. Zatímco v ekologii ještě musí zapracovat na procesu výroby baterií, v ekonomičnosti vytáhli další eso z rukávu. Díky vylepšené technologii se dokáží nabíjet zadarmo.
Elektronický gigant totiž zahájil výrobu 180-wattových solárních panelů, které mohou být umístěny na střechu elektromobilů a tím jim generovat další energii. Navíc se nejedná o žádnou dalekou budoucnost, neboť prvním vozidlem vybaveným touto technologií se stala nová Toyota Prius PHEV. Další elektromobily by tak mohly brzy následovat.
Čerpání energie ze solárních článků zažívá renesanci. V uplynulých měsících se objevily společnosti, které nabízí solární články zabudované přímo do střešních krytin, upevněné na stany nebo dokonce na klasické batohy. Příchod solárních článků na automobily tak byl otázkou času.
Zákazníci už navíc o tuto technologii projevily zájem. Do konce měsíce dubna se totiž v Japonsku prodalo cca 1,350 vozidel Prius se solárními články na střeše. To podle webu Autonews představuje necelých 9% ze všech prodaných Priusů.
Toyota Prius se tak stala prvním masově vyráběným vozem využívající technologii solárních panelů, které přímo napájí baterie vozu. V závislosti na roční době pak můžete ujet čistě na solární energii vzdálenost v rozmezí 2,9 až 6,2 kilometru takřka zdarma. To se možná nemusí zdát příliš, ovšem ročně pojedete cca 10% vašich cest zadarmo.
Proč s něčím podobným nepřišli výrobci elektromobilů hned? Jednoduše proto, že umístit solární články na střechu automobilů je složitější, než se zdá. Na střeše vozu jsou totiž panely vystaveny neustálým vibracím, častým přechodům slunce/stín, zakřivení střechy a výrobce limitoval i omezený prostor.
Aby tedy solární panely na vozidlech fungovaly co nejefektivněji, museli na nich inženýři z Panasonicu provést řadu větších či menších úprav.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.