Elektromobily sází na dvě silné karty: ekologičnost a ekonomičnost. Zatímco v ekologii ještě musí zapracovat na procesu výroby baterií, v ekonomičnosti vytáhli další eso z rukávu. Díky vylepšené technologii se dokáží nabíjet zadarmo.
Elektronický gigant totiž zahájil výrobu 180-wattových solárních panelů, které mohou být umístěny na střechu elektromobilů a tím jim generovat další energii. Navíc se nejedná o žádnou dalekou budoucnost, neboť prvním vozidlem vybaveným touto technologií se stala nová Toyota Prius PHEV. Další elektromobily by tak mohly brzy následovat.
Čerpání energie ze solárních článků zažívá renesanci. V uplynulých měsících se objevily společnosti, které nabízí solární články zabudované přímo do střešních krytin, upevněné na stany nebo dokonce na klasické batohy. Příchod solárních článků na automobily tak byl otázkou času.
Zákazníci už navíc o tuto technologii projevily zájem. Do konce měsíce dubna se totiž v Japonsku prodalo cca 1,350 vozidel Prius se solárními články na střeše. To podle webu Autonews představuje necelých 9% ze všech prodaných Priusů.
Toyota Prius se tak stala prvním masově vyráběným vozem využívající technologii solárních panelů, které přímo napájí baterie vozu. V závislosti na roční době pak můžete ujet čistě na solární energii vzdálenost v rozmezí 2,9 až 6,2 kilometru takřka zdarma. To se možná nemusí zdát příliš, ovšem ročně pojedete cca 10% vašich cest zadarmo.
Proč s něčím podobným nepřišli výrobci elektromobilů hned? Jednoduše proto, že umístit solární články na střechu automobilů je složitější, než se zdá. Na střeše vozu jsou totiž panely vystaveny neustálým vibracím, častým přechodům slunce/stín, zakřivení střechy a výrobce limitoval i omezený prostor.
Aby tedy solární panely na vozidlech fungovaly co nejefektivněji, museli na nich inženýři z Panasonicu provést řadu větších či menších úprav.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?