Elektromobily vytahují další eso z rukávu. Nabíjet se budou zadarmo

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 27. června 2017, 13:05 Google+

Elektromobily sází na dvě silné karty: ekologičnost a ekonomičnost. Zatímco v ekologii ještě musí zapracovat na procesu výroby baterií, v ekonomičnosti vytáhli další eso z rukávu. Díky vylepšené technologii se dokáží nabíjet zadarmo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota Prius je prvním masově vyráběným vozem s technologií dobíjení baterií ze solárních článků na střeše

Toyota Prius je prvním masově vyráběným vozem s technologií dobíjení baterií ze solárních článků na střeše | foto: Toyota

Sdílejte článek

Elektronický gigant totiž zahájil výrobu 180-wattových solárních panelů, které mohou být umístěny na střechu elektromobilů a tím jim generovat další energii. Navíc se nejedná o žádnou dalekou budoucnost, neboť prvním vozidlem vybaveným touto technologií se stala nová Toyota Prius PHEV. Další elektromobily by tak mohly brzy následovat.

Čerpání energie ze solárních článků zažívá renesanci. V uplynulých měsících se objevily společnosti, které nabízí solární články zabudované přímo do střešních krytin, upevněné na stany nebo dokonce na klasické batohy. Příchod solárních článků na automobily tak byl otázkou času.

Zákazníci už navíc o tuto technologii projevily zájem. Do konce měsíce dubna se totiž v Japonsku prodalo cca 1,350 vozidel Prius se solárními články na střeše. To podle webu Autonews představuje necelých 9% ze všech prodaných Priusů.

Toyota Prius se tak stala prvním masově vyráběným vozem využívající technologii solárních panelů, které přímo napájí baterie vozu. V závislosti na roční době pak můžete ujet čistě na solární energii vzdálenost v rozmezí 2,9 až 6,2 kilometru takřka zdarma. To se možná nemusí zdát příliš, ovšem ročně pojedete cca 10% vašich cest zadarmo.

Proč s něčím podobným nepřišli výrobci elektromobilů hned? Jednoduše proto, že umístit solární články na střechu automobilů je složitější, než se zdá. Na střeše vozu jsou totiž panely vystaveny neustálým vibracím, častým přechodům slunce/stín, zakřivení střechy a výrobce limitoval i omezený prostor.

Aby tedy solární panely na vozidlech fungovaly co nejefektivněji, museli na nich inženýři z Panasonicu provést řadu větších či menších úprav.

Vytisknout

Diskuze: Elektromobily vytahují další eso z rukávu. Nabíjet se budou zadarmo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Škoda Karoq

Škodovka má nový problém. Zákazníci nestojí o nejlevnější vozy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud