Poškození laku nemusí znamenat nákladnou návštěvu lakovny. Opravíte ho i sami

mao / AutoRoad.cz, 22. června 2017, 15:44 Aktualizováno 22.6.2017, 17:03 Google+

Že naše auto nezůstane oslnivě krásné a bez škrábanců věčně, to je bohužel realita dnešních dnů. Ne každý škrábanec však vyžaduje nákladnou návštěvu lakovny. Některé se dají pohodlně odstranit doma, nebo během návštěvy specialistů zaměřených na péči o lak.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 24.06. 10:15) Napište svůj názor
Každé poškození laku nemusí automaticky znamenat nákladnou návštěvu lakovny

Každé poškození laku nemusí automaticky znamenat nákladnou návštěvu lakovny | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Jak jednotlivé druhy škrábanců odlišovat nám poradí Larry Kosilla z Autoblog Details, který ve svém pořadu pravidelně radí, jak udržovat svůj vůz v co možná nejlepším stavu.

Škrábance se dají dělit podle jejich délky, zasažené plochy a hloubky. Podle těchto kritérií se pak můžeme rozhodnout, zda se pokusíme lak opravit doma, zda vůz odvezeme specialistovi na údržbu laků, nebo zda necháme celý díl rovnou přestříkat v lakovně.

Nejjemnější škrábance, které můžeme na našem voze zaznamenat, většinou neproniknou až k vrstvě barvy, ale zastaví se ještě v neviditelné ochranné vrstvě laku. Takové škrábance vznikají například nešetrným čištěním vozu, nebo od různých větví při silnici. Pokud přes takovýto škrábanec přejedeme nehtem a necítíme ani neslyšíme žádné zadrhnutí, je velká pravděpodobnost, že škrábanec půjde rozleštit buď doma (ovšem jen za předpokladu, že máte vybavení a zkušenosti), nebo u specialisty na auto-detailing. 

Dalším druhem poškození jsou malé důlky v laku, které mohou vzniknout od kamínků odletujících od zadních kol vozu jedoucího před vámi. Toto poškození většinou zasáhne ochrannou vrstvu, lak a dostane se až ke kovu. Rozsah poškození však vždy záleží na velikosti objektu.

V případě těchto poškození je vždy důležité co nejrychleji zakrýt místo po nárazu pomocí tzv. barevných tužek na karoserii, samozřejmě v odstínu vašeho vozu, a zabránit korozi a případnému dalšímu poškození karoserie. Dalším krokem je rozleštění místa nárazu, které za nás může opět udělat profesionál zabývající se detailingem. Pokud včas podchytíte vznik koroze a dalšího poškození laku a kovu, vyhnete se i lakovně.

Nejhorším typem poškození jsou hluboké škrábance, které proniknout skrz ochrannou vrstvu a lak až do kovu, a vytvoří hluboký a dlouhý vryp. Tyto škrábance bývají často spojeny i s promáčklinami karoserie, kvůli kterým se návštěvě servisu zkrátka nevyhnete. Pokud po přejetí škrábance nehtem cítíte a slyšíte silné zadrhávání, nejlepším řešením bude cesta do lakovny, kde by se vám mělo dostat špičkové péče, po které nebude na voze žádné poškození poznat.

Pokud vám tolik nesejde na perfektním vzhledu laku, ale jde vám hlavně o prevenci před vznikem koroze, pak byste měli minimálně vyhledat zkušeného člověka s praxí v auto-detailingu, který sice hluboké škrábance stoprocentně neodstraní, ovšem dokáže ho zamaskovat a zároveň uchránit váš vůz před korozí.

Ve většině případů, kdy nejde o masivní poškození karoserie, se vždy můžete obrátit s žádostí o pomoc nejprve na společnosti zabývající se auto-detailingem. Jejich zaměstnanci by měli stav poškození adekvátně zhodnotit a sami vám říci, jakých výsledků jsou schopni dosáhnout. Tím vám mohou ušetřit nejen tisíce korun, ale zároveň i několik dnů, po které byste byli v případě lakování bez auta.

Pokud však odmítáte jít cestou jakýchkoliv kompromisů a stav laku vašeho vozu je pro vás zásadní, pak neváhejte a obraťte se na lakovnu, kde by vám za vaše peníze měli dopřát maximum péče i kvality.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Poškození laku nemusí znamenat nákladnou návštěvu lakovny. Opravíte ho i sami

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 24.06.2017 10:15 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kroupy dokáží napáchat na karoserii automobilu obrovské škody

Do Česka míří první bouřky, jak ochránit auto před kroupami?

Toyota Corolla

Nejlepší hybrid na světě? Britové mají jasno

Dodge a Mopar představili nový motor 426 Hemi 'Hellephant', který se poprvé představil pod kapotou upravené Dodge Charger z roku 1968 "Super Charger"

Veteráni s výkonem přes 1 000 koní? Mopar zahájil prodej motorů Hellephant

Tažný kůň vysvobodil zapadlý Ford Focus (Facebook/Jerome Mouret)

Jediný živý kůň dokázal to, co nezvládly desítky těch pod kapotou

Závodní speciál Nissan GT-R týmu Franco Scribante Racing

Závodníci proměnili Nissan GT-R v okřídlenou bestii. Má 1600 koní a může jezdit po stropě

Koncepční kupé Tudor ze ženevského autosalonu 2002 patří dodnes k nejhezčím Škodám.

Nejkrásnější koncept, jaký Škoda nevyráběla: Tudor byl tak úchvatný, až ho někdo ukradl

reklama
reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Jak se zbavit únavy za volantem? Pozor na nejčastější mýty, může jít i o zdraví

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Stává se Jawa obětí vlastního úspěchu? Čekací lhůty začínají být problémem

  2. Jak jezdí do terénu Japonci? S minidodávkou na podvozku Suzuki Jimny

  3. Pick-up GAZon Next je ruskou odpovědí na extrémně populární modely v USA

  4. Čínská kopie Škodovky? Klony Škody pomohly nastartovat čínský průmysl

  5. Zloději mají nový cíl. Drahou součást vozu, bez které se neobejdete, odvezou za okamžik

  6. Dodávka EZ-FLEX bude výhrou pro živnostníky? Renault má ambiciózní plán

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud