Snad nikdo z nás nemá rád tu chvíli, kdy přijde k rozpálenému vozu, ze kterého se po otevření dveří vyvalí proud horkého vzduchu. Po usednutí to však začne být ještě horší a tak nastává boj s časem o co nejrychlejší vyvětrání interiéru. Způsobů je mnoho, každý však nabízí jiné výsledky.
Zatím co během zimy jsme všichni vymýšleli, jak interiér co nejrychleji vyhřát, nyní se opět dostáváme do fáze roku, kdy se potřebujeme tepla v autě co nejrychleji zbavit. Pokud je váš vůz vybaven klimatizací, máte napůl vyhráno. Pokud však klimatizaci nemáte, nebo ji nechcete zapínat, ať už z jakéhokoliv důvodu, existují i další možnosti.
Jako nejlepší možnost je tedy zapnutí klimatizace. Ta dokáže ochladit interiér vozu poměrně rychle, ovšem za cenu nepatrně vyšší spotřeby. Nepatrnou výhodu v tomto ohledu mají klimatizace automatické, ovšem o tom si víc můžete přečíst v nedávno vydaném článku. Pokud to ale s chlazením přeženeme, riskujeme i nachlazení, nebo tzv. chladovou alergii.
Další účinnou metodou je větrání pomocí stažených oken. Vzhledem k tomu, že teplý vzduch se drží u stropu, je vítaným pomocníkem i střešní okno. Svou práci však spolehlivě odvedou i stažená boční okénka. Jejich funkce se samozřejmě zvyšuje se stoupající rychlostí. To má ovšem vliv i na vznik nepříjemných turbulencí a nepatrně rostoucí spotřebu.
Poslední možností je spolehnout se na klasické větrání ve vozidle. Zde je však nutné smířit se s tím, že několik prvních minut si budete myslet, že stojíte před zapnutým fénem. To se však dá alespoň částečně eliminovat, pokud si sebou do vozu přinesete pár mokrých hadříků, které položíte přes výdech ventilátorů. Díky tomu se vzduch vháněný do kabiny ochladí a bude působit čerstvěji.
V případě ochlazení interiéru vozu ale nezapomínejte na prevenci, která není příliš nákladná, ale jízdu ve voze vám rozhodně zpříjemní. Pokud je to možné, snažte si naplánovat cesty na ranní, nebo odpolední hodiny, kdy už je slunce slabší. A až budete parkovat, hledejte místo ve stínu, nebo alespoň místo o kterém víte, že zde část dne stín bude.
Vyplatí se i investice do stínících fólií, které v dnešních dnech nabízí i někteří výrobci automobilů jako volitelný příplatek. Pokud do nich investovat nechcete, zvažte alespoň pořízení roletek /stínítek na zadní boční skla. O čelní sklo se jednoduše postará hliníková clona, která své uplatnění nalezne v létě i zimě. Zatímco v létě odstíní sluneční paprsky, v zimě zabrání zamrzání čelního skla.
V každém případě si však sebou v létě noste do automobilu i lahev s vodou. I krátký pobyt v rozpáleném voze je pro organismus náročný, doplňování tekutin je tak zásadní pro vaše zdraví i bdělost.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?