Snad nikdo z nás nemá rád tu chvíli, kdy přijde k rozpálenému vozu, ze kterého se po otevření dveří vyvalí proud horkého vzduchu. Po usednutí to však začne být ještě horší a tak nastává boj s časem o co nejrychlejší vyvětrání interiéru. Způsobů je mnoho, každý však nabízí jiné výsledky.
Zatím co během zimy jsme všichni vymýšleli, jak interiér co nejrychleji vyhřát, nyní se opět dostáváme do fáze roku, kdy se potřebujeme tepla v autě co nejrychleji zbavit. Pokud je váš vůz vybaven klimatizací, máte napůl vyhráno. Pokud však klimatizaci nemáte, nebo ji nechcete zapínat, ať už z jakéhokoliv důvodu, existují i další možnosti.
Jako nejlepší možnost je tedy zapnutí klimatizace. Ta dokáže ochladit interiér vozu poměrně rychle, ovšem za cenu nepatrně vyšší spotřeby. Nepatrnou výhodu v tomto ohledu mají klimatizace automatické, ovšem o tom si víc můžete přečíst v nedávno vydaném článku. Pokud to ale s chlazením přeženeme, riskujeme i nachlazení, nebo tzv. chladovou alergii.
Další účinnou metodou je větrání pomocí stažených oken. Vzhledem k tomu, že teplý vzduch se drží u stropu, je vítaným pomocníkem i střešní okno. Svou práci však spolehlivě odvedou i stažená boční okénka. Jejich funkce se samozřejmě zvyšuje se stoupající rychlostí. To má ovšem vliv i na vznik nepříjemných turbulencí a nepatrně rostoucí spotřebu.
Poslední možností je spolehnout se na klasické větrání ve vozidle. Zde je však nutné smířit se s tím, že několik prvních minut si budete myslet, že stojíte před zapnutým fénem. To se však dá alespoň částečně eliminovat, pokud si sebou do vozu přinesete pár mokrých hadříků, které položíte přes výdech ventilátorů. Díky tomu se vzduch vháněný do kabiny ochladí a bude působit čerstvěji.
V případě ochlazení interiéru vozu ale nezapomínejte na prevenci, která není příliš nákladná, ale jízdu ve voze vám rozhodně zpříjemní. Pokud je to možné, snažte si naplánovat cesty na ranní, nebo odpolední hodiny, kdy už je slunce slabší. A až budete parkovat, hledejte místo ve stínu, nebo alespoň místo o kterém víte, že zde část dne stín bude.
Vyplatí se i investice do stínících fólií, které v dnešních dnech nabízí i někteří výrobci automobilů jako volitelný příplatek. Pokud do nich investovat nechcete, zvažte alespoň pořízení roletek /stínítek na zadní boční skla. O čelní sklo se jednoduše postará hliníková clona, která své uplatnění nalezne v létě i zimě. Zatímco v létě odstíní sluneční paprsky, v zimě zabrání zamrzání čelního skla.
V každém případě si však sebou v létě noste do automobilu i lahev s vodou. I krátký pobyt v rozpáleném voze je pro organismus náročný, doplňování tekutin je tak zásadní pro vaše zdraví i bdělost.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?