Snad nikdo z nás nemá rád tu chvíli, kdy přijde k rozpálenému vozu, ze kterého se po otevření dveří vyvalí proud horkého vzduchu. Po usednutí to však začne být ještě horší a tak nastává boj s časem o co nejrychlejší vyvětrání interiéru. Způsobů je mnoho, každý však nabízí jiné výsledky.
Zatím co během zimy jsme všichni vymýšleli, jak interiér co nejrychleji vyhřát, nyní se opět dostáváme do fáze roku, kdy se potřebujeme tepla v autě co nejrychleji zbavit. Pokud je váš vůz vybaven klimatizací, máte napůl vyhráno. Pokud však klimatizaci nemáte, nebo ji nechcete zapínat, ať už z jakéhokoliv důvodu, existují i další možnosti.
Jako nejlepší možnost je tedy zapnutí klimatizace. Ta dokáže ochladit interiér vozu poměrně rychle, ovšem za cenu nepatrně vyšší spotřeby. Nepatrnou výhodu v tomto ohledu mají klimatizace automatické, ovšem o tom si víc můžete přečíst v nedávno vydaném článku. Pokud to ale s chlazením přeženeme, riskujeme i nachlazení, nebo tzv. chladovou alergii.
Další účinnou metodou je větrání pomocí stažených oken. Vzhledem k tomu, že teplý vzduch se drží u stropu, je vítaným pomocníkem i střešní okno. Svou práci však spolehlivě odvedou i stažená boční okénka. Jejich funkce se samozřejmě zvyšuje se stoupající rychlostí. To má ovšem vliv i na vznik nepříjemných turbulencí a nepatrně rostoucí spotřebu.
Poslední možností je spolehnout se na klasické větrání ve vozidle. Zde je však nutné smířit se s tím, že několik prvních minut si budete myslet, že stojíte před zapnutým fénem. To se však dá alespoň částečně eliminovat, pokud si sebou do vozu přinesete pár mokrých hadříků, které položíte přes výdech ventilátorů. Díky tomu se vzduch vháněný do kabiny ochladí a bude působit čerstvěji.
V případě ochlazení interiéru vozu ale nezapomínejte na prevenci, která není příliš nákladná, ale jízdu ve voze vám rozhodně zpříjemní. Pokud je to možné, snažte si naplánovat cesty na ranní, nebo odpolední hodiny, kdy už je slunce slabší. A až budete parkovat, hledejte místo ve stínu, nebo alespoň místo o kterém víte, že zde část dne stín bude.
Vyplatí se i investice do stínících fólií, které v dnešních dnech nabízí i někteří výrobci automobilů jako volitelný příplatek. Pokud do nich investovat nechcete, zvažte alespoň pořízení roletek /stínítek na zadní boční skla. O čelní sklo se jednoduše postará hliníková clona, která své uplatnění nalezne v létě i zimě. Zatímco v létě odstíní sluneční paprsky, v zimě zabrání zamrzání čelního skla.
V každém případě si však sebou v létě noste do automobilu i lahev s vodou. I krátký pobyt v rozpáleném voze je pro organismus náročný, doplňování tekutin je tak zásadní pro vaše zdraví i bdělost.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.