Snad nikdo z nás nemá rád tu chvíli, kdy přijde k rozpálenému vozu, ze kterého se po otevření dveří vyvalí proud horkého vzduchu. Po usednutí to však začne být ještě horší a tak nastává boj s časem o co nejrychlejší vyvětrání interiéru. Způsobů je mnoho, každý však nabízí jiné výsledky.
Zatím co během zimy jsme všichni vymýšleli, jak interiér co nejrychleji vyhřát, nyní se opět dostáváme do fáze roku, kdy se potřebujeme tepla v autě co nejrychleji zbavit. Pokud je váš vůz vybaven klimatizací, máte napůl vyhráno. Pokud však klimatizaci nemáte, nebo ji nechcete zapínat, ať už z jakéhokoliv důvodu, existují i další možnosti.
Jako nejlepší možnost je tedy zapnutí klimatizace. Ta dokáže ochladit interiér vozu poměrně rychle, ovšem za cenu nepatrně vyšší spotřeby. Nepatrnou výhodu v tomto ohledu mají klimatizace automatické, ovšem o tom si víc můžete přečíst v nedávno vydaném článku. Pokud to ale s chlazením přeženeme, riskujeme i nachlazení, nebo tzv. chladovou alergii.
Další účinnou metodou je větrání pomocí stažených oken. Vzhledem k tomu, že teplý vzduch se drží u stropu, je vítaným pomocníkem i střešní okno. Svou práci však spolehlivě odvedou i stažená boční okénka. Jejich funkce se samozřejmě zvyšuje se stoupající rychlostí. To má ovšem vliv i na vznik nepříjemných turbulencí a nepatrně rostoucí spotřebu.
Poslední možností je spolehnout se na klasické větrání ve vozidle. Zde je však nutné smířit se s tím, že několik prvních minut si budete myslet, že stojíte před zapnutým fénem. To se však dá alespoň částečně eliminovat, pokud si sebou do vozu přinesete pár mokrých hadříků, které položíte přes výdech ventilátorů. Díky tomu se vzduch vháněný do kabiny ochladí a bude působit čerstvěji.
V případě ochlazení interiéru vozu ale nezapomínejte na prevenci, která není příliš nákladná, ale jízdu ve voze vám rozhodně zpříjemní. Pokud je to možné, snažte si naplánovat cesty na ranní, nebo odpolední hodiny, kdy už je slunce slabší. A až budete parkovat, hledejte místo ve stínu, nebo alespoň místo o kterém víte, že zde část dne stín bude.
Vyplatí se i investice do stínících fólií, které v dnešních dnech nabízí i někteří výrobci automobilů jako volitelný příplatek. Pokud do nich investovat nechcete, zvažte alespoň pořízení roletek /stínítek na zadní boční skla. O čelní sklo se jednoduše postará hliníková clona, která své uplatnění nalezne v létě i zimě. Zatímco v létě odstíní sluneční paprsky, v zimě zabrání zamrzání čelního skla.
V každém případě si však sebou v létě noste do automobilu i lahev s vodou. I krátký pobyt v rozpáleném voze je pro organismus náročný, doplňování tekutin je tak zásadní pro vaše zdraví i bdělost.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).