Prodeje vozidel se vznětovými motory začaly klesat. Vinu na tom nenese ani tak loňský skandál automobilky Volkswagen, známý pod názvem „dieselgate“, jako spíš plánované (a někde již platné) omezení vjezdu naftových automobilů do center vybraných měst.
Pravdou je, že manipulováním emisních hodnot to vše začalo. O emisích se začalo mluvit otevřeně ve všech médiích, přičemž téma škodlivosti toxických výfukových zplodin vzbudilo u široké veřejnosti velký zájem a vrylo se do hlubokého podvědomí. Výsledkem je pokles poptávky po naftových motorech v celé Evropě.
Statistiky serveru „Automotive News“ hlásí, že například v Německu prodeje naftových motorů nyní tvoří přibližně 40 procent z celkové poptávky nových vozů, přičemž loni se jednalo o přibližně 46 procent a v roce 2012 dokonce 48 procent z celkových prodejů. I když se nyní rozdíl mezi čísly nezdá příliš velký, ukazuje klesající tendenci, která bude díky plánovaným omezením i nadále růst. A co je tedy pro potencionální majitele největším strašákem?
Již nyní se v německém Stuttgartu projednává návrh o zákazu vjezdu naftových vozidel starších 3 let do centra města v určité dny a je velice pravděpodobné, že jej budou další německá města (například Mnichov) následovat. Zákazy by měli platit na začátku příštího roku a volně navazující na jednání starostů Paříže, Madridu, Atén a Mexika, kteří se zavázali k absolutnímu zákazu dieselových vozidel do roku 2025.
Veřejnost samozřejmě vnímá tyto omezení jako obrovskou překážku, a tak je zřejmé, že se bude nákupu nových dieselů čím dál tím více vyhýbat. Specialista na dopravu Tobias Ulbrich k tomu řekl: „Pokud nyní bezprostředně hrozí takové zákazy, je zřejmé, že lidé jezdící v metropolitních oblastech nebudou kupovat naftové vozidla za žádných okolností, bez ohledu na to, jak jsou tyto vozidla podle výrobců ekologické“.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?