Statistiky nelžou, zájem o naftové motory klesá. Důvod je jasný

prodeje naftových motorů klesají, kupující se bojí budoucích omezení
prodeje naftových motorů klesají, kupující se bojí budoucích omezení, foto: Volkswagen
-jka , AutoRoad.cz 18. června 2017 17:56 | akt. 18. června 2017 22:32
Sdílej:

Prodeje vozidel se vznětovými motory začaly klesat. Vinu na tom nenese ani tak loňský skandál automobilky Volkswagen, známý pod názvem „dieselgate“, jako spíš plánované (a někde již platné) omezení vjezdu naftových automobilů do center vybraných měst.

Pravdou je, že manipulováním emisních hodnot to vše začalo. O emisích se začalo mluvit otevřeně ve všech médiích, přičemž téma škodlivosti toxických výfukových zplodin vzbudilo u široké veřejnosti velký zájem a vrylo se do hlubokého podvědomí. Výsledkem je pokles poptávky po naftových motorech v celé Evropě.

Statistiky serveru „Automotive News“ hlásí, že například v Německu prodeje naftových motorů nyní tvoří přibližně 40 procent z celkové poptávky nových vozů, přičemž loni se jednalo o přibližně 46 procent a v roce 2012 dokonce 48 procent z celkových prodejů. I když se nyní rozdíl mezi čísly nezdá příliš velký, ukazuje klesající tendenci, která bude díky plánovaným omezením i nadále růst. A co je tedy pro potencionální majitele největším strašákem?

Již nyní se v německém Stuttgartu projednává návrh o zákazu vjezdu naftových vozidel starších 3 let do centra města v určité dny a je velice pravděpodobné, že jej budou další německá města (například Mnichov) následovat. Zákazy by měli platit na začátku příštího roku a volně navazující na jednání starostů Paříže, Madridu, Atén a Mexika, kteří se zavázali k absolutnímu zákazu dieselových vozidel do roku 2025.

Veřejnost samozřejmě vnímá tyto omezení jako obrovskou překážku, a tak je zřejmé, že se bude nákupu nových dieselů čím dál tím více vyhýbat. Specialista na dopravu Tobias Ulbrich k tomu řekl: „Pokud nyní bezprostředně hrozí takové zákazy, je zřejmé, že lidé jezdící v metropolitních oblastech nebudou kupovat naftové vozidla za žádných okolností, bez ohledu na to, jak jsou tyto vozidla podle výrobců ekologické“.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.