Prodeje vozidel se vznětovými motory začaly klesat. Vinu na tom nenese ani tak loňský skandál automobilky Volkswagen, známý pod názvem „dieselgate“, jako spíš plánované (a někde již platné) omezení vjezdu naftových automobilů do center vybraných měst.
Pravdou je, že manipulováním emisních hodnot to vše začalo. O emisích se začalo mluvit otevřeně ve všech médiích, přičemž téma škodlivosti toxických výfukových zplodin vzbudilo u široké veřejnosti velký zájem a vrylo se do hlubokého podvědomí. Výsledkem je pokles poptávky po naftových motorech v celé Evropě.
Statistiky serveru „Automotive News“ hlásí, že například v Německu prodeje naftových motorů nyní tvoří přibližně 40 procent z celkové poptávky nových vozů, přičemž loni se jednalo o přibližně 46 procent a v roce 2012 dokonce 48 procent z celkových prodejů. I když se nyní rozdíl mezi čísly nezdá příliš velký, ukazuje klesající tendenci, která bude díky plánovaným omezením i nadále růst. A co je tedy pro potencionální majitele největším strašákem?
Již nyní se v německém Stuttgartu projednává návrh o zákazu vjezdu naftových vozidel starších 3 let do centra města v určité dny a je velice pravděpodobné, že jej budou další německá města (například Mnichov) následovat. Zákazy by měli platit na začátku příštího roku a volně navazující na jednání starostů Paříže, Madridu, Atén a Mexika, kteří se zavázali k absolutnímu zákazu dieselových vozidel do roku 2025.
Veřejnost samozřejmě vnímá tyto omezení jako obrovskou překážku, a tak je zřejmé, že se bude nákupu nových dieselů čím dál tím více vyhýbat. Specialista na dopravu Tobias Ulbrich k tomu řekl: „Pokud nyní bezprostředně hrozí takové zákazy, je zřejmé, že lidé jezdící v metropolitních oblastech nebudou kupovat naftové vozidla za žádných okolností, bez ohledu na to, jak jsou tyto vozidla podle výrobců ekologické“.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?