Žádní řidiči, žádné problémy? Autonomní mikrobusy nejsou ve Finsku ničím výjimečným

-jka / AutoRoad.cz, 18. června 2017, 07:14 Google+

Po úspěšném zkušebním provozu trvajícím od srpna loňské roku jsou finské Helsinky vůbec prvním městem na celém světě, které plánuje zahájení pravidelné přepravy pasažérů skrze samořídící autobusy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
projekt SOHJOA.FI, mikrobusy EZ10

projekt SOHJOA.FI, mikrobusy EZ10 | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Služba s názvem RoboBusLine odstartuje již letos na podzim a město říká, že tento krok představuje opravdový pokrok od dosavadního experimentování. Nasazení autonomních autobusů navazuje na zkušební období, ve kterém elektrické mikrobusy EasyMile EZ10 obstály. Používány byly na přepravu cestujících po rovném helsinském nábřeží ve čtvrti zvané Hernesaari. Cestující byly přepravováni rychlostí 11 km/h a pro případ nouze byl na palubě vždy přítomen odborný dohled.

Testování se později přesunulo i do měst Espoo a Tampere, ale brzy se vrátí zpět do Helsinek, kde budou autobusy použity pro přepravu mezi místní zoologickou zahradou a ostrovem Mustikkamaa. Je zajímavé, že Helsinki nevidí autonomní autobusy jako plnohodnotnou náhradu za prostředek tradiční hromadné dopravy. Spíše se zde mluví o řešení, které má cestující přepravit od zastávek pravidelné veřejné dopravy až domů, což by mohlo městu odlehčit od osobních automobilů.

Ve Finsku je legální provozovat autonomní vozidla v reálném provozu. Projekt s názvem SOHJOA.FI je vůbec první na celém světě, který nabízí přepravu pasažérů skrze autonomní autobusy. Autobusy zde provozují bezproblémově již od srpna roku 2016. Důležité jsou především nízké provozní náklady, nulové emise a kapacita pro 9 cestujících.

Vytisknout

Diskuze: Žádní řidiči, žádné problémy? Autonomní mikrobusy nejsou ve Finsku ničím výjimečným

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

GPS

Na dovolenou autem? Ne každá GPS má evropské mapy

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud