Léto je nejen obdobím příjemných dovolených, ale i dobrodružného cestování na nová místa a praktického testování našich stávajících GPS navigací. Myslíte si, že klasické navigace patří do starého železa? Rozhodli jsme se pro vás shrnout hlavní rozdíly mezi použitím chytrých telefonů a klasických navigací.
Dnešní chytré telefony jsou totiž klasickým „all-in-one“ zařízením, které nám už dávno nenabízejí jen možnosti volání a sms zpráv. Je jejich nepopiratelnou výhodou mít všechny funkce chytrého telefonu stále u sebe. I přesto se najde mezi námi velké množství čtenářů, které razí pravidlo, že „na fotografování má být fotoaparát, na navigování navigace“. V čem tedy spočívají možné výhody?
Výdrž baterie
Jedním z argumentů, proč použít navigační zařízení, je výdrž baterie. Chytré telefony dnes vydrží nabité průměrně jeden den, přičemž rozsvícený displej a zapnutý systém GPS spotřebě příliš nepřidají. Navigující mobil spotřebuje dokonce tolik energie, že jej akorát stíhá dobíjet běžná autonabíječka, a tak se často stává, že do cíle dojíždíte s vybitým mobilním telefonem.
Velikost displeje
I když velikost chytrých telefonů neustále roste, jejich průměrná velikost se pohybuje kolem 5ti palců. U navigačních zařízení bývá standardní rozměr o palec větší. I když se to nemusí zdát, jako rozhodující faktor, displej u navigačních zařízení také lépe zvládá odlesky světla a navíc bývá celé zařízení odolněji zpracované.
Offline navigace
I když se online navigace chytrých telefonů mohou zdát jako výhodné, jelikož nám poskytují aktuální dopravní informace a čerstvé mapy, stejně tak se díky nim můžeme na místech nepokrytých signálem nebo v zahraničí dostat okamžitě do problému. Některý software nabízí i stažení map offline, ovšem ty pak zabírají cenné místo, které by mohlo být v telefonu využito jinak. Je "prostě jednodušší" mít ve své navigaci mapy celé Evropy a jednou za pár měsíců nechat zařízení zaktualizovat.
Jednoduchost
Jediným účelem navigačního zařízení je usnadnit nám cestování a přivést nás do cíle. Široká škála využití smartphonu pak bývá při samotné navigaci spíše na obtíž, jelikož ji může přerušovat příchozí volání a zprávy. Navigační zařízení těmito problémy netrpí. Jedinou nevýhodou ještě do nedávna byla potřeba připojení k počítači, nicméně dnes se již GPS navigace umí zaktualizovat přes Wi-Fi sama, aniž by uživatel musel něco zařizovat.
Jako další výhody by se jistě dala uvést i vyšší hlasitost, lepší navigování jízdními pruhy a služby RDS-TMC, tedy nejnovější dopravní informace. To vše za zlomek běžné ceny chytrého telefonu.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?