Léto je nejen obdobím příjemných dovolených, ale i dobrodružného cestování na nová místa a praktického testování našich stávajících GPS navigací. Myslíte si, že klasické navigace patří do starého železa? Rozhodli jsme se pro vás shrnout hlavní rozdíly mezi použitím chytrých telefonů a klasických navigací.
Dnešní chytré telefony jsou totiž klasickým „all-in-one“ zařízením, které nám už dávno nenabízejí jen možnosti volání a sms zpráv. Je jejich nepopiratelnou výhodou mít všechny funkce chytrého telefonu stále u sebe. I přesto se najde mezi námi velké množství čtenářů, které razí pravidlo, že „na fotografování má být fotoaparát, na navigování navigace“. V čem tedy spočívají možné výhody?
Výdrž baterie
Jedním z argumentů, proč použít navigační zařízení, je výdrž baterie. Chytré telefony dnes vydrží nabité průměrně jeden den, přičemž rozsvícený displej a zapnutý systém GPS spotřebě příliš nepřidají. Navigující mobil spotřebuje dokonce tolik energie, že jej akorát stíhá dobíjet běžná autonabíječka, a tak se často stává, že do cíle dojíždíte s vybitým mobilním telefonem.
Velikost displeje
I když velikost chytrých telefonů neustále roste, jejich průměrná velikost se pohybuje kolem 5ti palců. U navigačních zařízení bývá standardní rozměr o palec větší. I když se to nemusí zdát, jako rozhodující faktor, displej u navigačních zařízení také lépe zvládá odlesky světla a navíc bývá celé zařízení odolněji zpracované.
Offline navigace
I když se online navigace chytrých telefonů mohou zdát jako výhodné, jelikož nám poskytují aktuální dopravní informace a čerstvé mapy, stejně tak se díky nim můžeme na místech nepokrytých signálem nebo v zahraničí dostat okamžitě do problému. Některý software nabízí i stažení map offline, ovšem ty pak zabírají cenné místo, které by mohlo být v telefonu využito jinak. Je "prostě jednodušší" mít ve své navigaci mapy celé Evropy a jednou za pár měsíců nechat zařízení zaktualizovat.
Jednoduchost
Jediným účelem navigačního zařízení je usnadnit nám cestování a přivést nás do cíle. Široká škála využití smartphonu pak bývá při samotné navigaci spíše na obtíž, jelikož ji může přerušovat příchozí volání a zprávy. Navigační zařízení těmito problémy netrpí. Jedinou nevýhodou ještě do nedávna byla potřeba připojení k počítači, nicméně dnes se již GPS navigace umí zaktualizovat přes Wi-Fi sama, aniž by uživatel musel něco zařizovat.
Jako další výhody by se jistě dala uvést i vyšší hlasitost, lepší navigování jízdními pruhy a služby RDS-TMC, tedy nejnovější dopravní informace. To vše za zlomek běžné ceny chytrého telefonu.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.