Léto je nejen obdobím příjemných dovolených, ale i dobrodružného cestování na nová místa a praktického testování našich stávajících GPS navigací. Myslíte si, že klasické navigace patří do starého železa? Rozhodli jsme se pro vás shrnout hlavní rozdíly mezi použitím chytrých telefonů a klasických navigací.
Dnešní chytré telefony jsou totiž klasickým „all-in-one“ zařízením, které nám už dávno nenabízejí jen možnosti volání a sms zpráv. Je jejich nepopiratelnou výhodou mít všechny funkce chytrého telefonu stále u sebe. I přesto se najde mezi námi velké množství čtenářů, které razí pravidlo, že „na fotografování má být fotoaparát, na navigování navigace“. V čem tedy spočívají možné výhody?
Výdrž baterie
Jedním z argumentů, proč použít navigační zařízení, je výdrž baterie. Chytré telefony dnes vydrží nabité průměrně jeden den, přičemž rozsvícený displej a zapnutý systém GPS spotřebě příliš nepřidají. Navigující mobil spotřebuje dokonce tolik energie, že jej akorát stíhá dobíjet běžná autonabíječka, a tak se často stává, že do cíle dojíždíte s vybitým mobilním telefonem.
Velikost displeje
I když velikost chytrých telefonů neustále roste, jejich průměrná velikost se pohybuje kolem 5ti palců. U navigačních zařízení bývá standardní rozměr o palec větší. I když se to nemusí zdát, jako rozhodující faktor, displej u navigačních zařízení také lépe zvládá odlesky světla a navíc bývá celé zařízení odolněji zpracované.
Offline navigace
I když se online navigace chytrých telefonů mohou zdát jako výhodné, jelikož nám poskytují aktuální dopravní informace a čerstvé mapy, stejně tak se díky nim můžeme na místech nepokrytých signálem nebo v zahraničí dostat okamžitě do problému. Některý software nabízí i stažení map offline, ovšem ty pak zabírají cenné místo, které by mohlo být v telefonu využito jinak. Je "prostě jednodušší" mít ve své navigaci mapy celé Evropy a jednou za pár měsíců nechat zařízení zaktualizovat.
Jednoduchost
Jediným účelem navigačního zařízení je usnadnit nám cestování a přivést nás do cíle. Široká škála využití smartphonu pak bývá při samotné navigaci spíše na obtíž, jelikož ji může přerušovat příchozí volání a zprávy. Navigační zařízení těmito problémy netrpí. Jedinou nevýhodou ještě do nedávna byla potřeba připojení k počítači, nicméně dnes se již GPS navigace umí zaktualizovat přes Wi-Fi sama, aniž by uživatel musel něco zařizovat.
Jako další výhody by se jistě dala uvést i vyšší hlasitost, lepší navigování jízdními pruhy a služby RDS-TMC, tedy nejnovější dopravní informace. To vše za zlomek běžné ceny chytrého telefonu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.