Automobilka Volkswagen nabízí pro řidiče toužící po rychlosti a hravosti několik modelů s označením GTi. Podle posledních zpráv se však zdá, že jejich řady se rozrůstat nebudou. Nemusíte se však bát o osud Golfu, Pola ani Up! GTi, automobilka pouze odmítla spekulace o stavbě jiných rychlých modelů s tímto označením.
Herbert Diess, současný ředitel automobilky VW, se takto vyjádřil v rozhovoru pro web Autocar. Podle jeho slov automobilka nezvažuje stavbu dalších vozů s označením GTi, ani ze segmentu SUV. Série GTi se tak omezí pouze na modely Golf, Polo a Up!
Automobilka zkrátka vnímá trojici vozů s označením GTI jako skutečné hot-hatche, tedy vozy, které jsou rychlé, mají styl, ale uplatní se i v každodenním životě a jsou dostupné i pro běžné lidi. Přesně ve stejném duchu, v jakém kdysi hot-hatche začaly vznikat.
Nabízí se však otázka, zda Volkswagen nebude nabízet "sportovní" verze svých plánovaných hybridů a elektromobilů. Ani touto otázkou se však Diess nenechal zaskočit. Pokud by měly rychlé elektromobily opravdu vznikat, ponesou označení GTE.
Koncem rozhovoru se však redaktor znovu vrátil k otázce "sportovních" SUV, které poslední dobou získávají na popularitě. Podle šéfa automobilky existuje možnost, že by tyto vozy nesly označení "R". Prvním takovým vozem by podle CarScoops už brzy mohl být Volkswagen T-Roc R.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.