Automobilka Volkswagen nabízí pro řidiče toužící po rychlosti a hravosti několik modelů s označením GTi. Podle posledních zpráv se však zdá, že jejich řady se rozrůstat nebudou. Nemusíte se však bát o osud Golfu, Pola ani Up! GTi, automobilka pouze odmítla spekulace o stavbě jiných rychlých modelů s tímto označením.
Herbert Diess, současný ředitel automobilky VW, se takto vyjádřil v rozhovoru pro web Autocar. Podle jeho slov automobilka nezvažuje stavbu dalších vozů s označením GTi, ani ze segmentu SUV. Série GTi se tak omezí pouze na modely Golf, Polo a Up!
Automobilka zkrátka vnímá trojici vozů s označením GTI jako skutečné hot-hatche, tedy vozy, které jsou rychlé, mají styl, ale uplatní se i v každodenním životě a jsou dostupné i pro běžné lidi. Přesně ve stejném duchu, v jakém kdysi hot-hatche začaly vznikat.
Nabízí se však otázka, zda Volkswagen nebude nabízet "sportovní" verze svých plánovaných hybridů a elektromobilů. Ani touto otázkou se však Diess nenechal zaskočit. Pokud by měly rychlé elektromobily opravdu vznikat, ponesou označení GTE.
Koncem rozhovoru se však redaktor znovu vrátil k otázce "sportovních" SUV, které poslední dobou získávají na popularitě. Podle šéfa automobilky existuje možnost, že by tyto vozy nesly označení "R". Prvním takovým vozem by podle CarScoops už brzy mohl být Volkswagen T-Roc R.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.