Pokud váš vůz nepatří mezi ty největší, ale jinak se na dovolenou dopravit nechcete nebo nemůžete, možná už vás napadlo zvětšit si zavazadlový prostor vyndáním rezervy, kterou nahradí opravná sada. Při tomto kroku je však potřeba vzít v úvahu několik faktorů.
Každý rok bojují tisíce lidí s tím, jak naskládat všechna zavazadla do auta, ale co nejméně omezit prostor pro posádku. Jednou z možností je pořízení střešního nosiče, ovšem mnohem více řidičů raději sáhne po možnosti vyjmout rezervu a nahradit jí opravnou sadou.
Toto řešení však má několik úskalí. Hned tím prvním jsou zákony a legislativa. Pokud je totiž váš vůz staršího data výroby, může být rezerva součástí deformační zóny. Pokud byste jí tedy vyndali, jednak překračujete zákon, a jednak, což je vážnější, v případě kolize by nic nepohltilo část energie nárazu, tudíž by posádce hrozilo vyšší riziko zranění.
Dalším limitujícím prvkem je rozsah poškození pneumatiky, které dokážete sada opravit. Ve většině případů nepočítejte s tím, že byste zacelili dírku větší než 6 až 8 milimetrů, tedy poškození způsobené například hřebíkem. V případě poškozené bočnice vám pak opravná sada nepomůže vůbec.
Na trhu je navíc velké množství těchto opravných sad. Některé mají podobu opravných tmelů, které sice díru zacelí, ovšem poté je na vás, abyste pneumatiku nahustili na požadovaný tlak. Jiné sady se prodávají ve formě spreje, který do pneumatiky vžene lepidlo a zároveň i zvýší tlak v pneumatice. Je však potřeba počítat s tím, že vyšší tlak v kole nevydrží věčně.
Poslední možností je opravná sada zahrnující kompresor. Ten do pneumatiky vžene těsnící hmotu a zároveň kolo nahustí na potřebný tlak. Pokud byste to navíc k servisu měli daleko, můžete si kolo znovu dohustit. V případě opravné sady s kompresorem však počítejte s vyšší cenovkou i prostorovou náročností.
Co se financí týče, při výběru opravné sady na cenu raději nekoukejte, hlavní je její funkčnost a spolehlivost, proto radíme vybírat spíše u známých a kvalitních značek. Také je potřeba vzít v úvahu, že oprava opravnou sadou je pouze o dočasným řešením. Vaší povinností je při nejbližší možné příležitosti navštívit pneuservis, kde pneumatiku opraví pořádně, případně ji vymění. To vás ale v zahraničí, pokud nemáte sjednané vhodné pojištění /asistenční službu, může přijít draho.
Pokud se tedy opravdu rozhodnete pro nahrazení rezervy sadou na opravu defektu, vybírejte pečlivě, neohlížejte se na cenu, vždy postupujte podle přiloženého návodu a před cestou do zahraničí si sjednejte pojištění, které bude zahrnovat i asistenční služby. Pokud se totiž dostanete do situace, ve které vám opravná sada nepomůže, bez pomoci místní odtahovky a mechaniků se neobejdete.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?