Pokud váš vůz nepatří mezi ty největší, ale jinak se na dovolenou dopravit nechcete nebo nemůžete, možná už vás napadlo zvětšit si zavazadlový prostor vyndáním rezervy, kterou nahradí opravná sada. Při tomto kroku je však potřeba vzít v úvahu několik faktorů.
Každý rok bojují tisíce lidí s tím, jak naskládat všechna zavazadla do auta, ale co nejméně omezit prostor pro posádku. Jednou z možností je pořízení střešního nosiče, ovšem mnohem více řidičů raději sáhne po možnosti vyjmout rezervu a nahradit jí opravnou sadou.
Toto řešení však má několik úskalí. Hned tím prvním jsou zákony a legislativa. Pokud je totiž váš vůz staršího data výroby, může být rezerva součástí deformační zóny. Pokud byste jí tedy vyndali, jednak překračujete zákon, a jednak, což je vážnější, v případě kolize by nic nepohltilo část energie nárazu, tudíž by posádce hrozilo vyšší riziko zranění.
Dalším limitujícím prvkem je rozsah poškození pneumatiky, které dokážete sada opravit. Ve většině případů nepočítejte s tím, že byste zacelili dírku větší než 6 až 8 milimetrů, tedy poškození způsobené například hřebíkem. V případě poškozené bočnice vám pak opravná sada nepomůže vůbec.
Na trhu je navíc velké množství těchto opravných sad. Některé mají podobu opravných tmelů, které sice díru zacelí, ovšem poté je na vás, abyste pneumatiku nahustili na požadovaný tlak. Jiné sady se prodávají ve formě spreje, který do pneumatiky vžene lepidlo a zároveň i zvýší tlak v pneumatice. Je však potřeba počítat s tím, že vyšší tlak v kole nevydrží věčně.
Poslední možností je opravná sada zahrnující kompresor. Ten do pneumatiky vžene těsnící hmotu a zároveň kolo nahustí na potřebný tlak. Pokud byste to navíc k servisu měli daleko, můžete si kolo znovu dohustit. V případě opravné sady s kompresorem však počítejte s vyšší cenovkou i prostorovou náročností.
Co se financí týče, při výběru opravné sady na cenu raději nekoukejte, hlavní je její funkčnost a spolehlivost, proto radíme vybírat spíše u známých a kvalitních značek. Také je potřeba vzít v úvahu, že oprava opravnou sadou je pouze o dočasným řešením. Vaší povinností je při nejbližší možné příležitosti navštívit pneuservis, kde pneumatiku opraví pořádně, případně ji vymění. To vás ale v zahraničí, pokud nemáte sjednané vhodné pojištění /asistenční službu, může přijít draho.
Pokud se tedy opravdu rozhodnete pro nahrazení rezervy sadou na opravu defektu, vybírejte pečlivě, neohlížejte se na cenu, vždy postupujte podle přiloženého návodu a před cestou do zahraničí si sjednejte pojištění, které bude zahrnovat i asistenční služby. Pokud se totiž dostanete do situace, ve které vám opravná sada nepomůže, bez pomoci místní odtahovky a mechaniků se neobejdete.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.