Pokud váš vůz nepatří mezi ty největší, ale jinak se na dovolenou dopravit nechcete nebo nemůžete, možná už vás napadlo zvětšit si zavazadlový prostor vyndáním rezervy, kterou nahradí opravná sada. Při tomto kroku je však potřeba vzít v úvahu několik faktorů.
Každý rok bojují tisíce lidí s tím, jak naskládat všechna zavazadla do auta, ale co nejméně omezit prostor pro posádku. Jednou z možností je pořízení střešního nosiče, ovšem mnohem více řidičů raději sáhne po možnosti vyjmout rezervu a nahradit jí opravnou sadou.
Toto řešení však má několik úskalí. Hned tím prvním jsou zákony a legislativa. Pokud je totiž váš vůz staršího data výroby, může být rezerva součástí deformační zóny. Pokud byste jí tedy vyndali, jednak překračujete zákon, a jednak, což je vážnější, v případě kolize by nic nepohltilo část energie nárazu, tudíž by posádce hrozilo vyšší riziko zranění.
Dalším limitujícím prvkem je rozsah poškození pneumatiky, které dokážete sada opravit. Ve většině případů nepočítejte s tím, že byste zacelili dírku větší než 6 až 8 milimetrů, tedy poškození způsobené například hřebíkem. V případě poškozené bočnice vám pak opravná sada nepomůže vůbec.
Na trhu je navíc velké množství těchto opravných sad. Některé mají podobu opravných tmelů, které sice díru zacelí, ovšem poté je na vás, abyste pneumatiku nahustili na požadovaný tlak. Jiné sady se prodávají ve formě spreje, který do pneumatiky vžene lepidlo a zároveň i zvýší tlak v pneumatice. Je však potřeba počítat s tím, že vyšší tlak v kole nevydrží věčně.
Poslední možností je opravná sada zahrnující kompresor. Ten do pneumatiky vžene těsnící hmotu a zároveň kolo nahustí na potřebný tlak. Pokud byste to navíc k servisu měli daleko, můžete si kolo znovu dohustit. V případě opravné sady s kompresorem však počítejte s vyšší cenovkou i prostorovou náročností.
Co se financí týče, při výběru opravné sady na cenu raději nekoukejte, hlavní je její funkčnost a spolehlivost, proto radíme vybírat spíše u známých a kvalitních značek. Také je potřeba vzít v úvahu, že oprava opravnou sadou je pouze o dočasným řešením. Vaší povinností je při nejbližší možné příležitosti navštívit pneuservis, kde pneumatiku opraví pořádně, případně ji vymění. To vás ale v zahraničí, pokud nemáte sjednané vhodné pojištění /asistenční službu, může přijít draho.
Pokud se tedy opravdu rozhodnete pro nahrazení rezervy sadou na opravu defektu, vybírejte pečlivě, neohlížejte se na cenu, vždy postupujte podle přiloženého návodu a před cestou do zahraničí si sjednejte pojištění, které bude zahrnovat i asistenční služby. Pokud se totiž dostanete do situace, ve které vám opravná sada nepomůže, bez pomoci místní odtahovky a mechaniků se neobejdete.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?