Není to tak dlouho, co celý svět obletělo video s vozem Land Rover Discovery, který během závodů rally prolétával zatáčky bokem, jako by se nechumelilo. Nyní je tento vůz inzerován na serveru eBay, takže si ho můžeme detailně prohlédnout z přiložených fotek a prohlédnout si provedené úpravy.
Více podobných vozů na světě najdete jen opravdu obtížně. Jedná se totiž o stroj, který si postavil skutečný nadšenec a milovník rychlosti. Jeho vášeň ho však nutí tento stroj prodat, neboť kvůli nehodě na motocyklu přišel o nohu a závodění s tímto speciálem už by si tedy příliš neužil.
Co je tedy na tomto běžně vypadajícím Land Roveru tak zvláštního? Jednoduše řečeno: naprosto všechno. Během pět let dlouhé přestavby na voze zůstala v originálním stavu snad jen karoserie, ovšem i ta byla odlehčena. O její vyšší tuhost se stará vnitřní rám. Největší skvost celého vozu se však ukrývá pod kapotou.
Zde se totiž usídlil motor z BMW M3 generace e36. Tento řadový šestiválec S50B30 o objemu 3.0 litru dodává po lehkých úpravách výkon o hodnotě cca 350 koní. Ten je na kola přenášen pomocí upravené převodovky TD5, která byla odlehčena,převodové stupně zkráceny a přišla o redukční převodovku.
Díky těmto úpravám dokáže vůz bleskurychle akcelerovat, jeho maximální rychlost tomu však musela být přizpůsobena a dosahuje pouze 169 km/h. Tak tomu ovšem bývá u většiny vozidel určených na rally.
Před osudnou nehodou na motocyklu se majitel vozu účastnil několika rally i safari závodů a vždy se mu dařilo umístit se na horních příčkách. Mnohdy navíc se svým Land Roverem dokázal pokořit i skutečné WRC speciály.
Vůz se však nyní prodává na ebay a cca 9 hodin před koncem aukce se jeho cena vyšplhala z vyvolávacích 0,99 liber na 7,500 liber (cca 223,000 korun). To však bezesporu nebude konečná částka, neboť největší nárůst se dá očekávat v posledních minutách aukce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.