Není to tak dlouho, co celý svět obletělo video s vozem Land Rover Discovery, který během závodů rally prolétával zatáčky bokem, jako by se nechumelilo. Nyní je tento vůz inzerován na serveru eBay, takže si ho můžeme detailně prohlédnout z přiložených fotek a prohlédnout si provedené úpravy.
Více podobných vozů na světě najdete jen opravdu obtížně. Jedná se totiž o stroj, který si postavil skutečný nadšenec a milovník rychlosti. Jeho vášeň ho však nutí tento stroj prodat, neboť kvůli nehodě na motocyklu přišel o nohu a závodění s tímto speciálem už by si tedy příliš neužil.
Co je tedy na tomto běžně vypadajícím Land Roveru tak zvláštního? Jednoduše řečeno: naprosto všechno. Během pět let dlouhé přestavby na voze zůstala v originálním stavu snad jen karoserie, ovšem i ta byla odlehčena. O její vyšší tuhost se stará vnitřní rám. Největší skvost celého vozu se však ukrývá pod kapotou.
Zde se totiž usídlil motor z BMW M3 generace e36. Tento řadový šestiválec S50B30 o objemu 3.0 litru dodává po lehkých úpravách výkon o hodnotě cca 350 koní. Ten je na kola přenášen pomocí upravené převodovky TD5, která byla odlehčena,převodové stupně zkráceny a přišla o redukční převodovku.
Díky těmto úpravám dokáže vůz bleskurychle akcelerovat, jeho maximální rychlost tomu však musela být přizpůsobena a dosahuje pouze 169 km/h. Tak tomu ovšem bývá u většiny vozidel určených na rally.
Před osudnou nehodou na motocyklu se majitel vozu účastnil několika rally i safari závodů a vždy se mu dařilo umístit se na horních příčkách. Mnohdy navíc se svým Land Roverem dokázal pokořit i skutečné WRC speciály.
Vůz se však nyní prodává na ebay a cca 9 hodin před koncem aukce se jeho cena vyšplhala z vyvolávacích 0,99 liber na 7,500 liber (cca 223,000 korun). To však bezesporu nebude konečná částka, neboť největší nárůst se dá očekávat v posledních minutách aukce.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.