Není to tak dlouho, co celý svět obletělo video s vozem Land Rover Discovery, který během závodů rally prolétával zatáčky bokem, jako by se nechumelilo. Nyní je tento vůz inzerován na serveru eBay, takže si ho můžeme detailně prohlédnout z přiložených fotek a prohlédnout si provedené úpravy.
Více podobných vozů na světě najdete jen opravdu obtížně. Jedná se totiž o stroj, který si postavil skutečný nadšenec a milovník rychlosti. Jeho vášeň ho však nutí tento stroj prodat, neboť kvůli nehodě na motocyklu přišel o nohu a závodění s tímto speciálem už by si tedy příliš neužil.
Co je tedy na tomto běžně vypadajícím Land Roveru tak zvláštního? Jednoduše řečeno: naprosto všechno. Během pět let dlouhé přestavby na voze zůstala v originálním stavu snad jen karoserie, ovšem i ta byla odlehčena. O její vyšší tuhost se stará vnitřní rám. Největší skvost celého vozu se však ukrývá pod kapotou.
Zde se totiž usídlil motor z BMW M3 generace e36. Tento řadový šestiválec S50B30 o objemu 3.0 litru dodává po lehkých úpravách výkon o hodnotě cca 350 koní. Ten je na kola přenášen pomocí upravené převodovky TD5, která byla odlehčena,převodové stupně zkráceny a přišla o redukční převodovku.
Díky těmto úpravám dokáže vůz bleskurychle akcelerovat, jeho maximální rychlost tomu však musela být přizpůsobena a dosahuje pouze 169 km/h. Tak tomu ovšem bývá u většiny vozidel určených na rally.
Před osudnou nehodou na motocyklu se majitel vozu účastnil několika rally i safari závodů a vždy se mu dařilo umístit se na horních příčkách. Mnohdy navíc se svým Land Roverem dokázal pokořit i skutečné WRC speciály.
Vůz se však nyní prodává na ebay a cca 9 hodin před koncem aukce se jeho cena vyšplhala z vyvolávacích 0,99 liber na 7,500 liber (cca 223,000 korun). To však bezesporu nebude konečná částka, neboť největší nárůst se dá očekávat v posledních minutách aukce.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?