Nedávno jsme vás informovali o tom, že německé úřady prověřují automobilku Audi a Porsche pro podezření na podvody u emisních testů. Nyní přichází z Německa další informace, podle kterých je prvním pachatelem těchto podvodů Porsche Cayenne V6 TDI.
Německý list Der Speigel informoval v minulých dnech o tom, že Porsche Cayenne s motorem V6 TDI neprošlo nezávislými testy, které zkoumaly množství vypouštěných emisí.
Podle tisku se měl testu chopit úřad TUV Nord, který populární SUV testoval během běžného provozu a přitom měřil vypouštěné emise. Podle Helge Schmidt, která měla testování na starosti, byly u vozu skutečně zaznamenány vyšší vypouštěné emise. Navíc šlo o takové hodnoty, se kterými by vůz neprošel schvalovacím procesem na úřadech.
K testu se vyjádřila i samotná automobilka, podle které ale tyto testy nejsou "srozumitelné". Vypouštěné emise totiž může ovlivnit řada faktorů, mezi které patří zátěž motoru, rychlost nebo teplota.
List Der Spiegel navíc ve svém článku připomíná, že vozy Porsche Cayenne s motorem 3,0 TDI už měly v letech 2013-2016 projít svolávací akcí právě kvůli kauze Dieselgate.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.