Nedávno jsme vás informovali o tom, že německé úřady prověřují automobilku Audi a Porsche pro podezření na podvody u emisních testů. Nyní přichází z Německa další informace, podle kterých je prvním pachatelem těchto podvodů Porsche Cayenne V6 TDI.
Německý list Der Speigel informoval v minulých dnech o tom, že Porsche Cayenne s motorem V6 TDI neprošlo nezávislými testy, které zkoumaly množství vypouštěných emisí.
Podle tisku se měl testu chopit úřad TUV Nord, který populární SUV testoval během běžného provozu a přitom měřil vypouštěné emise. Podle Helge Schmidt, která měla testování na starosti, byly u vozu skutečně zaznamenány vyšší vypouštěné emise. Navíc šlo o takové hodnoty, se kterými by vůz neprošel schvalovacím procesem na úřadech.
K testu se vyjádřila i samotná automobilka, podle které ale tyto testy nejsou "srozumitelné". Vypouštěné emise totiž může ovlivnit řada faktorů, mezi které patří zátěž motoru, rychlost nebo teplota.
List Der Spiegel navíc ve svém článku připomíná, že vozy Porsche Cayenne s motorem 3,0 TDI už měly v letech 2013-2016 projít svolávací akcí právě kvůli kauze Dieselgate.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?