Nejlepší auto do terénu? Našli jsme ho pro vás

AutoRoad.cz, 6. června 2017, 09:35 Aktualizováno 6.6.2017, 10:16 Google+

Trh s automobily v posledních letech ovládla kategorie vozů SUV. Ačkoliv se často tváří jako skutečné off-roady, většina jich je ale určena do měst a maximálně na polní cesty. Pokud chcete do opravdového terénu, musíte hledat mezi pár vyvolenými. A který z nich je tím skutečně nejlepším, to se rozhodli zjistit redaktoři z Autocar.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Redaktoři z Autocar se rozhodli otestovat nejoblíbenější off-roady a vybrat ten nejlepší

Redaktoři z Autocar se rozhodli otestovat nejoblíbenější off-roady a vybrat ten nejlepší | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Celá reportáž zprvu působí jako test nového Land Roveru Discovery, jehož předchozí generace patřily k tomu nejlepšímu, co jste si mohli na expedicích přát. Aby však prokázala své schopnosti i nová generace, dostalo Discovery v opuštěném lomu soupeře v podobě Jeepu Wrangler, Meercedes-Benz G-Class, Isuzu D-Max s úpravou Arctic, Toyoty Land Cruiser a malého levného SUV v podobě Daacie Duster, které dostalo divokou kartu na základě své obliby a příznivé ceny.

Během testu byly všechny vozy podrobeny třem testům, přičemž první byl výjezd do strmého kopce, druhý cesta přes kamenitou trať a třetí test měl podobu rychlého kola přes celý lom, kdy vůz musel zdolávat různé překážky.

Soutěž měla i velice jednoduchá pravidla: Pokud hrozilo, že by se při testu vůz poškodil, automaticky z testu vypadával. Novináři samozřejmě museli brát ohled na zapůjčená vozidla, ale hlavně mysleli na reálné situace, kde by jen málokdo riskoval vážné poškození svého vozu při výpravě do "divočiny". Pokud vůz testem prošel, postoupil do dalšího kola.

První test v podobě stoupání do strmého kopce zvládly všechny vozy bez zaváhání, pouze Dacia Duster utrpěla malou ránu do ochranného plechu podvozku, který tak splnil svou funkci a zabránil poškození vozu. Do druhého testu tak pokračovaly všechny vozy.

Druhý test už byl náročnější. Kromě světlé výšky totiž rozhodovaly i pneumatiky a trakční schopnosti vozu. A zde se už naplno projevily rozdíly mezi pravověrnými off-roady a SUV do lehčího terénu, jakým je právě Dacia Duster. Ačkoliv se při vjezdu na kameny držela statečně, brzy začala trpět spojka, projevil se nedostatečný účinek ruční brzdy, její světlá výška přestávala stačit a reálně hrozilo i její poškození. Proto musela z testu odstoupit.

Další zkouškou se mělo stát vytahování zapadlého vozidla z bláta a následně jeho vytažení do prudkého kopce. Oním zapadlým vozem se měla stát odpadlá Dacia Duster, ale jak se ukázalo, byla až příliš schopná na to, aby v blátě zapadla. Navíc mělo každé ze zbývajících vozidel více než dostatek výkonu, aby jí z bláta vytáhlo. Proto se tato zkoušla přešla a pokračovalo se dál.

Do posledního testu, v podobě rychlého kola přes lom, postupovalo už jen pět vozidel. Nebylo pochyb o tom, že test zvládnou. Otázkou byl ale čas, který jim to zabere. Nebudeme vás napínat - králem tohoto testu se stal Jeep Wrangler, který si na závodní trati počínal podobně, jako kdysi Jeep Willys během armádních testů. Pořadí časů nakonec bylo:

  • Jeep Wrangler - 1:31
  • Isuzu D-Max - 1:50
  • Mercedes-Benz G350d - 1:58
  • Land Rover Discovery 2:01
  • Toyota Land Cruiser - 2:07

Vítězem celého testu se nakonec stal Jeep Wrangler. Důvod? Jednoduchý - Wrangler je zkrátka na takové činnosti stavěný. Z většiny tvrdých off-roadů se stala SUV určená především do měst, která majitele párkrát za rok při vjezdu do terénu nezklamou. Wrangler si ale zachoval své zaměření na jízdu v terénu bez ústupků. Možná lidem nepřijde tak pohledný, nenabízí neskutečný komfort a tisíce funkcí interiéru, ale v opravdu tvrdých podmínkách vás nezklame. Nemluvě o jeho potenciálu při dalších terénních úpravách.

Vytisknout

Diskuze: Nejlepší auto do terénu? Našli jsme ho pro vás

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Uday Hussein měl obrovskou sbírku luxusních automobilů. Za zabití několika lidí mu jí ale otec Saddam spálil

Výchova syna Saddámem Husajnem? Zastřelil lidi, otec mu podpálil exkluzivní…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud