Automobilka Audi se pevně drží svého hesla "Náskok díky technice" a ujala se role lídra ve vývoji autonomních vozidel v celém koncernu Volkswagen. Nový model A8 by se navíc měl stát prvním vozem z koncernu VW, který nabídne autonomní řízení na třetí úrovni,
Aby automobilka mohla rozvíjet technologii autonomních vozidel naplno, založila během března speciální oddělení Audi created Autonomous Intelligent Driving GmbH. Společnost navíc před pár dny oznámila, že se tane první automobilkou, která získala povolení testovat vozy s autonomním řízením ve státě New York.
Mimo to vkládá automobilka velké naděje do nové Audi A8, která se představí již 11. července. Podle vyjádření společnosti by se totiž mohlo jednat o první vůz, který nabídne opravdové možnosti autonomního řízení na třetím stupni. To by řidiči dovolovalo, prozatím jen za některých okolností, zcela odvrátit zrak ze silnice a věnovat se něčemu jinému.
Stranou nezůstávají ani velké ambice v elektrifikaci své flotily vozidel. Audi, jakožto součást koncernu VW, plánuje v tomto odvětví velké změny, které by se měly udát do roku 2025. Tou dobou by již automobilka chtěl nabídnout minimálně 30% svých výrobků s možností hybridního nebo čistě elektrického pohonu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?