Automobilka Audi se pevně drží svého hesla "Náskok díky technice" a ujala se role lídra ve vývoji autonomních vozidel v celém koncernu Volkswagen. Nový model A8 by se navíc měl stát prvním vozem z koncernu VW, který nabídne autonomní řízení na třetí úrovni,
Aby automobilka mohla rozvíjet technologii autonomních vozidel naplno, založila během března speciální oddělení Audi created Autonomous Intelligent Driving GmbH. Společnost navíc před pár dny oznámila, že se tane první automobilkou, která získala povolení testovat vozy s autonomním řízením ve státě New York.
Mimo to vkládá automobilka velké naděje do nové Audi A8, která se představí již 11. července. Podle vyjádření společnosti by se totiž mohlo jednat o první vůz, který nabídne opravdové možnosti autonomního řízení na třetím stupni. To by řidiči dovolovalo, prozatím jen za některých okolností, zcela odvrátit zrak ze silnice a věnovat se něčemu jinému.
Stranou nezůstávají ani velké ambice v elektrifikaci své flotily vozidel. Audi, jakožto součást koncernu VW, plánuje v tomto odvětví velké změny, které by se měly udát do roku 2025. Tou dobou by již automobilka chtěl nabídnout minimálně 30% svých výrobků s možností hybridního nebo čistě elektrického pohonu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?