Automobilka Audi se pevně drží svého hesla "Náskok díky technice" a ujala se role lídra ve vývoji autonomních vozidel v celém koncernu Volkswagen. Nový model A8 by se navíc měl stát prvním vozem z koncernu VW, který nabídne autonomní řízení na třetí úrovni,
Aby automobilka mohla rozvíjet technologii autonomních vozidel naplno, založila během března speciální oddělení Audi created Autonomous Intelligent Driving GmbH. Společnost navíc před pár dny oznámila, že se tane první automobilkou, která získala povolení testovat vozy s autonomním řízením ve státě New York.
Mimo to vkládá automobilka velké naděje do nové Audi A8, která se představí již 11. července. Podle vyjádření společnosti by se totiž mohlo jednat o první vůz, který nabídne opravdové možnosti autonomního řízení na třetím stupni. To by řidiči dovolovalo, prozatím jen za některých okolností, zcela odvrátit zrak ze silnice a věnovat se něčemu jinému.
Stranou nezůstávají ani velké ambice v elektrifikaci své flotily vozidel. Audi, jakožto součást koncernu VW, plánuje v tomto odvětví velké změny, které by se měly udát do roku 2025. Tou dobou by již automobilka chtěl nabídnout minimálně 30% svých výrobků s možností hybridního nebo čistě elektrického pohonu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.