Nový motor do 25 let starého auta? U McLarenu žádný problém. Tato britská automobilka, která se zabývá stavbou exkluzivních sportovních strojů, totiž stále myslí na majitele legendárního modelu F1, pro které má připravený exkluzivní zákaznický servis
Dokonce i čtvrt století od výroby se na silnicích stále pohybují exkluzivní sportovní automobily McLaren F1. Aby vozy zůstaly ve skvělé kondici, nabízí oddělení McLaren Special Operations (MSO) zvláštní služby pro jejich majitele. Tyto služby ale nezahrnují jen servis, ale i možnost nechat svůj vůz vylepšit o některé exkluzivní díly.
Oddělení MSO má totiž stále v zásobě několik speciálních 6,1 litrových motorů V12 od BMW, které se ve vozech používaly. Tyto motory pak může dočasně namontovat do vozidel zákazníků, kteří potřebují nechat svůj motor v servisu.
Kromě toho oddělení MSO nabízí i velkou zásobu originálních dílů. Majitelé F1 se tak i nyní mohou rozhodnout například pro instalaci originálních xenonových světlometů nebo odlehčeného výfukového systému, který byl vyroben z titanu. Pokud jste navíc nešikové jako Rown Atkinson a svůj McLaren nabouráte, MSO má v zásobě speciální sadu nářadí, karbonové panely i celý nový karbonový monokok.
Vlastně se takové péči automobilky nemůžeme ani divit. Vždyť model F1 byl více než desetiletí nejrychlejším automobilem s atmosferickým motorem na světě. Jeho maximální rychlostí činila 240 mph, tedy cca 386 km/h. O toto prvenství ho připravilo až Bugatti Veyron.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?