Nový motor do 25 let starého auta? U McLarenu žádný problém. Tato britská automobilka, která se zabývá stavbou exkluzivních sportovních strojů, totiž stále myslí na majitele legendárního modelu F1, pro které má připravený exkluzivní zákaznický servis
Dokonce i čtvrt století od výroby se na silnicích stále pohybují exkluzivní sportovní automobily McLaren F1. Aby vozy zůstaly ve skvělé kondici, nabízí oddělení McLaren Special Operations (MSO) zvláštní služby pro jejich majitele. Tyto služby ale nezahrnují jen servis, ale i možnost nechat svůj vůz vylepšit o některé exkluzivní díly.
Oddělení MSO má totiž stále v zásobě několik speciálních 6,1 litrových motorů V12 od BMW, které se ve vozech používaly. Tyto motory pak může dočasně namontovat do vozidel zákazníků, kteří potřebují nechat svůj motor v servisu.
Kromě toho oddělení MSO nabízí i velkou zásobu originálních dílů. Majitelé F1 se tak i nyní mohou rozhodnout například pro instalaci originálních xenonových světlometů nebo odlehčeného výfukového systému, který byl vyroben z titanu. Pokud jste navíc nešikové jako Rown Atkinson a svůj McLaren nabouráte, MSO má v zásobě speciální sadu nářadí, karbonové panely i celý nový karbonový monokok.
Vlastně se takové péči automobilky nemůžeme ani divit. Vždyť model F1 byl více než desetiletí nejrychlejším automobilem s atmosferickým motorem na světě. Jeho maximální rychlostí činila 240 mph, tedy cca 386 km/h. O toto prvenství ho připravilo až Bugatti Veyron.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?