Nový motor do 25 let starého auta? U McLarenu žádný problém. Tato britská automobilka, která se zabývá stavbou exkluzivních sportovních strojů, totiž stále myslí na majitele legendárního modelu F1, pro které má připravený exkluzivní zákaznický servis
Dokonce i čtvrt století od výroby se na silnicích stále pohybují exkluzivní sportovní automobily McLaren F1. Aby vozy zůstaly ve skvělé kondici, nabízí oddělení McLaren Special Operations (MSO) zvláštní služby pro jejich majitele. Tyto služby ale nezahrnují jen servis, ale i možnost nechat svůj vůz vylepšit o některé exkluzivní díly.
Oddělení MSO má totiž stále v zásobě několik speciálních 6,1 litrových motorů V12 od BMW, které se ve vozech používaly. Tyto motory pak může dočasně namontovat do vozidel zákazníků, kteří potřebují nechat svůj motor v servisu.
Kromě toho oddělení MSO nabízí i velkou zásobu originálních dílů. Majitelé F1 se tak i nyní mohou rozhodnout například pro instalaci originálních xenonových světlometů nebo odlehčeného výfukového systému, který byl vyroben z titanu. Pokud jste navíc nešikové jako Rown Atkinson a svůj McLaren nabouráte, MSO má v zásobě speciální sadu nářadí, karbonové panely i celý nový karbonový monokok.
Vlastně se takové péči automobilky nemůžeme ani divit. Vždyť model F1 byl více než desetiletí nejrychlejším automobilem s atmosferickým motorem na světě. Jeho maximální rychlostí činila 240 mph, tedy cca 386 km/h. O toto prvenství ho připravilo až Bugatti Veyron.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?