Je až k nevíře, jak jedna jediná součástka dokáže zastavit výrobu v druhé největší německé automobilce zaměřené na luxusní vozy. Výrobcem oné součástky navíc není nikdo jiný, než známá společnost Bosch, která zásobuje svým díly i desítky dalších automobilek po celém světě.
Pokud jste si nedávno objednali BMW řady 1, 2, 3, nebo 4, pravděpodobně byste měli zbystřit. Agentura Bloomberg totiž přinesla zprávy o tom, že v několika továrnách v Evropě, Africe i Číně byly nuceny dočasně přerušit výrobu, neboť jim chyběla zásadní součástka. Tato situace navíc zkomplikovala snahu BMW dotáhnout se na svého největšího konkurenta v prodeji luxusních vozů, společnost Mercedes-Benz.
Onou součástkou, která v továrnách BMW chyběla, byla převodka řízení, kterou do BMW dodává společnost Bosch. Pokud se tedy nechystáte se svým vozem jezdit jen v přímce, jedná se o důležitou a nepostradatelnou součástku. Abychom ale byli spravedliví, ani Bosch se do tohoto maléru nedostal svou vinou
Hlavní vina totiž padá na menšího italského dodavatele, které do společnosti Bosch nedodal součástky potřebné k výrobě převodovky řízení. Společnost Bosch tak musela do Itálie neprodleně vyslat tým svých lidí, kteří dali celou záležitost urychleně do pořádku.
Přesto ale nyní Bosch čelí několika žádostem od mnichovské automobilky za odškodnění, neboť zastavení výroby není levná sranda. Bosch navíc v současné době řeší i jiné skandály. Ten nejpalčivější je údajné zapojení společnosti do skandálu Dieselgate a pozdější pomoc americké automobilce GM obcházet emisní měření podobně, jako to dělal VW.
Ve světě podobně velkých podniků není výjimkou, že součástky potřebné k výrobě dorazí jen několik málo hodin před montáží. To se navíc týká i mnohem obyčejnějších věcí, jako jsou například jednotlivé kousky plastu v interiéru. K celkovému zastavení výroby některých modelů ale dochází jen málokdy. Proto se dá očekávat, že Bosch vyjde toto zaváhání pěkně draho.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?