Je až k nevíře, jak jedna jediná součástka dokáže zastavit výrobu v druhé největší německé automobilce zaměřené na luxusní vozy. Výrobcem oné součástky navíc není nikdo jiný, než známá společnost Bosch, která zásobuje svým díly i desítky dalších automobilek po celém světě.
Pokud jste si nedávno objednali BMW řady 1, 2, 3, nebo 4, pravděpodobně byste měli zbystřit. Agentura Bloomberg totiž přinesla zprávy o tom, že v několika továrnách v Evropě, Africe i Číně byly nuceny dočasně přerušit výrobu, neboť jim chyběla zásadní součástka. Tato situace navíc zkomplikovala snahu BMW dotáhnout se na svého největšího konkurenta v prodeji luxusních vozů, společnost Mercedes-Benz.
Onou součástkou, která v továrnách BMW chyběla, byla převodka řízení, kterou do BMW dodává společnost Bosch. Pokud se tedy nechystáte se svým vozem jezdit jen v přímce, jedná se o důležitou a nepostradatelnou součástku. Abychom ale byli spravedliví, ani Bosch se do tohoto maléru nedostal svou vinou
Hlavní vina totiž padá na menšího italského dodavatele, které do společnosti Bosch nedodal součástky potřebné k výrobě převodovky řízení. Společnost Bosch tak musela do Itálie neprodleně vyslat tým svých lidí, kteří dali celou záležitost urychleně do pořádku.
Přesto ale nyní Bosch čelí několika žádostem od mnichovské automobilky za odškodnění, neboť zastavení výroby není levná sranda. Bosch navíc v současné době řeší i jiné skandály. Ten nejpalčivější je údajné zapojení společnosti do skandálu Dieselgate a pozdější pomoc americké automobilce GM obcházet emisní měření podobně, jako to dělal VW.
Ve světě podobně velkých podniků není výjimkou, že součástky potřebné k výrobě dorazí jen několik málo hodin před montáží. To se navíc týká i mnohem obyčejnějších věcí, jako jsou například jednotlivé kousky plastu v interiéru. K celkovému zastavení výroby některých modelů ale dochází jen málokdy. Proto se dá očekávat, že Bosch vyjde toto zaváhání pěkně draho.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?