Je až k nevíře, jak jedna jediná součástka dokáže zastavit výrobu v druhé největší německé automobilce zaměřené na luxusní vozy. Výrobcem oné součástky navíc není nikdo jiný, než známá společnost Bosch, která zásobuje svým díly i desítky dalších automobilek po celém světě.
Pokud jste si nedávno objednali BMW řady 1, 2, 3, nebo 4, pravděpodobně byste měli zbystřit. Agentura Bloomberg totiž přinesla zprávy o tom, že v několika továrnách v Evropě, Africe i Číně byly nuceny dočasně přerušit výrobu, neboť jim chyběla zásadní součástka. Tato situace navíc zkomplikovala snahu BMW dotáhnout se na svého největšího konkurenta v prodeji luxusních vozů, společnost Mercedes-Benz.
Onou součástkou, která v továrnách BMW chyběla, byla převodka řízení, kterou do BMW dodává společnost Bosch. Pokud se tedy nechystáte se svým vozem jezdit jen v přímce, jedná se o důležitou a nepostradatelnou součástku. Abychom ale byli spravedliví, ani Bosch se do tohoto maléru nedostal svou vinou
Hlavní vina totiž padá na menšího italského dodavatele, které do společnosti Bosch nedodal součástky potřebné k výrobě převodovky řízení. Společnost Bosch tak musela do Itálie neprodleně vyslat tým svých lidí, kteří dali celou záležitost urychleně do pořádku.
Přesto ale nyní Bosch čelí několika žádostem od mnichovské automobilky za odškodnění, neboť zastavení výroby není levná sranda. Bosch navíc v současné době řeší i jiné skandály. Ten nejpalčivější je údajné zapojení společnosti do skandálu Dieselgate a pozdější pomoc americké automobilce GM obcházet emisní měření podobně, jako to dělal VW.
Ve světě podobně velkých podniků není výjimkou, že součástky potřebné k výrobě dorazí jen několik málo hodin před montáží. To se navíc týká i mnohem obyčejnějších věcí, jako jsou například jednotlivé kousky plastu v interiéru. K celkovému zastavení výroby některých modelů ale dochází jen málokdy. Proto se dá očekávat, že Bosch vyjde toto zaváhání pěkně draho.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?