Vývoj autonomních automobilů je nyní velkou výzvou pro většinu světových automobilek. Největšího pokroku ale dosahuje společnost Google. Její autonomní vozidla, která provozuje a vyvíjí společnost Waymo, totiž do konce minulého roku najela po Kalifornii přes 1 000 000 kilometrů.
Během minulého roku se vozidlům společnosti povedlo najet po silnicích Kalifornie, kde testování nejčastěji probíhá, úctyhodných 635,867 mil, což odpovídá 1,023,328 kilometrům. V průměru každé vozidlo ujelo přes 5,127 mil (8,251 km) v autonomním režimu, než byl potřeba zásah řidiče a převzetí kontroly. To je fantastické číslo, zvlášť pokud přihlédneme ke konkurenci.
Největší konkurent na americkém trhu, společnost General motor, najela se svými vozy po silnicích Kalifornie pouze 9,668 mil (15,559 km), vzdálenost ujetá v autonomním režimu ale dosahoval pouze 34 mil (54 km) a poté musel řízení převzít řidič.
Na třetím místě se usadil Nissan, který se svými vozy najel po Kalifornii okolo 4,099 (6,596 km) mil, průměrná vzdálenost ujetá v autonomním režimu ale dosahuje hodnoty jen 28 mil (45 km).
Společnosti jako Bosch, Mercedes, BMW, Ford nebo Tesla najely se svými autonomními vozy méně než 1,000 mil (1,600 km) - tedy alespoň co se oficiálního testování týče.
Vzhledem ke skvělým výsledkům během testování tak investoři předpokládají, že společnost Waymo má před sebou zářnou budoucnost a očekává se i velký nárůst její hodnoty.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?