Vývoj autonomních automobilů je nyní velkou výzvou pro většinu světových automobilek. Největšího pokroku ale dosahuje společnost Google. Její autonomní vozidla, která provozuje a vyvíjí společnost Waymo, totiž do konce minulého roku najela po Kalifornii přes 1 000 000 kilometrů.
Během minulého roku se vozidlům společnosti povedlo najet po silnicích Kalifornie, kde testování nejčastěji probíhá, úctyhodných 635,867 mil, což odpovídá 1,023,328 kilometrům. V průměru každé vozidlo ujelo přes 5,127 mil (8,251 km) v autonomním režimu, než byl potřeba zásah řidiče a převzetí kontroly. To je fantastické číslo, zvlášť pokud přihlédneme ke konkurenci.
Největší konkurent na americkém trhu, společnost General motor, najela se svými vozy po silnicích Kalifornie pouze 9,668 mil (15,559 km), vzdálenost ujetá v autonomním režimu ale dosahoval pouze 34 mil (54 km) a poté musel řízení převzít řidič.
Na třetím místě se usadil Nissan, který se svými vozy najel po Kalifornii okolo 4,099 (6,596 km) mil, průměrná vzdálenost ujetá v autonomním režimu ale dosahuje hodnoty jen 28 mil (45 km).
Společnosti jako Bosch, Mercedes, BMW, Ford nebo Tesla najely se svými autonomními vozy méně než 1,000 mil (1,600 km) - tedy alespoň co se oficiálního testování týče.
Vzhledem ke skvělým výsledkům během testování tak investoři předpokládají, že společnost Waymo má před sebou zářnou budoucnost a očekává se i velký nárůst její hodnoty.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?