Vývoj autonomních automobilů je nyní velkou výzvou pro většinu světových automobilek. Největšího pokroku ale dosahuje společnost Google. Její autonomní vozidla, která provozuje a vyvíjí společnost Waymo, totiž do konce minulého roku najela po Kalifornii přes 1 000 000 kilometrů.
Během minulého roku se vozidlům společnosti povedlo najet po silnicích Kalifornie, kde testování nejčastěji probíhá, úctyhodných 635,867 mil, což odpovídá 1,023,328 kilometrům. V průměru každé vozidlo ujelo přes 5,127 mil (8,251 km) v autonomním režimu, než byl potřeba zásah řidiče a převzetí kontroly. To je fantastické číslo, zvlášť pokud přihlédneme ke konkurenci.
Největší konkurent na americkém trhu, společnost General motor, najela se svými vozy po silnicích Kalifornie pouze 9,668 mil (15,559 km), vzdálenost ujetá v autonomním režimu ale dosahoval pouze 34 mil (54 km) a poté musel řízení převzít řidič.
Na třetím místě se usadil Nissan, který se svými vozy najel po Kalifornii okolo 4,099 (6,596 km) mil, průměrná vzdálenost ujetá v autonomním režimu ale dosahuje hodnoty jen 28 mil (45 km).
Společnosti jako Bosch, Mercedes, BMW, Ford nebo Tesla najely se svými autonomními vozy méně než 1,000 mil (1,600 km) - tedy alespoň co se oficiálního testování týče.
Vzhledem ke skvělým výsledkům během testování tak investoři předpokládají, že společnost Waymo má před sebou zářnou budoucnost a očekává se i velký nárůst její hodnoty.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.