Vývoj autonomních automobilů je nyní velkou výzvou pro většinu světových automobilek. Největšího pokroku ale dosahuje společnost Google. Její autonomní vozidla, která provozuje a vyvíjí společnost Waymo, totiž do konce minulého roku najela po Kalifornii přes 1 000 000 kilometrů.
Během minulého roku se vozidlům společnosti povedlo najet po silnicích Kalifornie, kde testování nejčastěji probíhá, úctyhodných 635,867 mil, což odpovídá 1,023,328 kilometrům. V průměru každé vozidlo ujelo přes 5,127 mil (8,251 km) v autonomním režimu, než byl potřeba zásah řidiče a převzetí kontroly. To je fantastické číslo, zvlášť pokud přihlédneme ke konkurenci.
Největší konkurent na americkém trhu, společnost General motor, najela se svými vozy po silnicích Kalifornie pouze 9,668 mil (15,559 km), vzdálenost ujetá v autonomním režimu ale dosahoval pouze 34 mil (54 km) a poté musel řízení převzít řidič.
Na třetím místě se usadil Nissan, který se svými vozy najel po Kalifornii okolo 4,099 (6,596 km) mil, průměrná vzdálenost ujetá v autonomním režimu ale dosahuje hodnoty jen 28 mil (45 km).
Společnosti jako Bosch, Mercedes, BMW, Ford nebo Tesla najely se svými autonomními vozy méně než 1,000 mil (1,600 km) - tedy alespoň co se oficiálního testování týče.
Vzhledem ke skvělým výsledkům během testování tak investoři předpokládají, že společnost Waymo má před sebou zářnou budoucnost a očekává se i velký nárůst její hodnoty.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?