Britové umějí revolučně ovládat ventily motoru. Naučili "benzíňáky" spotřebě dieselů

AutoRoad.cz, 24. května 2017, 16:09 Google+

Britským vědcům a technikům se povedlo něco, co by mohlo zcela změnit svět spalovacích motorů. Díky nové technologii nazvané zkratkou IVA (Intelligent Valve Actuation) se jim povedlo naučit benzínový motor fungovat stejně efektivně, jako ten dieselový

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Systém IVA - Inteligentní ovládání ventilu

Systém IVA - Inteligentní ovládání ventilu | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Technologie spalovacích motorů prošla za dlouhou dobu své existence mnohými revolucemi i evolucemi. Stále však narážela na mnohá omezení, která jsou se stavbou motorů spjata z principu jejich fungování. Nyní se ale zdá, že angličtí technici překonali jeden z největších problém, kterým byla nutnost spojení mezi klikovou a vačkovou hřídelí.

Tento problém překonává právě technologie IVP (Intelligent Valve Actuation), v překladu "Inteligentní ovládání ventilů". Díky tomuto systému je každý ventil ovládán vlastní vačkovou hřídelí, která je řízena pomocí počítače. Ten neustále vyhodnocuje, pod jakou zátěží motor pracuje a jak moc má otevřít ventil sací nebo výfukový.Technici ze společnosti Camcon Automotive, která za tímto projektem stojí, tvrdí, že se jim podařilo digitalizovat jednu z posledních analogových částí spalovacích motorů.

Díky této technologii by tak mělo být možné překlenout propast mezi dieselovými a benzínovými motory. Benzínové motory totiž dosáhnou vyššího výkonu, vyšší výkonnosti, nižší spotřeby paliva a hlavně nižšího množství emisí, což je poslední dobou stále ožehavější téma.

Celý systém je univerzální a snadno přizpůsobitelný, na což by mohly slyšet mnohé automobilky. Jeho zavedení by totiž ušetřilo miliony Euro na vývoji vlastních systémů nebo zcela nových motorů. Zájem o tuto technologii již potvrdila automobilka Jaguar Land Rover, další se čekají.

Vytisknout

Diskuze: Britové umějí revolučně ovládat ventily motoru. Naučili "benzíňáky" spotřebě dieselů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Novinky 2017 mezi vyšší střední třídou a luxusními vozy.

Čím budou letos jezdit vrcholní manažeři? Přehled očekávaných novinek

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud