Britové umějí revolučně ovládat ventily motoru. Naučili "benzíňáky" spotřebě dieselů

AutoRoad.cz, 24. května 2017, 16:09 Google+

Britským vědcům a technikům se povedlo něco, co by mohlo zcela změnit svět spalovacích motorů. Díky nové technologii nazvané zkratkou IVA (Intelligent Valve Actuation) se jim povedlo naučit benzínový motor fungovat stejně efektivně, jako ten dieselový

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Systém IVA - Inteligentní ovládání ventilu

Systém IVA - Inteligentní ovládání ventilu | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Technologie spalovacích motorů prošla za dlouhou dobu své existence mnohými revolucemi i evolucemi. Stále však narážela na mnohá omezení, která jsou se stavbou motorů spjata z principu jejich fungování. Nyní se ale zdá, že angličtí technici překonali jeden z největších problém, kterým byla nutnost spojení mezi klikovou a vačkovou hřídelí.

Tento problém překonává právě technologie IVP (Intelligent Valve Actuation), v překladu "Inteligentní ovládání ventilů". Díky tomuto systému je každý ventil ovládán vlastní vačkovou hřídelí, která je řízena pomocí počítače. Ten neustále vyhodnocuje, pod jakou zátěží motor pracuje a jak moc má otevřít ventil sací nebo výfukový.Technici ze společnosti Camcon Automotive, která za tímto projektem stojí, tvrdí, že se jim podařilo digitalizovat jednu z posledních analogových částí spalovacích motorů.

Díky této technologii by tak mělo být možné překlenout propast mezi dieselovými a benzínovými motory. Benzínové motory totiž dosáhnou vyššího výkonu, vyšší výkonnosti, nižší spotřeby paliva a hlavně nižšího množství emisí, což je poslední dobou stále ožehavější téma.

Celý systém je univerzální a snadno přizpůsobitelný, na což by mohly slyšet mnohé automobilky. Jeho zavedení by totiž ušetřilo miliony Euro na vývoji vlastních systémů nebo zcela nových motorů. Zájem o tuto technologii již potvrdila automobilka Jaguar Land Rover, další se čekají.

Vytisknout

Diskuze: Britové umějí revolučně ovládat ventily motoru. Naučili "benzíňáky" spotřebě dieselů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

reklama

Doporučujeme

Novinky 2017 mezi vyšší střední třídou a luxusními vozy.

Čím budou letos jezdit vrcholní manažeři? Přehled očekávaných novinek

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud