Ačkoliv se většina motoristických nadšenců dívá hlavně po výkonu, najdou se i tací, které více zajímá zrychlení z 0 na 100 km/h. A pro takové tu máme 5 automobilů, které to zvládnou pod pouhých 2,5 vteřiny.
5. 2016 Tesla Model S P100D (Ludicrous Mode) - 2.5 vteřiny (0-97 km/h)
Když Tesla představila svou nejvyšší verzi modelu S, tvrdila o ní, že je to nejrychleji akcelerující automobil na světě. Jak vidíte, tak není. Ovšem mezi běžně vyráběnými elektromobily zřejmě rychlejší, prozatím, nenajdete.
4. 2010 Bugatti Veyron Super Sport - 2.5 vteřiny (0-100 km/h)
Automobil, který netřeba dále představovat. Ačkoliv se první generace Bugatti Veyron pohybuje po silnicích již 7 let, stále patří mezi nejrychlejší i nejrychleji akcelerující vozidla na světě.
3. 2017 Bugatti Chiron - >2.5 vteřiny (0-100 km/h)
Ačkoliv společnost Bugatti dělá s přesným časem zrychlení modelu Chiron tajnosti, dá se očekávat, že to jistě bude méně než 2,5 vteřiny, za které to zvládla první generace. Proto dokud Bugatti nepoví víc, patří Chironu "jen" třetí místo.
2. 2018 Dodge Challenger SRT Demon - 2.3 vteřiny (0-100 km/h)
Příchod nového Challengeru Demon byl velmi očekávanou událostí. Vůz, který kvůli svému zrychlení dostal zákaz účastnit se oficiálních závodů ve sprintu na 1/4 míle, má takový výkon, že během rozjezdu se jeho přední kola odlepují od země.
1. 2015 Ultima Evolution Coupe - 2.3 vteřiny (0-97 km/h)
Pokud jste si mysleli, že nic rychlejšího v zásobě nemáme, budete se divit. Přední příčku si totiž bezpochyby zaslouží britské sportovní kupé Ultima Evolution, které zvládlo to co Demon již v roce 2015. Za jeho vývojem navíc nestojí velká automobilka, ale pouze malá britská společnost.
Závěrem je třeba říci, že vycházíme pouze z informací poskytnutých samotnými výrobci. Ti ale používají k udávání zrychlení dva rozdílené údaje. Zatímco zrychlení z 0 na 62 mp/h odpovídá našemu 0-100 km/h, zrychlení z 0 na 60 mph odpovídá zhruba hodnotě z 0-97 km/h.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?