Ačkoliv se většina motoristických nadšenců dívá hlavně po výkonu, najdou se i tací, které více zajímá zrychlení z 0 na 100 km/h. A pro takové tu máme 5 automobilů, které to zvládnou pod pouhých 2,5 vteřiny.
5. 2016 Tesla Model S P100D (Ludicrous Mode) - 2.5 vteřiny (0-97 km/h)
Když Tesla představila svou nejvyšší verzi modelu S, tvrdila o ní, že je to nejrychleji akcelerující automobil na světě. Jak vidíte, tak není. Ovšem mezi běžně vyráběnými elektromobily zřejmě rychlejší, prozatím, nenajdete.
4. 2010 Bugatti Veyron Super Sport - 2.5 vteřiny (0-100 km/h)
Automobil, který netřeba dále představovat. Ačkoliv se první generace Bugatti Veyron pohybuje po silnicích již 7 let, stále patří mezi nejrychlejší i nejrychleji akcelerující vozidla na světě.
3. 2017 Bugatti Chiron - >2.5 vteřiny (0-100 km/h)
Ačkoliv společnost Bugatti dělá s přesným časem zrychlení modelu Chiron tajnosti, dá se očekávat, že to jistě bude méně než 2,5 vteřiny, za které to zvládla první generace. Proto dokud Bugatti nepoví víc, patří Chironu "jen" třetí místo.
2. 2018 Dodge Challenger SRT Demon - 2.3 vteřiny (0-100 km/h)
Příchod nového Challengeru Demon byl velmi očekávanou událostí. Vůz, který kvůli svému zrychlení dostal zákaz účastnit se oficiálních závodů ve sprintu na 1/4 míle, má takový výkon, že během rozjezdu se jeho přední kola odlepují od země.
1. 2015 Ultima Evolution Coupe - 2.3 vteřiny (0-97 km/h)
Pokud jste si mysleli, že nic rychlejšího v zásobě nemáme, budete se divit. Přední příčku si totiž bezpochyby zaslouží britské sportovní kupé Ultima Evolution, které zvládlo to co Demon již v roce 2015. Za jeho vývojem navíc nestojí velká automobilka, ale pouze malá britská společnost.
Závěrem je třeba říci, že vycházíme pouze z informací poskytnutých samotnými výrobci. Ti ale používají k udávání zrychlení dva rozdílené údaje. Zatímco zrychlení z 0 na 62 mp/h odpovídá našemu 0-100 km/h, zrychlení z 0 na 60 mph odpovídá zhruba hodnotě z 0-97 km/h.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?