Ačkoliv se většina motoristických nadšenců dívá hlavně po výkonu, najdou se i tací, které více zajímá zrychlení z 0 na 100 km/h. A pro takové tu máme 5 automobilů, které to zvládnou pod pouhých 2,5 vteřiny.
5. 2016 Tesla Model S P100D (Ludicrous Mode) - 2.5 vteřiny (0-97 km/h)
Když Tesla představila svou nejvyšší verzi modelu S, tvrdila o ní, že je to nejrychleji akcelerující automobil na světě. Jak vidíte, tak není. Ovšem mezi běžně vyráběnými elektromobily zřejmě rychlejší, prozatím, nenajdete.
4. 2010 Bugatti Veyron Super Sport - 2.5 vteřiny (0-100 km/h)
Automobil, který netřeba dále představovat. Ačkoliv se první generace Bugatti Veyron pohybuje po silnicích již 7 let, stále patří mezi nejrychlejší i nejrychleji akcelerující vozidla na světě.
3. 2017 Bugatti Chiron - >2.5 vteřiny (0-100 km/h)
Ačkoliv společnost Bugatti dělá s přesným časem zrychlení modelu Chiron tajnosti, dá se očekávat, že to jistě bude méně než 2,5 vteřiny, za které to zvládla první generace. Proto dokud Bugatti nepoví víc, patří Chironu "jen" třetí místo.
2. 2018 Dodge Challenger SRT Demon - 2.3 vteřiny (0-100 km/h)
Příchod nového Challengeru Demon byl velmi očekávanou událostí. Vůz, který kvůli svému zrychlení dostal zákaz účastnit se oficiálních závodů ve sprintu na 1/4 míle, má takový výkon, že během rozjezdu se jeho přední kola odlepují od země.
1. 2015 Ultima Evolution Coupe - 2.3 vteřiny (0-97 km/h)
Pokud jste si mysleli, že nic rychlejšího v zásobě nemáme, budete se divit. Přední příčku si totiž bezpochyby zaslouží britské sportovní kupé Ultima Evolution, které zvládlo to co Demon již v roce 2015. Za jeho vývojem navíc nestojí velká automobilka, ale pouze malá britská společnost.
Závěrem je třeba říci, že vycházíme pouze z informací poskytnutých samotnými výrobci. Ti ale používají k udávání zrychlení dva rozdílené údaje. Zatímco zrychlení z 0 na 62 mp/h odpovídá našemu 0-100 km/h, zrychlení z 0 na 60 mph odpovídá zhruba hodnotě z 0-97 km/h.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.