Když instalujete upravený výfukový systém na vaše Camaro ZL1 (a nebo jiný levnější vůz), poslední věcí, která by vás napadla je, jestli to nemůže mít nějaký vliv na airbagy. Je to sice neuvěřitelné a málo pravděpodobné, ale jak sami brzy uvidíte, může!
Majitel červeného Chevroletu ZL1 se rozhodl pro montáž přepínače výfukového systému. Konkrétně se jedná o elektronicky ovládanou klapku kdekoliv ve výfukovém systému (kamkoliv si ji namontujeme), která umožňuje stiskem tlačítka z kabiny vozu přepínání proudění výfukových plynů. Buď prochází standardně přes celý výfukový systém, a nebo se klapka otevře a umožní proudění výfukových spalin mnohem dříve, například již před katalyzátorem, nebo středním či zadním tlumičem výfuku.
Ovšem, pokud něco podobného uděláme u přeplňovaného osmiválce o objemu 6,2 litru jako je tomu v případě ZL1, vznikne z toho pořádný rachot. Nejen, že může být takový hluk až sluchu nebezpečný, ale způsobuje i takové vibrace, které mohou aktivovat nárazová čidla a spustit airbagy.
Při dalším šetření majitel a jeho mechanici zjistili, že právě nárazové snímače pro boční airbagy se nachází přímo nad místem, kde je „výfuk otevřen“. Takže, pokud bychom si z tohoto videa měli vzít nějaké ponaučení, až budete příště u své ZL1 upravovat výfuk, nezapomeňte deaktivovat airbagy. Naštěstí si tohle Camaro může dovolit jen málokdo z nás, a tak jsme od podobných problémů nejspíše ušetřeni.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?