Vozu Porsche Cayene S Diesel se v minulých dnech podařilo stanovit rekord v tažení zvláště těžkého nákladu v podobě AIRBUS A380. Znáte ale ostatní rekordmany?
Porsche Cayenne S Diesel s motorem V8 4.1 litru o výkonu 384 koní a kroutícím momentu 850 Nm se povedlo pohnout s obrovským Airbusem A380 o váze neskutečných 285 tun, čímž stanovil nový světový rekord.
Volkswagen Touareg V10 TDI se během pořadu Fifth Gear popral s Boeinge 747, vážícím cca 150 tun. K tomu tento desetiválec naplno využil svůj výkon 312 koní a kroutící moment 850 Nm.
Zahanbit se nenechali ani konstruktéři z Japonska. Jejich Nissan Patrol si totiž poradil se 170,9 tunovým přepravním letadlem Ilyushin Il-76. Co se motoru týče, pravděpodobně šlo o benzínovou V8 5,6 litru o výkonu 405 koní a kroutícím momentu 560 Nm.
Během představení nového Land Rover Discovery Sport se lidé z automobilky rozhodli navázat na prezentaci modelu Range Rover Discovery z roku 1989. Nový Discovery sport tak vybavili kolečky, které mu umožňují pohybovat se po kolejích, zahákli za něj dva vagóny o celkové hmotnosti 100 tun a vydali se na 9,6 kilometrový výlet po Švýcarsku. Pod kapotou měl přitom jen 2,0 litrový naftový čtyřválec o výkonu 180 koní a kroutícím momentu 430 Nm.
Třešničkou na dortu je pak Toyota Tundra, která pomohla s přepravou raketoplánu. 150 tunový raketoplán Endeavour na speciálním podvozku odtáhla Toyota na vzdálenost takřka 20 km. Pod kapotou jí přitom zněl osmiválec 5,7 litru o výkonu 386 koní.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?