Vozu Porsche Cayene S Diesel se v minulých dnech podařilo stanovit rekord v tažení zvláště těžkého nákladu v podobě AIRBUS A380. Znáte ale ostatní rekordmany?
Porsche Cayenne S Diesel s motorem V8 4.1 litru o výkonu 384 koní a kroutícím momentu 850 Nm se povedlo pohnout s obrovským Airbusem A380 o váze neskutečných 285 tun, čímž stanovil nový světový rekord.
Volkswagen Touareg V10 TDI se během pořadu Fifth Gear popral s Boeinge 747, vážícím cca 150 tun. K tomu tento desetiválec naplno využil svůj výkon 312 koní a kroutící moment 850 Nm.
Zahanbit se nenechali ani konstruktéři z Japonska. Jejich Nissan Patrol si totiž poradil se 170,9 tunovým přepravním letadlem Ilyushin Il-76. Co se motoru týče, pravděpodobně šlo o benzínovou V8 5,6 litru o výkonu 405 koní a kroutícím momentu 560 Nm.
Během představení nového Land Rover Discovery Sport se lidé z automobilky rozhodli navázat na prezentaci modelu Range Rover Discovery z roku 1989. Nový Discovery sport tak vybavili kolečky, které mu umožňují pohybovat se po kolejích, zahákli za něj dva vagóny o celkové hmotnosti 100 tun a vydali se na 9,6 kilometrový výlet po Švýcarsku. Pod kapotou měl přitom jen 2,0 litrový naftový čtyřválec o výkonu 180 koní a kroutícím momentu 430 Nm.
Třešničkou na dortu je pak Toyota Tundra, která pomohla s přepravou raketoplánu. 150 tunový raketoplán Endeavour na speciálním podvozku odtáhla Toyota na vzdálenost takřka 20 km. Pod kapotou jí přitom zněl osmiválec 5,7 litru o výkonu 386 koní.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.