Vozu Porsche Cayene S Diesel se v minulých dnech podařilo stanovit rekord v tažení zvláště těžkého nákladu v podobě AIRBUS A380. Znáte ale ostatní rekordmany?
Porsche Cayenne S Diesel s motorem V8 4.1 litru o výkonu 384 koní a kroutícím momentu 850 Nm se povedlo pohnout s obrovským Airbusem A380 o váze neskutečných 285 tun, čímž stanovil nový světový rekord.
Volkswagen Touareg V10 TDI se během pořadu Fifth Gear popral s Boeinge 747, vážícím cca 150 tun. K tomu tento desetiválec naplno využil svůj výkon 312 koní a kroutící moment 850 Nm.
Zahanbit se nenechali ani konstruktéři z Japonska. Jejich Nissan Patrol si totiž poradil se 170,9 tunovým přepravním letadlem Ilyushin Il-76. Co se motoru týče, pravděpodobně šlo o benzínovou V8 5,6 litru o výkonu 405 koní a kroutícím momentu 560 Nm.
Během představení nového Land Rover Discovery Sport se lidé z automobilky rozhodli navázat na prezentaci modelu Range Rover Discovery z roku 1989. Nový Discovery sport tak vybavili kolečky, které mu umožňují pohybovat se po kolejích, zahákli za něj dva vagóny o celkové hmotnosti 100 tun a vydali se na 9,6 kilometrový výlet po Švýcarsku. Pod kapotou měl přitom jen 2,0 litrový naftový čtyřválec o výkonu 180 koní a kroutícím momentu 430 Nm.
Třešničkou na dortu je pak Toyota Tundra, která pomohla s přepravou raketoplánu. 150 tunový raketoplán Endeavour na speciálním podvozku odtáhla Toyota na vzdálenost takřka 20 km. Pod kapotou jí přitom zněl osmiválec 5,7 litru o výkonu 386 koní.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?