Vozu Porsche Cayene S Diesel se v minulých dnech podařilo stanovit rekord v tažení zvláště těžkého nákladu v podobě AIRBUS A380. Znáte ale ostatní rekordmany?
Porsche Cayenne S Diesel s motorem V8 4.1 litru o výkonu 384 koní a kroutícím momentu 850 Nm se povedlo pohnout s obrovským Airbusem A380 o váze neskutečných 285 tun, čímž stanovil nový světový rekord.
Volkswagen Touareg V10 TDI se během pořadu Fifth Gear popral s Boeinge 747, vážícím cca 150 tun. K tomu tento desetiválec naplno využil svůj výkon 312 koní a kroutící moment 850 Nm.
Zahanbit se nenechali ani konstruktéři z Japonska. Jejich Nissan Patrol si totiž poradil se 170,9 tunovým přepravním letadlem Ilyushin Il-76. Co se motoru týče, pravděpodobně šlo o benzínovou V8 5,6 litru o výkonu 405 koní a kroutícím momentu 560 Nm.
Během představení nového Land Rover Discovery Sport se lidé z automobilky rozhodli navázat na prezentaci modelu Range Rover Discovery z roku 1989. Nový Discovery sport tak vybavili kolečky, které mu umožňují pohybovat se po kolejích, zahákli za něj dva vagóny o celkové hmotnosti 100 tun a vydali se na 9,6 kilometrový výlet po Švýcarsku. Pod kapotou měl přitom jen 2,0 litrový naftový čtyřválec o výkonu 180 koní a kroutícím momentu 430 Nm.
Třešničkou na dortu je pak Toyota Tundra, která pomohla s přepravou raketoplánu. 150 tunový raketoplán Endeavour na speciálním podvozku odtáhla Toyota na vzdálenost takřka 20 km. Pod kapotou jí přitom zněl osmiválec 5,7 litru o výkonu 386 koní.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.